Research Article
BibTex RIS Cite

GASTRONOMİ ve TURİZM FUARLARINDA FUAR PERFORMANSI ve HİZMET ALGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ISPARTA GASTRONOMİ ve TURİZM FUARI ÖRNEĞİ

Year 2025, Issue: 51, 20 - 34, 25.06.2025
https://doi.org/10.61904/sbe.1613116

Abstract

Fuar organizasyonları işletmelerin rekabet stratejilerini belirlemelerinde katkı sunarken aynı zamanda ticari ve kültürel faaliyetlere hareketlilik kazandırmaktadır. Ekonomideki dinamiklerin belirlenmesinde, çeşitlenmesinde ve güçlenmesinde hem bölgesel hem ulusal düzeyde farklı fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, turizm ve gastronomi alanında düzenlenen fuarlar, yerel ekonomiyi canlandırmanın ötesinde, paydaşlar arasında bilgi ve deneyim aktarımını sağlayarak sektörün sürdürülebilir gelişimine katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmada Isparta ilinde düzenlenen Isparta 1. Turizm ve Gastronomi Fuarına katılım sağlayan işletmelerin fuar hakkındaki performans ve hizmet algıları ile algılanan değer ve memnuniyet arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Isparta ilinde düzenlenen Isparta 1. Turizm ve Gastronomi Fuarına katılım sağlayan işletmelerin örneklem olarak belirlendiği bu çalışmada nicel veri toplama tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya 79 işletme dahil edilmiştir. Anketler fuar katılımcısı işletmelerin sahipleri, genel müdürleri, pazarlama müdürleri veya satış sorumluları tarafından cevaplanmıştır. Elde edilen verilerle; fuar performansı, fuar hizmeti, algılanan değer ve memnuniyet ile ilgili çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, fuar hizmetinin algılanan değer ve memnuniyet üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür.

Ethical Statement

Bu araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için, Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüğü Etik Kurul Başkanlığı’ndan “Gastronomi ve Turizm Fuari Organizasyonlarinda Fuar Performansi ve Hizmet Algisinin Değerlendirilmesi: Isparta Gastronomi ve Turizm Fuarı” başlıklı bilimsel çalışma 146/3 sayılı karar ile gerekli izin ve onamlar alınmış olup, gönüllü katılım sağlayan turizm sektör temsilcilerine araştırmanın içeriği hakkında bilgiler sunularak araştırma yürütülmüştür.

