Fuar organizasyonları işletmelerin rekabet stratejilerini belirlemelerinde katkı sunarken aynı zamanda ticari ve kültürel faaliyetlere hareketlilik kazandırmaktadır. Ekonomideki dinamiklerin belirlenmesinde, çeşitlenmesinde ve güçlenmesinde hem bölgesel hem ulusal düzeyde farklı fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, turizm ve gastronomi alanında düzenlenen fuarlar, yerel ekonomiyi canlandırmanın ötesinde, paydaşlar arasında bilgi ve deneyim aktarımını sağlayarak sektörün sürdürülebilir gelişimine katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmada Isparta ilinde düzenlenen Isparta 1. Turizm ve Gastronomi Fuarına katılım sağlayan işletmelerin fuar hakkındaki performans ve hizmet algıları ile algılanan değer ve memnuniyet arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Isparta ilinde düzenlenen Isparta 1. Turizm ve Gastronomi Fuarına katılım sağlayan işletmelerin örneklem olarak belirlendiği bu çalışmada nicel veri toplama tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya 79 işletme dahil edilmiştir. Anketler fuar katılımcısı işletmelerin sahipleri, genel müdürleri, pazarlama müdürleri veya satış sorumluları tarafından cevaplanmıştır. Elde edilen verilerle; fuar performansı, fuar hizmeti, algılanan değer ve memnuniyet ile ilgili çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, fuar hizmetinin algılanan değer ve memnuniyet üzerinde pozitif yönde ve anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür.
Bu araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için, Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüğü Etik Kurul Başkanlığı’ndan “Gastronomi ve Turizm Fuari Organizasyonlarinda Fuar Performansi ve Hizmet Algisinin Değerlendirilmesi: Isparta Gastronomi ve Turizm Fuarı” başlıklı bilimsel çalışma 146/3 sayılı karar ile gerekli izin ve onamlar alınmış olup, gönüllü katılım sağlayan turizm sektör temsilcilerine araştırmanın içeriği hakkında bilgiler sunularak araştırma yürütülmüştür.
Fair organizations contribute to the determination of competitive strategies of enterprises, as well as providing mobility to commercial and cultural activities It offers different opportunities at both regional and national level in determining, diversifying and strengthening the dynamics in the economy. Furthermore, fairs organised in the field of tourism and gastronomy not only stimulate the local economy but also contribute to the sustainable development of the sector by enabling the transfer of knowledge and experience among stakeholders. This study was aimed to determine the relationship between the performance, service perceptions, the perceived value and satisfaction of the businesses participating in the Isparta 1st Tourism and Gastronomy Fair organized in Isparta. In this study, a quantitative data collection technique was employed, with enterprises participating in the Isparta 1st Tourism and Gastronomy Fair selected as the sample. A total of 79 enterprises participated, with questionnaires completed by the owners, general managers, marketing managers, or sales managers. Using the collected data, multiple linear regression analyses were conducted to examine fair performance, service quality, perceived value, and satisfaction. The findings indicate that the quality of exhibition services has a significant and positive impact on both perceived value and satisfaction.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Gastronomy, Tourism Marketing |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | June 25, 2025 |
| Submission Date | January 4, 2025 |
| Acceptance Date | February 20, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 51 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences (SDU-JS), is licensed under the is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International Legal Code.