Akademi çalışanları kendi çalışma disiplinlerine münhasır kaytarma
davranışları sergileyebilmektedirler. Özellikle tez döneminde olan lisansüstü
öğrenciler, tez çalışmalarını olumsuz yönde etkileyebileceği düşünülen birçok
unsurun varlığı ile karşı karşıyadır. Bu araştırma, Süleyman Demirel
Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü Lisansüstü öğrencilerinin, tez
dönemlerinde gösterdikleri kaytarma davranışlarının nedenlerinin
değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Nitel yöntemin esas alındığı araştırmada,
olgu bilim deseni kullanılarak, amaçlı örnekleme kapsamında ölçüt örnekleme
yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme
formu aracılığıyla 12 lisansüstü öğrenci ile derinlemesine görüşme yapılmıştır.
Elde edilen veriler tematik analiz yoluyla değerlendirilmeye alınmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin tezden kaytarma nedenleri; içsel,
dışsal ve süreçsel olarak üç temel tema altında incelenmiştir.
Sosyal Bilimler lisansüstü öğrenciler kaytarma boş zaman kuramı nitel araştırma.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 25 |
.