References

  • Aca, Z., & Akdamar, E. (2022). Türkiye’de İnsana Yakışır İş: Bağlam, Kavramsallaştırma ve Değerlendirme: Bir Alan Araştırması. Journal of Management and Economics Research, 20(1), 271-291.
  • Acartürk, K. (2013). Türkiye'de Fuarcılık ve Fuarların Coğrafi Dağılımı. Coğrafya Dergisi, (25), 55-66.
  • Aditya, B. G. (2019). Exhibition Service Quality and Its Influence To Exhibitor Satisfaction. Advances in Economics, Business and Management Research. (111: ss.66-74). Atlantis Press.
  • Akdağ, G., Akgündüz, Y., Güler, O., & Benli, S. (2015). “Bir Seyahat Motivasyon Aracı Olarak Gastronomi: Hatay’ı Ziyaret Eden Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Yi-yecek İçecek Deneyimleri ve Seyahat Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma”. 1. Eurisia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators (EITOC-2015), Konya.
  • Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastrono¬mik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Altın, E. (2023). Fuar Stant Tasarım Kriterleri ve Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi. Mimarlık ve Yaşam, 8(3), 693-718.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., & Bayraktaroğlu, S. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya. Seçkin Yayıncılık.
  • Aydemir, Ç., & Durmaz, B. C. (2024). Isparta Kentinin Doğal ve Kültürel Kimlik Değerlerinin Korunmasına Yönelik İrdeleme. Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 14(2), 402-423.
  • Baş, T. (2001). Anket. Ankara. Seçkin Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, H., & Gültekin, B. (2017). Vatandaşların Malatya’da Düzenlenen Fuar ve Festivallerin Sosyal Etkisine Karşı Tutumları, İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 3(2), 1-13.
  • Blythe, J. (1999). Visitor and Exhibitor Expectations and Outcomes at Trade Exhibitions. Marketting Intellegence and Planning, 17(2), 100-110.
  • Büyükşalvarcı, A., Akkaya, A., (2018). The Evaluatıon of Gastronomy Festıvals As Events Tourısm, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 67, 452-467.
  • Büyükuysal, M. Ç., & Öz, İ. İ. (2016). Çoklu Doğrusal Bağıntı Varlığında En Küçük Karelere Alternatif Yaklaşım: Ridge Regresyon. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 110-114.
  • Ceylan, S. (2011). Davraz Dağı (Isparta)’nda Kış Turizmi. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(22), 205-230.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Çıldır, N. (1991). Fuar Çalışmalarının Turizm Açısından Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 16-18.
  • Çukur, T., & Çukur, F. (2017). Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 48(2), 93-98.
  • Demir, Ç. (2009). Turizm Fuar Stantları Kapsamındaki Basılı Grafik Tasarım Ürünleri ve ITB Berlin Turizm Fuarı Örnekleri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(3), 43-57.
  • Demirci, B., Demirci, B., Arslaner, E., Arslaner, E. (2012). Fuar Organizasyonlarının Yerel Ekonomiye ve Tekrar Gelme Niyetine Etkileri: Bursa Örneği. Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(2), 63-73.
  • Durgun, A. (2007). Isparta Turizminin SWOT Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 93-109.
  • Dursun, M. T., & Kozak, N. (2021a), Fuar performansı, hizmet algısı, algılanan değer ve davranışsal niyet arasındaki ilişkinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Dursun, M. A. ve Kozak N. (2021b), Fuar Organizasyonlarında Performans Algısı: EMITT 2020, Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1),283-303. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.898003
  • Eren, Serdar, (2007), “Türk Mutfağı ve Haccp Sistemi; Mutfak Profesyonellerinin Haccp Bilgilerinin Ölçülmesi”, 1st National Gastronomy Symposium and Artistic Events, 4-5 Mayıs.
  • Fettahoğlu, E., & Aydıntan, E. (2023). Fuar Stantlarında Aydınlatma Tasarımının Kapsamı ve Rolü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Tespit. Uluslararası Mühendislik Tasarım ve Teknoloji Dergisi, 4(1-2), 11-23.
  • George, K. (2012). A Model For Assessing Consumer Perceptions of Quality. International Journal of Quality and Services Science, 4(1), 175-188.
  • Green, S. B. (1991). How Many Subjects Does It Take To Do A Regression Analysis. Multivariate Behavioral Research, 26(3), 499–510. https://doi.org/10.1207/s15327906mbr2603_7
  • Gunst, R.F., Mason, R.L. (1980). Regression analysis and ıts applications, Marcel Dekker, New York.
  • Hatipoğlu, A.; Batman, O., (2014), Osmanlı Saray Mutfağı’na Ait Gastronomik Unsurların Günümüz Türk Mutfağı ile Kıyaslanması. Journal of Travel and Hospitality Management, 11(2), 62-74.
