Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek

Yıl 2017, , 844 - 853, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.347174

Öz

Öz

Sanat yapıtı her ne kadar görünür olan ile ilgili
olsa da görünür olanın dışında kalan mekânın bilgisi ve belleği de, yapıta
dahil olur ve yapıtın kurgusunda önemli rol oynar. Sanat yapıtının kendisinden
çok mekânla kurduğu ilişki de görünmez olanın izini taşır. Bu çalışma bağlamında
René Magritte’in “Le Chateau de Pyrenees”,
Rachel
Whiteread’in Fouth Plinth projesi kapsamında yaptığı  isimsiz çalışması ve  Gabriel Orozco’nun “Piedra que cede” isimli
çalışması, mekân-bellek-iz-boşluk kavramları ekseninde ortak yönleri
araştırılacak ve kavramların yapıtlara sağladığı anlamsal katkılar incelenecektir.





Anahtar
Kelimeler:
Mekân, Bellek, İz, Boşluk, Sanat 

Kaynakça

  • Referans1 Artun, N.A. ve Ojalvo, R. (2012). Arzu Mimarlığı mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Referans1 Bolt. B. (2010), Yeni Bir Bakışla Heiddeger, çev. Murat Özbank, İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Referans2 Berger, J. (2017), Görünüre Dair Küçük Bir Teoriye Doğru Adımlar, çev. Bülent Somay, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Referans3 Foucault, M. (2010), Bu Bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans4 Pallasmaa, J. (2011) , Tenin Gözleri, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans5 Ponty, M. (2006), Göz ve Tin, çev. Ahmet Soysal, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Referans6 Sharr, A. (2017), Mimarlar için Heidegger, çev. Volkan Atmaca, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans7 Temkin, A. (2009), Gabriel Orozco Sergi Kataloğu, New York, The Museum of Modern Art Yayınları.
  • Referans8 Torczyner, H. (1992), René Magritte - Gerçek Resim Sanatı, çev. Nil Boyacı, İstanbul: Düzlem Yayınları.
  • İnternet Kaynakları
  • Referans9 Makale, http://www.japantimes.co.jp/culture/2015/02/26/arts/gabriel-orozcos-connections-with-japan/#.WWz_CYTyiUm, Erişim tarihi:18.07.2017.
  • Referans10 Magritte, R. http://www.Renémagritte.org/, Erişim tarihi:18.07.2017.
  • Görsel Kaynaklar Referans11 Görsel 1. René Magritte, Le Chateau de Pyrenees, 1959, 145 x 200 cm, Tuval Üzerine Yağlıboya, İsrail Müzesi. https://www.wikiart.org/en/René-magritte/the-castle-of-the-pyRenées-1959
  • Referans12Görsel 2. Rachel Whiteread, İsimsiz, 2001, 5 x 5 x 2,5 m, Trafalgar Meydanı. http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01355/rachel-whiteread_1355645i.jpg
  • Referans13Görsel 3. Gabriel Orozco, (Piedra que cede), 1992, Plastin, 36.8 x 39.4 x 40.6 cm, Sanatçı Koleksiyonu https://www.designboom.com/cms/images/andrea11/orozco06.jpg
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şive Neşe Baydar

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2017
Kabul Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Baydar, Ş. N. (2017). Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek. Art-E Sanat Dergisi, 10(20), 844-853. https://doi.org/10.21602/sduarte.347174
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.