Art and Literature
BibTex RIS Cite

Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek

Year 2017, , 844 - 853, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.347174

Abstract

Öz

Sanat yapıtı her ne kadar görünür olan ile ilgili
olsa da görünür olanın dışında kalan mekânın bilgisi ve belleği de, yapıta
dahil olur ve yapıtın kurgusunda önemli rol oynar. Sanat yapıtının kendisinden
çok mekânla kurduğu ilişki de görünmez olanın izini taşır. Bu çalışma bağlamında
René Magritte’in “Le Chateau de Pyrenees”,
Rachel
Whiteread’in Fouth Plinth projesi kapsamında yaptığı  isimsiz çalışması ve  Gabriel Orozco’nun “Piedra que cede” isimli
çalışması, mekân-bellek-iz-boşluk kavramları ekseninde ortak yönleri
araştırılacak ve kavramların yapıtlara sağladığı anlamsal katkılar incelenecektir.





Anahtar
Kelimeler:
Mekân, Bellek, İz, Boşluk, Sanat 

References

  • Referans1 Artun, N.A. ve Ojalvo, R. (2012). Arzu Mimarlığı mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Referans1 Bolt. B. (2010), Yeni Bir Bakışla Heiddeger, çev. Murat Özbank, İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Referans2 Berger, J. (2017), Görünüre Dair Küçük Bir Teoriye Doğru Adımlar, çev. Bülent Somay, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Referans3 Foucault, M. (2010), Bu Bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans4 Pallasmaa, J. (2011) , Tenin Gözleri, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans5 Ponty, M. (2006), Göz ve Tin, çev. Ahmet Soysal, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Referans6 Sharr, A. (2017), Mimarlar için Heidegger, çev. Volkan Atmaca, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans7 Temkin, A. (2009), Gabriel Orozco Sergi Kataloğu, New York, The Museum of Modern Art Yayınları.
  • Referans8 Torczyner, H. (1992), René Magritte - Gerçek Resim Sanatı, çev. Nil Boyacı, İstanbul: Düzlem Yayınları.
  • İnternet Kaynakları
  • Referans9 Makale, http://www.japantimes.co.jp/culture/2015/02/26/arts/gabriel-orozcos-connections-with-japan/#.WWz_CYTyiUm, Erişim tarihi:18.07.2017.
  • Referans10 Magritte, R. http://www.Renémagritte.org/, Erişim tarihi:18.07.2017.
  • Görsel Kaynaklar Referans11 Görsel 1. René Magritte, Le Chateau de Pyrenees, 1959, 145 x 200 cm, Tuval Üzerine Yağlıboya, İsrail Müzesi. https://www.wikiart.org/en/René-magritte/the-castle-of-the-pyRenées-1959
  • Referans12Görsel 2. Rachel Whiteread, İsimsiz, 2001, 5 x 5 x 2,5 m, Trafalgar Meydanı. http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01355/rachel-whiteread_1355645i.jpg
  • Referans13Görsel 3. Gabriel Orozco, (Piedra que cede), 1992, Plastin, 36.8 x 39.4 x 40.6 cm, Sanatçı Koleksiyonu https://www.designboom.com/cms/images/andrea11/orozco06.jpg
Year 2017, , 844 - 853, 31.12.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.347174

Abstract

References

  • Referans1 Artun, N.A. ve Ojalvo, R. (2012). Arzu Mimarlığı mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Referans1 Bolt. B. (2010), Yeni Bir Bakışla Heiddeger, çev. Murat Özbank, İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Referans2 Berger, J. (2017), Görünüre Dair Küçük Bir Teoriye Doğru Adımlar, çev. Bülent Somay, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Referans3 Foucault, M. (2010), Bu Bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Referans4 Pallasmaa, J. (2011) , Tenin Gözleri, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans5 Ponty, M. (2006), Göz ve Tin, çev. Ahmet Soysal, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Referans6 Sharr, A. (2017), Mimarlar için Heidegger, çev. Volkan Atmaca, İstanbul: Yem Yayınları.
  • Referans7 Temkin, A. (2009), Gabriel Orozco Sergi Kataloğu, New York, The Museum of Modern Art Yayınları.
  • Referans8 Torczyner, H. (1992), René Magritte - Gerçek Resim Sanatı, çev. Nil Boyacı, İstanbul: Düzlem Yayınları.
  • İnternet Kaynakları
  • Referans9 Makale, http://www.japantimes.co.jp/culture/2015/02/26/arts/gabriel-orozcos-connections-with-japan/#.WWz_CYTyiUm, Erişim tarihi:18.07.2017.
  • Referans10 Magritte, R. http://www.Renémagritte.org/, Erişim tarihi:18.07.2017.
  • Görsel Kaynaklar Referans11 Görsel 1. René Magritte, Le Chateau de Pyrenees, 1959, 145 x 200 cm, Tuval Üzerine Yağlıboya, İsrail Müzesi. https://www.wikiart.org/en/René-magritte/the-castle-of-the-pyRenées-1959
  • Referans12Görsel 2. Rachel Whiteread, İsimsiz, 2001, 5 x 5 x 2,5 m, Trafalgar Meydanı. http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01355/rachel-whiteread_1355645i.jpg
  • Referans13Görsel 3. Gabriel Orozco, (Piedra que cede), 1992, Plastin, 36.8 x 39.4 x 40.6 cm, Sanatçı Koleksiyonu https://www.designboom.com/cms/images/andrea11/orozco06.jpg
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Şive Neşe Baydar

Publication Date December 31, 2017
Submission Date October 27, 2017
Acceptance Date December 29, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Baydar, Ş. N. (2017). Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek. Art-E Sanat Dergisi, 10(20), 844-853. https://doi.org/10.21602/sduarte.347174
AMA Baydar ŞN. Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek. Art-e. December 2017;10(20):844-853. doi:10.21602/sduarte.347174
Chicago Baydar, Şive Neşe. “Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek”. Art-E Sanat Dergisi 10, no. 20 (December 2017): 844-53. https://doi.org/10.21602/sduarte.347174.
EndNote Baydar ŞN (December 1, 2017) Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek. Art-e Sanat Dergisi 10 20 844–853.
IEEE Ş. N. Baydar, “Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek”, Art-e, vol. 10, no. 20, pp. 844–853, 2017, doi: 10.21602/sduarte.347174.
ISNAD Baydar, Şive Neşe. “Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek”. Art-e Sanat Dergisi 10/20 (December 2017), 844-853. https://doi.org/10.21602/sduarte.347174.
JAMA Baydar ŞN. Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek. Art-e. 2017;10:844–853.
MLA Baydar, Şive Neşe. “Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 10, no. 20, 2017, pp. 844-53, doi:10.21602/sduarte.347174.
Vancouver Baydar ŞN. Sanat Yapıtında Tamamlayıcı Öğe Olarak Mekanın İzini Sürmek. Art-e. 2017;10(20):844-53.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.