  • Hegarty, J. (2005). Developing “Subject Fields” in Culinary Arts, Science, and Gastronomy. Jour¬nal of Culinary Science ve Technology, 4(1), 5-13.
  • İlter, B., & Çetinkaya, M. (2014). Kobi’lerin Ticari Fuar Teşviklerinden ve Dış Ticaret Fırsatlarından Yararlanma Düzeyi. Journal of Management and Economics Research, 12(24), 226-249.
  • Kaçar, B., & Yarış, A. (2022). Gastronomi Deneyimi Unsurlarının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi (The Efect of Gastronomy Experience Elements on Revisit Intention). Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 10(3), 2713-2734.
  • Kan, M., & Gülçubuk, B., & Küçükçongar, M. (2012). Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kul¬lanılma Olanakları. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(22), 93-101.
  • Kayaalp, G. T., Güney, M. Ç., & Cebeci, Z. (2015). Çoklu Doğrusal Regresyon Modelinde Değişken Seçiminin Zootekniye Uygulanışı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-8.
  • Kılıç, M., & Mancı, A. R. (2019). Turizm Odaklı Yerel Kalkınma Yaklaşımı: Şanlıurfa Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 192-210.
  • Kızıldemir, Ö. (2017). Turizmin ekonomik etkilerinin bölgesel kalkınma açısından değerlendirilmesi: Adana örneği, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Küçükaltan, G. (2009). “Küreselleşme Sürecinde Gastronomide Yöresel Tatların Turistlerin Des¬tinasyon Tercihlerine ve Ülke Ekonomilerine Etkileri”. 3. Ulusal Gastronomi Sempozyu¬mu, Antalya.
  • Küçükyaman, M. A., Şen Demir, Ş., & Bulgan, G. (2018). Mutfak Şeflerinin Yöresel Ürünlere İlgisi: Isparta Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 86-103.
  • Lee, M., Seo, J., & Yeung, S. (2012). Comparing The Motives For Exhibition Participation: Visitor’s Versus Exhibitor’s Perspectives. International Journal of Tourism Science, 12(3), 1-19.
  • Montgomery, D.C., Peck, A. B., Vining, G. G. (2001). Introduction to linear regression analysis. Kanada, Wiley. Ongun, U., Gövder, B., & Kösekahyaoğlu, L. (2018). Kırsal Turizm Kapsamında Yerel Halkın Beklentileri: Isparta Kuyucak Lavanta Vadisi Örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 7(2), 43-58.
  • Özbay, G., & Semint, S. (2020). Gastronomi Temalı Festivallerde Katılımcı Deneyimi Üzerine Bir Araştırma: Uluslararası Pişmaniye Festivali Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(38), 315-341.
  • Özcan, N., & Tunca, M. Z. (2020). Okul Öncesi Eğitim Kurumu Seçiminde Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Rolünü Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 177-199.
  • Sevimli, Y., Tatlı, M., & Kızıldemir, Ö. (2021). Göbeklitepe’nin Gastronomi Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 263-286.
  • Shetty, D. V., Rao, B. P., Prakash, C., & Vaibhava, S. (2020). Multiple Regression Analysis to Predict The Value of A Residential Building And to Compare With The Conventional Method Values. In Journal of Physics: Conference Series, 1706(1), 1-7.
  • Siu, N. Y. M., Wan, P. Y. K., & Dong, P. (2012). The impact of the servicescape on the desire to stay in convention and exhibition centers: The case of Macau. International Journal of Hospitality Management, 31(1), 236–246.
  • Sorcaru, I. A. (2019). Gastronomy Tourism-A Sustainable Alternative for Local Economic Development. Annals of the University Dunarea de Jos of Galati: Fascicle: I, Economics & Applied Informatics, 25(1).
  • Şengel, Ü., Zengin, B., Şengel, T., Işkın, M. (2018). Kongre ve Fuar Organizasyonlarının Turizm Sektörüne Etkileri: EMİTT Örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 7(1), 4-20.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics, 5. Basım, Pearson Education.
  • Tanner, J. F., & Chonko, L. B. (1995). Trade show objectives, management, and staffing practices. Industrial Marketing Management, 24(4), 257-264.
  • Üzülmez, M., Özata, E., Akdağ, G., Sormaz, Ü., & Onur, N., (2017). Gastronomi turizmi ve gastronomi turistlerinin deneyimlerine yönelik bir inceleme. Gastronomi üzerine araştırmalar, (ss.85-96). Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Yavuz, G., & Şanlı, S. C. (2018). City, Fair and Gastronomy: A Research in Mersin Agriculture, Food and Livestock Fair, 19-21 Nisan 2018.
  • Zeren, D., & Bükülmez, T. (2019). Tutundurma Aracı Olarak Fuarlar ve İşletmelerin Fuar Performansına Etki Eden Faktörler. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 20-34.
  • Wu, H. C., Cheng, C. C. and Ai, C. H. (2016). A Study of Exhibition Service Quality, Perceived Value, Emotion, Satisfaction, And Behavioral Intentions. Event Management, 20(4), 565-591.

