BibTex RIS Cite

Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer

Year 2016, Volume: 9 Issue: 17, 210 - 220, 20.07.2016

Abstract

Transfer, oyuncunun, oynadığı karakterin duygusunu kendi içinde harekete geçirmek için, oyunun verili koşullarını kendi yaşamına tercüme etmesi, oyundaki koşulların kendi yaşamındaki karşılıklarını bularak bu koşulları kişiselleştirmesine veya oyundaki koşulları, kendisi için duygusal uyarım gücü daha çok olan imgesel koşullarla yer değiştirmesine dayalı bir oyunculuk tekniğidir. Bu makalede, transfer tekniğinin incelenmesi amaçlanmaktadır.

References

  • Chubbuck, I., (2005). The Power Of The Actor, Gotham Books, New York.
  • Dmytryk, E., Dmytryk, J. P., (1984). Sinemada Oyunculuk, Levent Cinemre (çev), Afa Yayıncılık, İstanbul.
  • Easty, E. D., (1989). On Method Acting, IvyBooks, New York.
  • Gordon, M., (1987). The StanislavskyTechnique: Russia, Applause Theatre Book Publishers, New York.
  • Gray, P., (1966), “A Critical Chronology”, Stanislavski And America, (der.) Erika Munk, Hill And Wang, New York.
  • Hagen, U., (1976). Respect For Acting, Wiley Publishing, New York.
  • Hagen, U., (1991). A Challenge For The Actor, Scribner, New York.
  • Hirsch, F., (2002). A Method To Their Madness: The History Of The Actors Studio, Da Capo Press, Cambridge.
  • Hull, S. L., (1985). Strasberg’s Method As Taught By Lorrie Hull, OxBow Publishing Inc., Connecticut.
  • Krasner, D., (2000). “I Hate Strasberg: Method Bashing in the Academy”, Method Acting Reconsidered, (der.) David Krasner, St. Martin’sPress, New York.
  • Krasner, D., (2006). “Strasberg, Adler and Meisner: Method Acting”, Twentieth Century Actor Training, (der.) AlisonHodge, Routledge, London.
  • Lewis, R., (1958). Method Or Madness, Samuel French Inc., New York.
  • Meisner, S. ve Longwell, D. (1987). Sanford Meisner On Acting, Vintage, New York.
  • Moore, S, (1998). Stanislavski Revealed: The Actor’s Guide To Spontaneity On Stage, Applause Theatre Books, New York.
  • Schechner, R., (1964). “Stanislavski at School”, The Tulane Drama Review, Vol. 9, No. 2
  • Strasberg, L., (1998). A Dream Of Passion, Penguin Books, Boston.
Year 2016, Volume: 9 Issue: 17, 210 - 220, 20.07.2016

Abstract

References

  • Chubbuck, I., (2005). The Power Of The Actor, Gotham Books, New York.
  • Dmytryk, E., Dmytryk, J. P., (1984). Sinemada Oyunculuk, Levent Cinemre (çev), Afa Yayıncılık, İstanbul.
  • Easty, E. D., (1989). On Method Acting, IvyBooks, New York.
  • Gordon, M., (1987). The StanislavskyTechnique: Russia, Applause Theatre Book Publishers, New York.
  • Gray, P., (1966), “A Critical Chronology”, Stanislavski And America, (der.) Erika Munk, Hill And Wang, New York.
  • Hagen, U., (1976). Respect For Acting, Wiley Publishing, New York.
  • Hagen, U., (1991). A Challenge For The Actor, Scribner, New York.
  • Hirsch, F., (2002). A Method To Their Madness: The History Of The Actors Studio, Da Capo Press, Cambridge.
  • Hull, S. L., (1985). Strasberg’s Method As Taught By Lorrie Hull, OxBow Publishing Inc., Connecticut.
  • Krasner, D., (2000). “I Hate Strasberg: Method Bashing in the Academy”, Method Acting Reconsidered, (der.) David Krasner, St. Martin’sPress, New York.
  • Krasner, D., (2006). “Strasberg, Adler and Meisner: Method Acting”, Twentieth Century Actor Training, (der.) AlisonHodge, Routledge, London.
  • Lewis, R., (1958). Method Or Madness, Samuel French Inc., New York.
  • Meisner, S. ve Longwell, D. (1987). Sanford Meisner On Acting, Vintage, New York.
  • Moore, S, (1998). Stanislavski Revealed: The Actor’s Guide To Spontaneity On Stage, Applause Theatre Books, New York.
  • Schechner, R., (1964). “Stanislavski at School”, The Tulane Drama Review, Vol. 9, No. 2
  • Strasberg, L., (1998). A Dream Of Passion, Penguin Books, Boston.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Nazım Uğur Özüaydın

Publication Date July 20, 2016
Submission Date January 7, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 17

Cite

APA Özüaydın, N. U. (2016). Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer. Art-E Sanat Dergisi, 9(17), 210-220.
AMA Özüaydın NU. Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer. Art-e. July 2016;9(17):210-220.
Chicago Özüaydın, Nazım Uğur. “Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer”. Art-E Sanat Dergisi 9, no. 17 (July 2016): 210-20.
EndNote Özüaydın NU (July 1, 2016) Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer. Art-e Sanat Dergisi 9 17 210–220.
IEEE N. U. Özüaydın, “Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer”, Art-e, vol. 9, no. 17, pp. 210–220, 2016.
ISNAD Özüaydın, Nazım Uğur. “Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer”. Art-e Sanat Dergisi 9/17 (July 2016), 210-220.
JAMA Özüaydın NU. Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer. Art-e. 2016;9:210–220.
MLA Özüaydın, Nazım Uğur. “Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 9, no. 17, 2016, pp. 210-2.
Vancouver Özüaydın NU. Bir Oyunculuk Tekniği Olarak Transfer. Art-e. 2016;9(17):210-2.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.