Otomotiv sektörü, sürekli gelişme ve değişme içinde
olduğu için otomobil üreticileri müşterilerine çok sayıda marka ve modelde
ürünler sunmaktadır. Müşterilerin otomobil satın alırken önem verdiği
kriterlere bağlı olarak çok sayıdaki alternatiften en uygun seçimi yapmak
zorlaşmaktadır. Bu çalışmada zor olan bu sürecin çözümüne yönelik bir uygulama
yapılarak bir çözüm önerisi getirmek amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak
benzer özelliklere sahip yedi farklı markanın B segmenti otomobil seçenekleri
baz alınmak suretiyle örnek bir çalışma yapılmıştır. Otomobil seçeneklerini
değerlendirmek üzere altı farklı teknik özellik kriteri ve fiyat kriteri
kullanılmıştır. Değerlendirmede kullanılan kriterlerin ağırlıklarının
tespitinde Entropi yöntemi, otomobil seçeneklerinin sıralanmasında ise Electre
III Yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Excel paket programı ile
değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 33 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).