Akademi çalışanları kendi çalışma disiplinlerine münhasır kaytarma
davranışları sergileyebilmektedirler. Özellikle tez döneminde olan lisansüstü
öğrenciler, tez çalışmalarını olumsuz yönde etkileyebileceği düşünülen birçok
unsurun varlığı ile karşı karşıyadır. Bu araştırma, Süleyman Demirel
Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü Lisansüstü öğrencilerinin, tez
dönemlerinde gösterdikleri kaytarma davranışlarının nedenlerinin
değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Nitel yöntemin esas alındığı araştırmada,
olgu bilim deseni kullanılarak, amaçlı örnekleme kapsamında ölçüt örnekleme
yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme
formu aracılığıyla 12 lisansüstü öğrenci ile derinlemesine görüşme yapılmıştır.
Elde edilen veriler tematik analiz yoluyla değerlendirilmeye alınmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin tezden kaytarma nedenleri; içsel,
dışsal ve süreçsel olarak üç temel tema altında incelenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 25 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences (SDU-JS), is licensed under the is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International Legal Code.