BibTex RIS Kaynak Göster

MODERN MÜZİK BESTECİLERİNİN YENİLİK ARAYIŞLARINDA GELENEĞİN VE DİNLEYİCİ ETKENİNİN YERİ

Yıl 2009, Sayı: 9, 207 - 216, 01.06.2009

Öz

Klasik tonal besteleme tekniklerinin yaratıcılıklarını kısıtladığını düşünen modern besteciler, 20. yüzyılla birlikte müzikte yeni, aykırı ve modern olanın arayışına girmiştir. Artık kurallar dönemi bitmeli, özgürlükler dönemi başlamalıdır. Müziğe getirdiği yenilikleriyle modern besteci bir devrim yaratmış mıdır? Eserlerini oluştururken dinleyici etkenini göz önünde bulundurmuş mudur? Çalışmanın amacı, modern bestecinin müzikte yeniliği ve geleneği ele alış biçimini ve bu biçimi oluştururken dinleyici etkenini göz önüne alıp almadığını sorgulamaktır. Çalışmada, derleme yöntemi kullanılarak modern müzikte yeniliğin nasıl algılandığı, kullanıldığı ve dinleyiciye nasıl ulaştığı sorularına modern besteci perspektifinden cevap aranır

Kaynakça

  • ATTINELLO, P., “Postmodern or Modern: A Different Approach to Darmstadt”, Contemporary Music Review, Vol. 26, No. 1: 25- 37, 2007.
  • BROWN, J., “Schoenberg’s Musical Prose as Allegory”, Music Analysis, Vol. 14, No. 2/3: 161-191, 1995.
  • BURKHOLDER, J. P., “Musical Time and Continuity as a Reflection of the Historical Situation of Modern Composers”, The Journal of Musicology, Vol. 9, No. 4: 411-429, 1991.
  • COOK, N., Müziğin ABC’si, (Çev. Turan Doğan). İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 1999.
  • FINKELSTEIN, S., Müzik Neyi Anlatır, (Çev. M. Halim Spatar). İstanbul: Kaynak Yayınları, 2000. FOX, C., “Darmsatdt
  • and the Institutionalisation of Modernism”,
  • Contemporary Music Review, Vol. 26, No. 1: 115-123, 2007.
  • FRUEHWALD, S., “Saint-Saens’s Views on Music and Musicians”, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, Vol. 15, No. 2: 159-174, 1984.
  • HAMM, C., “Privileging the Moment: Cage, Jung, Synchronicity, Postmodernism”, The Journal of Musicology, Vol. 15, No. 2: 278-289, 1997.
  • İLYASOĞLU, E., İlhan Usmanbaş: Ölümsüz Deniz Taşlarıydı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000.
  • KUTLUK, F., Müziğin Tarihsel Evrimi, İstanbul: Çiviyazıları, 1997.
  • MİMAROĞLU, İ., Müzik Tarihi, İstanbul: Varlık Yayınları, 1990.
  • MITCHELL, D., The Language of Modern Music, Philadelphia: University of Pennsylvania, 1994.
  • MORAVEC, P., “Tonality and Transcedence”, Contemporary Music Review, Vol. 6, No. 2: 39-42, 1992.
  • ÖZKAYA, S., Sanatta Deha ve Yaratıcılık: Schönberg, Adorno, Thomas Mann, İstanbul: Pan Yayıncılık, 2000.
  • PARAKILAS, J., “Classical Music as Popular Music”, The Journal of Musicology, Vol. 3, No. 1: 1-18, 1984.
  • SELANİK, C., Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Ankara: Doruk Yayımcılık, 1996.
  • SHAW-MILLER, S., Visible Deeds of Music: Art and Music from Wagner to Cage, Yale University Pres, 2002.
  • STRAVINSKY, I., Altı Derste Müziğin Poetikası, (Çev. Cem Taylan). İstanbul: Pan Yayıncılık, 2000.

THE PLACE OF TRADITION AND AUDIENCE FACTOR THROUGH MODERN MUSIC COMPOSERS’S INNOVATION SEARCHINGS

Yıl 2009, Sayı: 9, 207 - 216, 01.06.2009

Öz

Modern composers, who are thinking of that their creativity were restricted by classical tonal composing techniques, got in the pursuance of the new, crosswise and the modern one in music by the 20th century. From then on, the period of rules should come to an end while the period of latitude should move on. Had modern composer carried out a revolution with his innovations in music? Did he take the audience factor into account in doing his works? The aim of this work is to examine modern composer’s way of approaching to innovation and tradition in music and to examine if he took into account of the audience factor in this process. In this work, it is looked for the answers the questions of how innovation is comprehended and used, and beyond how it came into contact with the audience from the perspective of modern composer by using collecting method

Kaynakça

  • ATTINELLO, P., “Postmodern or Modern: A Different Approach to Darmstadt”, Contemporary Music Review, Vol. 26, No. 1: 25- 37, 2007.
  • BROWN, J., “Schoenberg’s Musical Prose as Allegory”, Music Analysis, Vol. 14, No. 2/3: 161-191, 1995.
  • BURKHOLDER, J. P., “Musical Time and Continuity as a Reflection of the Historical Situation of Modern Composers”, The Journal of Musicology, Vol. 9, No. 4: 411-429, 1991.
  • COOK, N., Müziğin ABC’si, (Çev. Turan Doğan). İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 1999.
  • FINKELSTEIN, S., Müzik Neyi Anlatır, (Çev. M. Halim Spatar). İstanbul: Kaynak Yayınları, 2000. FOX, C., “Darmsatdt
  • and the Institutionalisation of Modernism”,
  • Contemporary Music Review, Vol. 26, No. 1: 115-123, 2007.
  • FRUEHWALD, S., “Saint-Saens’s Views on Music and Musicians”, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, Vol. 15, No. 2: 159-174, 1984.
  • HAMM, C., “Privileging the Moment: Cage, Jung, Synchronicity, Postmodernism”, The Journal of Musicology, Vol. 15, No. 2: 278-289, 1997.
  • İLYASOĞLU, E., İlhan Usmanbaş: Ölümsüz Deniz Taşlarıydı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000.
  • KUTLUK, F., Müziğin Tarihsel Evrimi, İstanbul: Çiviyazıları, 1997.
  • MİMAROĞLU, İ., Müzik Tarihi, İstanbul: Varlık Yayınları, 1990.
  • MITCHELL, D., The Language of Modern Music, Philadelphia: University of Pennsylvania, 1994.
  • MORAVEC, P., “Tonality and Transcedence”, Contemporary Music Review, Vol. 6, No. 2: 39-42, 1992.
  • ÖZKAYA, S., Sanatta Deha ve Yaratıcılık: Schönberg, Adorno, Thomas Mann, İstanbul: Pan Yayıncılık, 2000.
  • PARAKILAS, J., “Classical Music as Popular Music”, The Journal of Musicology, Vol. 3, No. 1: 1-18, 1984.
  • SELANİK, C., Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Ankara: Doruk Yayımcılık, 1996.
  • SHAW-MILLER, S., Visible Deeds of Music: Art and Music from Wagner to Cage, Yale University Pres, 2002.
  • STRAVINSKY, I., Altı Derste Müziğin Poetikası, (Çev. Cem Taylan). İstanbul: Pan Yayıncılık, 2000.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28FF56NR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

E.Filiz Dürük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Dürük, E. (2009). MODERN MÜZİK BESTECİLERİNİN YENİLİK ARAYIŞLARINDA GELENEĞİN VE DİNLEYİCİ ETKENİNİN YERİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(9), 207-216.

.