Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 19, 136 - 159, 17.07.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.309825

Öz

ÖZ

Dünyanın
küreselleşmesiyle birlikte ortaya çıkan kültürlerarası etkileşimler sonucunda, “marka
kent” ya da “şehir kimliği” kavramları gündeme gelerek, tasarımcılar tarafından
tartışılan yeni kavramlar arasında yer almaya başlamıştır. Değişen sosyal, kültürel, ekonomik ve
teknolojik gelişmeler,
dünya toplumlarını etkileyerek
kentlerin farklı niteliklerde
biçimlenmesine neden olabilmektedir. İnsanları toplu halde yaşamaya zorunlu
kılan şehir yaşantısı ve fiziki koşullar, şehirlere ve yaşayanlarına farklı kimlikler
kazandırmıştır. “Her kentin, her dönemin bir kimliği vardır”
varsayımıyla şehirler, belirli bir zaman içerisinde kontrollü ya da
kendiliğinden markalaşmıştır. Modern pazarlama
yöntemlerinden de yararlanılarak, şehirlere veya ülkelere yönelik marka
değerinin oluşturulması, tüketicilerin marka değerine bakış açısını belirlemekte
ve oluşturulan bakış açısı, söz konusu şehir veya ülkeye yönelik artı değer kazandırmaktadır.
Bir kentin refah ve gelişmişlik düzeyinin artırılması ve diğer şehirlerden
ayrılması açısından kentlerin marka kimliğinin uzman kişiler tarafından oluşturulması önem taşımaktadır.

Bir görsel iletişim aracı olarak grafik
tasarım; kullanıldığı her alanda estetik duygular oluşturup, dokunduğu her
ayrıntıyı görsel iletişim açısından fonksiyonel hale getirebilmektedir.
Dolayısıyla grafik tasarım, şehir kimliğinin kazanması ve marka kent oluşumu
açısından önemli katkılar sağlayacak disiplinlerden biridir.







Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Marka Kent, Kent ve Çevre,
Markalaşma, Kimlik.

Kaynakça

  • BENZEL, K.F. (2007). Kent Rehberi. GRAFİST 11. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • BİLSEL, G. (2002). “Kent Kültürü-Kültürel Süreklilik-Kimlik Sorunsalı ve Yaşanılası Kentsel Mekân Kavramı Üzerine”, Kentleşme ve Yerel Yönetimler Sempozyumu Bildirileri, Adana Kent Konseyi Yerel Gündem 21 yay. No:5, Adana.
  • DÜNDAR, B. (2011). Babylon İçin Afişler. GRAFİST XV. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • TWEMLOW A. (2006). Grafik Tasarım Ne İçindir? İstanbul: YEM Yayın.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Çeliker

Ahmed Abdusselam Tokoğlu

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Çeliker, M., & Tokoğlu, A. A. (2017). Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği. Art-E Sanat Dergisi, 10(19), 136-159. https://doi.org/10.21602/sduarte.309825
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.