Bu çalışmanın amacı Süleyman Demirel Üniversitesi'nin iç ve dış paydaşlarının algılamaları açısından itibar seviyesini tespit etmektir. Bu amaca ulaşmak için örgüt itibarı ile ilgili literatür taraması yapılmıştır, ardından çalışmanın amacı doğrultusunda Charles J. Fombrun tarafından oluşturulan “İtibar Katsayısı” isimli ölçekten yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda paydaşların Süleyman Demirel Üniversitesi’nin itibarını olumlu olarak algıladıkları gözlenmiştir. Ancak farklı paydaşlar arasında üniversitenin itibarının algılanma düzeyinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. İtibar boyutlarından duygusal çekicilik tüm paydaşlar açısından itibarın en yüksek seviyede algılandığı boyut olmuştur. Bunun yanında eğitim ve hizmet kalitesi üç paydaş grubu açısından itibarın en düşük seviyede algılandığı boyut olmuştur. Araştırmanın örneklemi toplam 756 kişidir
The aim of this study is to determine the reputation level in terms of internal and external shareholders’ perceptions in Suleyman Demirel University. To reach this goal literature review is done about organizational reputation then according to the study’s aim, it is practiced on the scale which is called Reputation Quotient of Charles J. Fombrun. As a result of this research, it has been observed that stakeholders have a positive perception of Suleyman Demirel University. However, every stakeholder has a significantly different perception level of the university. Emotional attraction, was the dimension where the prestige was perceived at the highest level by all stakeholders while the quality of education and service was the dimension where the prestige was perceived at the lowest level by three stakeholders. The total sampling number in the study is 756 people.
Other ID | JA27ZJ27CC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 15 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).