Evaluation of fair performance and service perception in gastronomy and tourism fairs: the case of Isparta gastronomy and tourism fair

Year 2025, Issue: 51, 20 - 34, 25.06.2025
https://doi.org/10.61904/sbe.1613116

Abstract

Fair organizations contribute to the determination of competitive strategies of enterprises, as well as providing mobility to commercial and cultural activities It offers different opportunities at both regional and national level in determining, diversifying and strengthening the dynamics in the economy. Furthermore, fairs organised in the field of tourism and gastronomy not only stimulate the local economy but also contribute to the sustainable development of the sector by enabling the transfer of knowledge and experience among stakeholders. This study was aimed to determine the relationship between the performance, service perceptions, the perceived value and satisfaction of the businesses participating in the Isparta 1st Tourism and Gastronomy Fair organized in Isparta. In this study, a quantitative data collection technique was employed, with enterprises participating in the Isparta 1st Tourism and Gastronomy Fair selected as the sample. A total of 79 enterprises participated, with questionnaires completed by the owners, general managers, marketing managers, or sales managers. Using the collected data, multiple linear regression analyses were conducted to examine fair performance, service quality, perceived value, and satisfaction. The findings indicate that the quality of exhibition services has a significant and positive impact on both perceived value and satisfaction.

References

  • Aca, Z., & Akdamar, E. (2022). Türkiye’de İnsana Yakışır İş: Bağlam, Kavramsallaştırma ve Değerlendirme: Bir Alan Araştırması. Journal of Management and Economics Research, 20(1), 271-291.
  • Acartürk, K. (2013). Türkiye'de Fuarcılık ve Fuarların Coğrafi Dağılımı. Coğrafya Dergisi, (25), 55-66.
  • Aditya, B. G. (2019). Exhibition Service Quality and Its Influence To Exhibitor Satisfaction. Advances in Economics, Business and Management Research. (111: ss.66-74). Atlantis Press.
  • Akdağ, G., Akgündüz, Y., Güler, O., & Benli, S. (2015). “Bir Seyahat Motivasyon Aracı Olarak Gastronomi: Hatay’ı Ziyaret Eden Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Yi-yecek İçecek Deneyimleri ve Seyahat Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma”. 1. Eurisia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators (EITOC-2015), Konya.
  • Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastrono¬mik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Altın, E. (2023). Fuar Stant Tasarım Kriterleri ve Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi. Mimarlık ve Yaşam, 8(3), 693-718.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., & Bayraktaroğlu, S. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya. Seçkin Yayıncılık.
  • Aydemir, Ç., & Durmaz, B. C. (2024). Isparta Kentinin Doğal ve Kültürel Kimlik Değerlerinin Korunmasına Yönelik İrdeleme. Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 14(2), 402-423.
  • Baş, T. (2001). Anket. Ankara. Seçkin Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, H., & Gültekin, B. (2017). Vatandaşların Malatya’da Düzenlenen Fuar ve Festivallerin Sosyal Etkisine Karşı Tutumları, İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 3(2), 1-13.
  • Blythe, J. (1999). Visitor and Exhibitor Expectations and Outcomes at Trade Exhibitions. Marketting Intellegence and Planning, 17(2), 100-110.
  • Büyükşalvarcı, A., Akkaya, A., (2018). The Evaluatıon of Gastronomy Festıvals As Events Tourısm, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 67, 452-467.
  • Büyükuysal, M. Ç., & Öz, İ. İ. (2016). Çoklu Doğrusal Bağıntı Varlığında En Küçük Karelere Alternatif Yaklaşım: Ridge Regresyon. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 110-114.
