Klasik tonal besteleme tekniklerinin yaratıcılıklarını kısıtladığını düşünen modern besteciler, 20. yüzyılla birlikte müzikte yeni, aykırı ve modern olanın arayışına girmiştir. Artık kurallar dönemi bitmeli, özgürlükler dönemi başlamalıdır. Müziğe getirdiği yenilikleriyle modern besteci bir devrim yaratmış mıdır? Eserlerini oluştururken dinleyici etkenini göz önünde bulundurmuş mudur? Çalışmanın amacı, modern bestecinin müzikte yeniliği ve geleneği ele alış biçimini ve bu biçimi oluştururken dinleyici etkenini göz önüne alıp almadığını sorgulamaktır. Çalışmada, derleme yöntemi kullanılarak modern müzikte yeniliğin nasıl algılandığı, kullanıldığı ve dinleyiciye nasıl ulaştığı sorularına modern besteci perspektifinden cevap aranır
Modern müzik Modern besteci Besteleme teknikleri Müzikte yenilik Müzikte gelenek Dinleyici
Modern composers, who are thinking of that their creativity were restricted by classical tonal composing techniques, got in the pursuance of the new, crosswise and the modern one in music by the 20th century. From then on, the period of rules should come to an end while the period of latitude should move on. Had modern composer carried out a revolution with his innovations in music? Did he take the audience factor into account in doing his works? The aim of this work is to examine modern composer’s way of approaching to innovation and tradition in music and to examine if he took into account of the audience factor in this process. In this work, it is looked for the answers the questions of how innovation is comprehended and used, and beyond how it came into contact with the audience from the perspective of modern composer by using collecting method
Modern music Modern composer Composing techniques Innovation in music Tradition in music Audience
Diğer ID | JA28FF56NR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 9 |
.