Konstantin Stanislavski,
oyuncuların çeşitli tekniklere başvurması gerektiğini söyler ve bu teknikleri
iki ana yönteme ayırır: Bunlardan biri, duygudan eyleme ulaşma yöntemi olan
psikolojik eylemler yöntemi, diğeri de eylemden duyguya ulaşma yöntemi olan
fiziksel eylemler yöntemidir. Stanislavski, “Sistem” üzerine çalışmaya
başladığı ilk dönem olan 1906-1917 yılları arasında, oyuncunun içsel hazırlığının ön plana çıktığı
içsel-psikolojik bir teknik geliştirmiştir. Daha sonraki çalışmaları,
Stanislavski’nin içsel-psikolojik olandan hareket etme doğrultusundaki
görüşlerini, dışsal-fiziksel olandan hareket etme doğrultusuna yöneltmiştir.
Stanislavski’nin 1917 yılından sonra yaptığı çalışmalarla geliştirmiş olduğu bu
yöntemde, rolün gerektirdiği bir dizi fiziksel etkinlik sonucunda gerekli
duyguların refleks olarak elde edilmesi öngörülmektedir. Bu makalede, fiziksel
eylemler yönteminin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 18 |