Teknolojik gelişmeler ile birlikte iletişim araçları geçmişten bu yana ciddi bir gelişim ve değişim göstermiştir. Bu iletişim araçları, dünya genelinde kullanımı giderek artan internet ve insanların birbirleriyle doğrudan etkileşim kurmasını sağlayan sosyal medya platformlarıdır. Küresel sosyal medya platformlarının yanı sıra Çin ve Rusya gibi birçok ülke özellikle bilgi güvenliği açısından yerlilik konusunda ciddi çabalar göstermekte ve bu konuda girişimlerde bulunmaktadır. Her ne kadar bilinirliği ve kullanım oranları düşük olsa da ülkemizde de birçok yerli ve milli sosyal medya platformu girişiminde bulunulmuştur. Bu çalışma, ülkemizde kullanılmakta olan yabancı sosyal medya ile yerli ve milli sosyal medya platformlarının bilinirliğini ve tercih etme nedenlerini araştıran keşfedici bir çalışmadır. Araştırma verileri 159 üniversite öğrencisinden çevrimiçi ortamda anket yolu ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, cinsiyet ile sosyal medya platformlarının türleri, bilinirlikleri, kullanım oranları, yorum yapma sıklığı, paylaşım yapma sıklığı ve tercih etme nedenleri arasında istatistiki açıdan önemli farklılıklar bulunmaktadır. Yaş ve gelire göre istatistiki açıdan herhangi bir farklılaşma tespit edilememiştir. Yerli ve milli sosyal medya platformlarının bilinirlik düzeyleri ve kullanım oranları oldukça düşüktür. Bu eksende, yerli ve milli sosyal medya platformlarının bilinirliğinin ve kullanımının artması için çeşitli girişimlerde bulunulmalıdır. Çalışma kapmasında literatürde yer alan sosyal medya tercih etme nedenlerine ek olarak yerli ve milli sosyal medya açısından daha önemli bulunan yeni nedenler de tespit edilmiştir. Çalışma tüm bu yönleriyle literatüre ve iş dünyasına katkı sağlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 38 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).