Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

CALLIGRAPHY IN THE CONTEXT OF MODERN –POSTMODERN ART PERCEPTION

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 11, 29 - 49, 05.07.2013

Öz

In this study, we have scrutinized postmodern art’s and modern art’s fundamental elements which creates the perception of contemporary art , findings have been compared with the art of calligraphy. At the beginning of the twentieth century art world has launch the period of the new tendencies by means of modern art.However, both using methodology and findings have brought with it reaction.As a result of increasing reactions and opposite discourse, new perception and methodology have come out called postmodern art.All these concerns have created many artisitc movements but all of which resulted in meaninglessness and crisis. We have examined in the course of this process ,calligraphy has been compared with modern and postmodern art ; what the differences modernpostmodern art between caligraphy or what the similarities modern-postmodern art to caligraphy are.

Kaynakça

  • KİTAP AKTULUM, K. (2011). Metinlerarasılık//Göstergelerarasılık, Kanguru Yayınları, 1. Basım
  • BAUDRILLARD, J. (2010a). Sanat Komplosu, İletişim Yayınları. 2. Basım.
  • BAUDRILLARD, J. (2010b). Simülakrlar ve Simülasyon, Doğu-Batı Yayınları, 5. Baskı.
  • BERK, S. (2006). Hat Sanatı, İmsek Yayınları.
  • BERK, N. (2012). H at ve Tezhip Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2. Basım.
  • DOLTAŞ, D. (2003). Postmodernizm ve Eleştirisi , İnkılâp Yayınları, 1.Basım
  • FEATHERSTONE, M. (1996). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü , (Çev. Mehmet Küçük), Ayrıntı Yayınları.
  • GÜNÜÇ, F. (2012). H at ve Tezhip Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2. Basım.
  • KILIÇ, E. (1996). “Çağdaş Resim Sanatının Oluşmasında Doğu ve İslam Sanatlarının Etkisi”, Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü E-Dergisi, Sayı 3
  • KIZILÇELİK, S. (1994). “Postmodernizm: ‘Modernlik Projesine’ Bir Başkaldırı”, Türkiye Günlüğü, Sayı: 30.
  • Kuran Sayfası Parşömen, Topkapı Sarayı Müzesi Kütüphanesi, Y.748. Ebat:260 X 220 mm. X.yüzyıl ÖZKEÇECİ, İ. (1999). Katolog, Emlak Sanat Galerisi.
  • SARUP, M. (2004). Post Yapısalcılık ve Postmodernizm, Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul.
  • SHINER, L. (2010). Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları (2. Basım), İstanbul.
  • ŞAYLAN, G. (1999). Postmodernizm , İmge Yayıncılık (4. Basım), İstanbul.
  • TUNALI, İ. (2008). Estetik, Remzi Kitabevi (11. Basım), İstanbul.
  • YAMANER, G. (2007). Postmodernizm ve Sanat, Algıyayın (1. Basım), Ankara.
  • YAZIR, M. B. (1989). Kalem Güzeli, Cilt 1, Gaye Matbaa, Ankara.
  • YILMAZ, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınları (1. Basım), Ankara.

Modern- Postmodern Sanat Algısı Bağlamında Hat Sanatı

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 11, 29 - 49, 05.07.2013

Öz

Bu çalışmada, günümüz sanat algısını oluşturan postmodern sanat ve öncesinde modern sanat, ana unsurları ile incelenmiş, bulgular hat sanatı ile karşılaştırılmıştır. 20. yüzyılın başlarında sanat dünyası, modern sanat ile yeni arayışlar dönemini başlatmıştır. Ne var ki hem yöntem hem de bulgular, tepkileri beraberinde getirmiştir. Artan tepki ve karşıt söylemler postmodern sanat adıyla yeni bir algı ve yöntem doğurmuştur. Tüm bu arayışlar pek çok sanat akımını oluşturmuş, fakat anlamsızlık ve krizle de sonuçlanmıştır. İncelediğimiz bu süreçte hat sanatının, modern sanat ve postmodern sanat algısı ile paralellikleri-ayrım noktaları saptanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • KİTAP AKTULUM, K. (2011). Metinlerarasılık//Göstergelerarasılık, Kanguru Yayınları, 1. Basım
  • BAUDRILLARD, J. (2010a). Sanat Komplosu, İletişim Yayınları. 2. Basım.
  • BAUDRILLARD, J. (2010b). Simülakrlar ve Simülasyon, Doğu-Batı Yayınları, 5. Baskı.
  • BERK, S. (2006). Hat Sanatı, İmsek Yayınları.
  • BERK, N. (2012). H at ve Tezhip Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2. Basım.
  • DOLTAŞ, D. (2003). Postmodernizm ve Eleştirisi , İnkılâp Yayınları, 1.Basım
  • FEATHERSTONE, M. (1996). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü , (Çev. Mehmet Küçük), Ayrıntı Yayınları.
  • GÜNÜÇ, F. (2012). H at ve Tezhip Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2. Basım.
  • KILIÇ, E. (1996). “Çağdaş Resim Sanatının Oluşmasında Doğu ve İslam Sanatlarının Etkisi”, Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü E-Dergisi, Sayı 3
  • KIZILÇELİK, S. (1994). “Postmodernizm: ‘Modernlik Projesine’ Bir Başkaldırı”, Türkiye Günlüğü, Sayı: 30.
  • Kuran Sayfası Parşömen, Topkapı Sarayı Müzesi Kütüphanesi, Y.748. Ebat:260 X 220 mm. X.yüzyıl ÖZKEÇECİ, İ. (1999). Katolog, Emlak Sanat Galerisi.
  • SARUP, M. (2004). Post Yapısalcılık ve Postmodernizm, Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul.
  • SHINER, L. (2010). Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları (2. Basım), İstanbul.
  • ŞAYLAN, G. (1999). Postmodernizm , İmge Yayıncılık (4. Basım), İstanbul.
  • TUNALI, İ. (2008). Estetik, Remzi Kitabevi (11. Basım), İstanbul.
  • YAMANER, G. (2007). Postmodernizm ve Sanat, Algıyayın (1. Basım), Ankara.
  • YAZIR, M. B. (1989). Kalem Güzeli, Cilt 1, Gaye Matbaa, Ankara.
  • YILMAZ, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınları (1. Basım), Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Cam

Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 13 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Cam, F. (2013). Modern- Postmodern Sanat Algısı Bağlamında Hat Sanatı. Art-E Sanat Dergisi, 6(11), 29-49.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.