  • Ceylan, S. (2011). Davraz Dağı (Isparta)’nda Kış Turizmi. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(22), 205-230.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Çıldır, N. (1991). Fuar Çalışmalarının Turizm Açısından Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 16-18.
  • Çukur, T., & Çukur, F. (2017). Tarım Fuarlarına Katılan Firmaların Bakış Açısıyla Fuar Organizasyonları ve Yöre Ekonomisine Katkıları: Milas 2. Güney Ege Tarım Fuarı Örneği. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 48(2), 93-98.
  • Demir, Ç. (2009). Turizm Fuar Stantları Kapsamındaki Basılı Grafik Tasarım Ürünleri ve ITB Berlin Turizm Fuarı Örnekleri. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(3), 43-57.
  • Demirci, B., Demirci, B., Arslaner, E., Arslaner, E. (2012). Fuar Organizasyonlarının Yerel Ekonomiye ve Tekrar Gelme Niyetine Etkileri: Bursa Örneği. Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(2), 63-73.
  • Durgun, A. (2007). Isparta Turizminin SWOT Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 93-109.
  • Dursun, M. T., & Kozak, N. (2021a), Fuar performansı, hizmet algısı, algılanan değer ve davranışsal niyet arasındaki ilişkinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Dursun, M. A. ve Kozak N. (2021b), Fuar Organizasyonlarında Performans Algısı: EMITT 2020, Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1),283-303. https://doi.org/10.11616/basbed.v21i60671.898003
  • Eren, Serdar, (2007), “Türk Mutfağı ve Haccp Sistemi; Mutfak Profesyonellerinin Haccp Bilgilerinin Ölçülmesi”, 1st National Gastronomy Symposium and Artistic Events, 4-5 Mayıs.
  • Fettahoğlu, E., & Aydıntan, E. (2023). Fuar Stantlarında Aydınlatma Tasarımının Kapsamı ve Rolü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Tespit. Uluslararası Mühendislik Tasarım ve Teknoloji Dergisi, 4(1-2), 11-23.
  • George, K. (2012). A Model For Assessing Consumer Perceptions of Quality. International Journal of Quality and Services Science, 4(1), 175-188.
  • Green, S. B. (1991). How Many Subjects Does It Take To Do A Regression Analysis. Multivariate Behavioral Research, 26(3), 499–510. https://doi.org/10.1207/s15327906mbr2603_7
  • Gunst, R.F., Mason, R.L. (1980). Regression analysis and ıts applications, Marcel Dekker, New York.
  • Hatipoğlu, A.; Batman, O., (2014), Osmanlı Saray Mutfağı’na Ait Gastronomik Unsurların Günümüz Türk Mutfağı ile Kıyaslanması. Journal of Travel and Hospitality Management, 11(2), 62-74.
  • Hegarty, J. (2005). Developing “Subject Fields” in Culinary Arts, Science, and Gastronomy. Jour¬nal of Culinary Science ve Technology, 4(1), 5-13.
  • İlter, B., & Çetinkaya, M. (2014). Kobi’lerin Ticari Fuar Teşviklerinden ve Dış Ticaret Fırsatlarından Yararlanma Düzeyi. Journal of Management and Economics Research, 12(24), 226-249.
  • Kaçar, B., & Yarış, A. (2022). Gastronomi Deneyimi Unsurlarının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi (The Efect of Gastronomy Experience Elements on Revisit Intention). Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 10(3), 2713-2734.
  • Kan, M., & Gülçubuk, B., & Küçükçongar, M. (2012). Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kul¬lanılma Olanakları. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(22), 93-101.
  • Kayaalp, G. T., Güney, M. Ç., & Cebeci, Z. (2015). Çoklu Doğrusal Regresyon Modelinde Değişken Seçiminin Zootekniye Uygulanışı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-8.
  • Kılıç, M., & Mancı, A. R. (2019). Turizm Odaklı Yerel Kalkınma Yaklaşımı: Şanlıurfa Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 192-210.
  • Kızıldemir, Ö. (2017). Turizmin ekonomik etkilerinin bölgesel kalkınma açısından değerlendirilmesi: Adana örneği, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Küçükaltan, G. (2009). “Küreselleşme Sürecinde Gastronomide Yöresel Tatların Turistlerin Des¬tinasyon Tercihlerine ve Ülke Ekonomilerine Etkileri”. 3. Ulusal Gastronomi Sempozyu¬mu, Antalya.
