Bu çalışmanın amacı, Konya’daki tüketicilerin helal sertifikalı
ürünleri satın alma niyetlerini ve bu tüketicilerin tüketim davranışlarını
etkileyen sebepleri araştırmaktır. Bu bağlamda bu çalışmada Konya ilinde
yaşayan ve rastgele seçilmiş 330 tüketici üzerinde araştırma yapılmıştır.
Araştırma verileri SPSS 23.0 ile analiz edilmiştir. Çalışmada Planlı Davranış
Teorisi’ne dayalı bir anket kullanılmıştır. Orijinal modelde yer alan, davranışa
yönelik tutum, öznel norm ve algılanan davranış kontrolüne ek olarak ayrıca
dindarlık da modelde helal sertifikalı ürünlerin satın alma niyeti üzerindeki
etkisini incelemek için düşünüldü. Hipotezler korelasyon analizi ve regresyon
analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, davranışa yönelik tutum, öznel
normlar ve algılanan davranış kontrolü ile helal sertifikalı ürünleri satın alma
niyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunmasına rağmen dindarlık faktörü ile
ilgili olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 28 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).