Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılan bu
araştırma nicel araştırma desenlerinden tarama (survey) deseni kapsamında
yürütülmüştür. Bu amaçla araştırma, bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi 3.
sınıfta eğitim gören 66 kadın, 80 erkek toplam 146 Sosyal Bilgiler öğretmen
adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada katılımcılardan “Kişisel Bilgi Formnu” ve “Öğretmenlik
Mesleği Tutum Ölçeği” ile veriler elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22.0
programı kullanılmış ve gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanlarının “Katılıyorum” düzeyinde olduğu,
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının
cinsiyet ve öğrenim gördükleri şube değişkenine göre anlamlı farklılık olmadığı
ancak mezun oldukları lise değişkenine göre anlamlı farklılığın görüldüğü
tespit edilmiştir.Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını incelemek amacıyla yapılan bu
araştırma nicel araştırma desenlerinden tarama (survey) deseni kapsamında
yürütülmüştür. Bu amaçla araştırma, bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi 3.
sınıfta eğitim gören 66 kadın, 80 erkek toplam 146 Sosyal Bilgiler öğretmen
adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada katılımcılardan “Kişisel Bilgi Formnu” ve “Öğretmenlik
Mesleği Tutum Ölçeği” ile veriler elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22.0
programı kullanılmış ve gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanlarının “Katılıyorum” düzeyinde olduğu,
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının
cinsiyet ve öğrenim gördükleri şube değişkenine göre anlamlı farklılık olmadığı
ancak mezun oldukları lise değişkenine göre anlamlı farklılığın görüldüğü
tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |