Research Article
BibTex RIS Cite

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERDE TEZDEN KAYTARMA DAVRANIŞLARI

Year 2016, Issue: 25, 205 - 228, 29.12.2016

Abstract

Akademi çalışanları kendi çalışma disiplinlerine münhasır kaytarma
davranışları sergileyebilmektedirler. Özellikle tez döneminde olan lisansüstü
öğrenciler, tez çalışmalarını olumsuz yönde etkileyebileceği düşünülen birçok
unsurun varlığı ile karşı karşıyadır. Bu araştırma, Süleyman Demirel
Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü Lisansüstü öğrencilerinin, tez
dönemlerinde gösterdikleri kaytarma davranışlarının nedenlerinin
değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Nitel yöntemin esas alındığı araştırmada,
olgu bilim deseni kullanılarak, amaçlı örnekleme kapsamında ölçüt örnekleme
yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme
formu aracılığıyla 12 lisansüstü öğrenci ile derinlemesine görüşme yapılmıştır.
Elde edilen veriler tematik analiz yoluyla değerlendirilmeye alınmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin tezden kaytarma nedenleri; içsel,
dışsal ve süreçsel olarak üç temel tema altında incelenmiştir. 

References

  • ALAY, S. ve KOÇAK, S. (2003). “Üniversite Öğrencilerinin Zaman
  • Yönetimleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”, Kuram ve
  • Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 35: 326-335.
  • AYTAÇ, Ö. (2002). “Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar”, Fırat
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12: 231-260.
  • BACAKSIZ, F., KAYA, A. ve GÜRCAN, H. (2015). İşyerinde Sanal
  • Kaytarma ve Evde Çalışma: Hemşire Akademisyenler Üzerinde Bir
  • Araştırma, 14. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı.
Year 2016, Issue: 25, 205 - 228, 29.12.2016

Abstract

References

  • ALAY, S. ve KOÇAK, S. (2003). “Üniversite Öğrencilerinin Zaman
  • Yönetimleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”, Kuram ve
  • Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 35: 326-335.
  • AYTAÇ, Ö. (2002). “Boş Zaman Üzerine Kuramsal Yaklaşımlar”, Fırat
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12: 231-260.
  • BACAKSIZ, F., KAYA, A. ve GÜRCAN, H. (2015). İşyerinde Sanal
  • Kaytarma ve Evde Çalışma: Hemşire Akademisyenler Üzerinde Bir
  • Araştırma, 14. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi Bildiri Kitabı.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Necla Yılmaz

Selma Doğanalp

Tuğba Varol Durmaz

Publication Date December 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 25

Cite

APA Yılmaz, N., Doğanalp, S., & Varol Durmaz, T. (2016). LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERDE TEZDEN KAYTARMA DAVRANIŞLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(25), 205-228.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).