Bu çalışmada; en gelenekçi gıda alt sektörlerinden birisi olan Şekerleme, Kakao ve Çikolata Alt Sektörü’nün, inovasyon açısından bir değerlendirmesi yapılmaktadır. Ayrıca bu alt sektörde faaliyette bulunan firmaların inovasyon yapıp yapmama durumlarına göre, yurtiçi ve yurtdışı piyasalarda kendilerini güçlü ve zayıf hissettikleri alanlar açısından farklılıkları ortaya konmaktadır. Çalışmada likert şekilde oluşturulan sorularla elde edilen veriler; Mann Whitney U Testi kullanılarak test edilmiştir. Çalışılan alt sektörde faaliyette bulunan firmalardan herhangi bir alanda inovasyon gerçekleştirenlerin kendilerini ürün çeşitlendirme, AR-GE ve yenilik yapma, hammadde avantajları, tanıtım yeterliliği, standartlara uygun üretim gerçekleştirme, nitelikli işgücüne sahiplik, işgücü maliyetleri, marka imajı ve ürün fiyatı konusunda güçlü olarak değerlendirdikleri görülmüştür
Gıda Sektörü Rekabet Gücü İnovasyon Şekerleme Kakao ve Çikolata Alt Sektörü
This study examines the confectionary, cacao and chocolate subsector which is the most traditional subsector in terms of innovation. We also explore whether the firms in this subsector involves in innovation from the point of differences in firm’s strong and weak points in international markets. We obtained the data by establishing questions in Likert manner and use Mann Whitney U test. Our results suggest that the firms involving in any innovative activity in the subsector examined consider themselves strong in the following areas; product diversification, research and development, innovation, input advantages, advertising capability, ability to produce in accordance with standards, ownership of skilled workforce, labour costs, brand image and price of product.
Food Industry Competitiveness Innovation Confectionary Cacao and Chocolate Subsector
Diğer ID | JA28BC63RZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 14 |
.