Sosyal bilgiler/bilimler öğretiminin amacının bireyin, sosyal olayların ve insan ilişkilerinin araştırıldığı faaliyet alanı olduğu düşünülürse, bu konuda yapılan bilimsel araştırmaların ne denli önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Sosyal bilgiler öğretim programının tarih ve coğrafya derslerine göre daha yeni bir alan olduğuna dikkat edilirse, bu yeni programın toplumsal ve uluslararası gelişmelere paralel, demokratik gelişmelere uygun ve son gelişmeleri gerekmiştir/gerekecektir. Bu nedenle, yaptığımız çalışmada sosyal bilimler konu alanının geniş kapsamından, alanı sınırlı tutarak ulaşabildiğimiz sempozyumlarda sunulan sosyal bilgiler, tarih ve coğrafya öğretimi ile ilgili bildiriler tespit edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda, bildiriler çalışmanın kapsamı yönünden sınıflandırılmıştır. Bildirilerin nicel ve nitel olarak oranları ortaya konulmuş ve yapılan araştırmalarda örneklemin evreni ne kadar temsil ettiği araştırılmıştır. Bunun yanı sıra sonuçların genellenebilir olma özelliği üzerinde durulmuştur. Bu araştırmanın, bundan sonra yapılacak olan araştırmaların planlanmasında nasıl bir strateji izlenmesi gerektiği konusunda bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 5 |