Konstantin Stanislavski,
oyuncuların çeşitli tekniklere başvurması gerektiğini söyler ve bu teknikleri
iki ana yönteme ayırır: Bunlardan biri, duygudan eyleme ulaşma yöntemi olan
psikolojik eylemler yöntemi, diğeri de eylemden duyguya ulaşma yöntemi olan
fiziksel eylemler yöntemidir. Stanislavski, “Sistem” üzerine çalışmaya
başladığı ilk dönem olan 1906-1917 yılları arasında,oyuncunun içsel hazırlığının ön plana çıktığı
içsel-psikolojik bir teknik geliştirmiştir. Daha sonraki çalışmaları,
Stanislavski’nin içsel-psikolojik olandan hareket etme doğrultusundaki
görüşlerini, dışsal-fiziksel olandan hareket etme doğrultusuna yöneltmiştir.
Stanislavski’nin 1917 yılından sonra yaptığı çalışmalarla geliştirmiş olduğu bu
yöntemde, rolün gerektirdiği bir dizi fiziksel etkinlik sonucunda gerekli
duyguların refleks olarak elde edilmesi öngörülmektedir. Bu makalede, fiziksel
eylemler yönteminin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Moston, D., (2000). “Standards And Practices” Method Acting Reconsidered, David Krasner
(der.), St. Martin’s Press, New York.
Pitches, J., (2006). Science And The Stanislavsky Tradition Of Acting, Routledge, Oxon.
Pope, B. L., (2000). “Redefining Acting: The Implications of the Meisner Method”, Method
Acting Reconsidered, David Krasner (der.), St. Martin’s Press, New York.
Richards, T., (2005). Grotowski İle Fiziksel Eylemler Üzerine Çalışmak, Hülya Yıldız, Ayşın
Candan (çev.), Norgunk Yayıncılık, İstanbul.
Roach, J. R., (1980). “G. H. Lewes and Performance Theory: Towards a ‘Science of Acting’”,
Theatre Journal, Vol. 32, No. 3, The John Hopkins University Press, Baltimore.
Roach, J. R., (1993). The Player’s Passion: Studies In The Science Of Acting, The University
Of Michigan Press, Michigan.
Ross, D., (1968). “Towards an Organic Approach to Actor Training: A Criticism of the
Stanislavski Scheme”, Educational Theatre Journal, Vol. 20, No. 2, The John Hopkins
University Press, Baltimore.
Schechner, R., (1966) “‘Would You Please Talk To Those People?’ – An Interview
With Robert Lewis”, Stanislavski And America, Erika Munk (der.), Hill And Wang, New York.
Stanislavski, K. S., (1990). “Stanislavski’nin Mirası.” Metin Göksel (çev.), Mimesis
Tiyatro/Çeviri-Araştırma Dergisi, Sayı: 3, s. 125-168
Stanislavski, K. S., (1996a). Bir Aktör Hazırlanıyor, Suat Taşer (çev.), Papirüs Yayınları,
İstanbul.
Stanislavski, K. S., (1996b). Bir Karakter Yaratmak, Suat Taşer (çev.), Papirüs Yayınları,
İstanbul.
Stanislavski, K. S., (1999). Bir Rol Yaratmak, Çiğdem Genç, Fırat Güllü, Bora Tanyel (çev.), Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
Strasberg, L., (1998). A Dream Of Passion, Penguin Books, Boston.
Sudakov, I., (1995). “The Creative Process”. Acting: A Handbook Of The Stanislavski
Method, Toby Cole (der.), Three Rivers Press, New York.
Toporkov, V., (1979). Stanislavski In Rehearsal: The Final Years, Theatre Arts Books, New York.
Toporkov, V., Manyukov, V. ve Prokofyev, V., (1966). “Stanislavski Preserved: An Mat Discussion”. Stanislavski And America, Erika Munk (der.), Hill And Wang, New York.
Whyman, R., (2008). The Stanislavsky System Of Acting: Legacy And Influence In Modern
Performance, Cambridge University Press, New York.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.