In this study, Shakespeare's Richard III. In the play, the handling of the phenomenon of evil and the fictionalization of the character of Richard as the representative of evil were examined, and in this study, Richard's malevolent reign was evaluated through the Machiavellian ruler type. In Shakespeare's dramaturgy, which transforms Richard, who is a historical character, into a tragic anti-hero, the character's physical and intellectual changes are under the spotlight. Since his inborn physical deformations were not accepted and denied by the society he lived in, Richard cut his relationship with goodness and preferred evil. The political, ethical and dramatic reasons for the changes in the transformation of Richard into a play character by Shakespeare are emphasized. While Richard, who is a character who communicates directly with the audience of the play, expresses that he is a bad person at the beginning of the play and interacts with the audience through this feature, it is emphasized that Richard is a character that the audience can empathize despite his evilness. In addition to all these, the image world of the game was also discussed and how the images that evoked evil took place in the game, and the way the game portrays evil was emphasized.
Bu çalışmada, Shakespeare'in III. Richard oyununda kötülük olgusunun işlenişi ve Richard karakterinin kötülüğün temsilcisi olarak kurgulanışı incelenmiş, bu incelemede Richard'ın kötü niyetli hükümdarlığı Makyavelci yönetici tipi üzerinden değerlendirilmiştir. Shakespeare'in tarihi bir karakter olan Richard'ı trajik bir anti-kahramana dönüştüren dramaturjisinde karakterin fiziksel ve düşünsel değişimleri mercek altına alınmıştır. Richard, doğuştan gelen fiziksel deformasyonları içinde yaşadığı toplum tarafından kabul görmediği ve yadsındığı için iyilikle olan ilişkisini kesip kötülüğü tercih eder olmuştur. Richard karakterinin Shakespeare tarafından bir oyun kişisine dönüştürülme sürecindeki değişimlerin politik, etik ve dramatik sebepleri üzerinde durulmuştur. Oyunun seyircisiyle birebir iletişim kuran bir karakter olan Richard’ın kötü bir insan oluşunu oyunun başında ifade etmesi ve seyirciyle bu özelliği üzerinden etkileşime geçmesi incelemede ön plana çıkartılırken, Richard’ın kötülüğüne rağmen seyircinin empati kurabileceği bir karakter oluşunun da altı çizilmiştir. Tüm bunların yanında oyunun imge dünyası da masaya yatırılarak kötülüğü çağrıştıran imgelerin oyunda nasıl yer aldığı incelenmiş, oyunun kötülüğü canlandırış biçimi üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |