Bu çalışmanın amacı, Konya’daki tüketicilerin helal sertifikalı
ürünleri satın alma niyetlerini ve bu tüketicilerin tüketim davranışlarını
etkileyen sebepleri araştırmaktır. Bu bağlamda bu çalışmada Konya ilinde
yaşayan ve rastgele seçilmiş 330 tüketici üzerinde araştırma yapılmıştır.
Araştırma verileri SPSS 23.0 ile analiz edilmiştir. Çalışmada Planlı Davranış
Teorisi’ne dayalı bir anket kullanılmıştır. Orijinal modelde yer alan, davranışa
yönelik tutum, öznel norm ve algılanan davranış kontrolüne ek olarak ayrıca
dindarlık da modelde helal sertifikalı ürünlerin satın alma niyeti üzerindeki
etkisini incelemek için düşünüldü. Hipotezler korelasyon analizi ve regresyon
analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, davranışa yönelik tutum, öznel
normlar ve algılanan davranış kontrolü ile helal sertifikalı ürünleri satın alma
niyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunmasına rağmen dindarlık faktörü ile
ilgili olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Planlı Davranış Teorisi Dindarlık Helal Gıda Sertifikalama Tüketici Davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 28 |
.