İnsanoğlu günümüzde imgeler, biçimler ve simgelerle sarılmış bir
dünyada yaşamakta ve düşüncelerini, görüşlerini başkalarına aktarırken bu
göstergeleri kullanmaktadır. Reklam imgeleri ise ürünlerin arzulanmasını
sağlayarak; onları satmak ve satışlarını artırmak için üretilmektedirler. Öyle
ki imgeler statüyü de belirlemekte önemli rol oynamaktadır. Satın alınan ürün
ile birlikte o ürüne ait olan statü de satın alınmış olur. Böylece görsel
imgeler üzerinden markanın kaliteli, iyi, kötü, güvenilir, ucuz, pahalı v.b.
olduğu anlatılabilir. Reklamlarda kullanılan göstergeler ve bunların
algılanmasındaki unsurlar değerlendirildiğinde işitsel ve görsel olarak bir
takım imgeleri bünyelerinde barındırdıkları görülmektedir. İmgeler yoluyla
reklamlarda sanat yapıtlarına atıf yapılması veya en azından biçim dizimsel
açıdan sanat yapıtlarından hareketle üretilmesi ise reklamın anlamını
güçlendirmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak,
reklamlardaki imgelerin marka değerine etkilerinin örneklerle incelenmesi ve
sanat yapıtlarından hareketle oluşturulan reklamların göstergebilimsel açıdan
içerik analizi yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |