Yaşadığımız çağ görselliğin oldukça önemli olduğu bir
çağdır. Televizyon reklamlarında kullanılan grafik tasarımlar görsel birer ikna
öğeleridir. Çalışmada grafik tasarımların en etkili reklam ortamı sayılan
televizyon reklamlarındaki kullanımı, reklamın hedef kitlesini ikna etmedeki
rolü, mesaj iletimi, iletişim süreçlerinin, doğru anlaşılır ve estetik olarak
yansıtmadaki etkililiği gibi süreçler incelenmiştir. Bu araştırmada televizyon
reklamlarında kullanılan grafik tasarımların değerlendirilmesi amacıyla
üniversitelerin Grafik Tasarım bölümü öğrencilerinin görüşleri alınarak
incelenmiştir. Daha sonra bu görüşler arasında farklılıklar olup olmadığı,
televizyon reklamlarında grafik tasarım kullanımına yönelik görüşlerinin neler
olduğu, öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı,
öğrencilerinin; görüşlerinde yaş ve cinsiyete göre farklılık olup olmadığını
araştırılmıştır. Yapılan araştırmalar televizyon reklamlarında grafik tasarımın
kullanımının tüketicinin bilgilendirilmesi, mesaj iletimi, etkililiği, ikna
edilmesi açısından oldukça önemli olduğunu ortaya koymaya çalışmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 37 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).