  • Küçükyaman, M. A., Şen Demir, Ş., & Bulgan, G. (2018). Mutfak Şeflerinin Yöresel Ürünlere İlgisi: Isparta Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 86-103.
  • Lee, M., Seo, J., & Yeung, S. (2012). Comparing The Motives For Exhibition Participation: Visitor’s Versus Exhibitor’s Perspectives. International Journal of Tourism Science, 12(3), 1-19.
  • Montgomery, D.C., Peck, A. B., Vining, G. G. (2001). Introduction to linear regression analysis. Kanada, Wiley. Ongun, U., Gövder, B., & Kösekahyaoğlu, L. (2018). Kırsal Turizm Kapsamında Yerel Halkın Beklentileri: Isparta Kuyucak Lavanta Vadisi Örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 7(2), 43-58.
  • Özbay, G., & Semint, S. (2020). Gastronomi Temalı Festivallerde Katılımcı Deneyimi Üzerine Bir Araştırma: Uluslararası Pişmaniye Festivali Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(38), 315-341.
  • Özcan, N., & Tunca, M. Z. (2020). Okul Öncesi Eğitim Kurumu Seçiminde Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Rolünü Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 177-199.
  • Sevimli, Y., Tatlı, M., & Kızıldemir, Ö. (2021). Göbeklitepe’nin Gastronomi Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 263-286.
  • Shetty, D. V., Rao, B. P., Prakash, C., & Vaibhava, S. (2020). Multiple Regression Analysis to Predict The Value of A Residential Building And to Compare With The Conventional Method Values. In Journal of Physics: Conference Series, 1706(1), 1-7.
  • Siu, N. Y. M., Wan, P. Y. K., & Dong, P. (2012). The impact of the servicescape on the desire to stay in convention and exhibition centers: The case of Macau. International Journal of Hospitality Management, 31(1), 236–246.
  • Sorcaru, I. A. (2019). Gastronomy Tourism-A Sustainable Alternative for Local Economic Development. Annals of the University Dunarea de Jos of Galati: Fascicle: I, Economics & Applied Informatics, 25(1).
  • Şengel, Ü., Zengin, B., Şengel, T., Işkın, M. (2018). Kongre ve Fuar Organizasyonlarının Turizm Sektörüne Etkileri: EMİTT Örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 7(1), 4-20.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics, 5. Basım, Pearson Education.
  • Tanner, J. F., & Chonko, L. B. (1995). Trade show objectives, management, and staffing practices. Industrial Marketing Management, 24(4), 257-264.
  • Üzülmez, M., Özata, E., Akdağ, G., Sormaz, Ü., & Onur, N., (2017). Gastronomi turizmi ve gastronomi turistlerinin deneyimlerine yönelik bir inceleme. Gastronomi üzerine araştırmalar, (ss.85-96). Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Yavuz, G., & Şanlı, S. C. (2018). City, Fair and Gastronomy: A Research in Mersin Agriculture, Food and Livestock Fair, 19-21 Nisan 2018.
  • Zeren, D., & Bükülmez, T. (2019). Tutundurma Aracı Olarak Fuarlar ve İşletmelerin Fuar Performansına Etki Eden Faktörler. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 20-34.
  • Wu, H. C., Cheng, C. C. and Ai, C. H. (2016). A Study of Exhibition Service Quality, Perceived Value, Emotion, Satisfaction, And Behavioral Intentions. Event Management, 20(4), 565-591.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Gastronomy, Tourism Marketing
Journal Section Research Article
Authors

Pınar Göktaş 0000-0002-9825-7933

Nesrin Özcan Akdağ 0000-0001-8980-4459

Publication Date June 25, 2025
Submission Date January 4, 2025
Acceptance Date February 20, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 51

Cite

APA Göktaş, P., & Özcan Akdağ, N. (2025). GASTRONOMİ ve TURİZM FUARLARINDA FUAR PERFORMANSI ve HİZMET ALGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ISPARTA GASTRONOMİ ve TURİZM FUARI ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(51), 20-34. https://doi.org/10.61904/sbe.1613116

by.png Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences (SDU-JS), is licensed under the is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International Legal Code.