Art and Literature
BibTex RIS Cite

Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği

Year 2017, Volume: 10 Issue: 19, 136 - 159, 17.07.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.309825

Abstract

ÖZ

Dünyanın
küreselleşmesiyle birlikte ortaya çıkan kültürlerarası etkileşimler sonucunda, “marka
kent” ya da “şehir kimliği” kavramları gündeme gelerek, tasarımcılar tarafından
tartışılan yeni kavramlar arasında yer almaya başlamıştır. Değişen sosyal, kültürel, ekonomik ve
teknolojik gelişmeler,
dünya toplumlarını etkileyerek
kentlerin farklı niteliklerde
biçimlenmesine neden olabilmektedir. İnsanları toplu halde yaşamaya zorunlu
kılan şehir yaşantısı ve fiziki koşullar, şehirlere ve yaşayanlarına farklı kimlikler
kazandırmıştır. “Her kentin, her dönemin bir kimliği vardır”
varsayımıyla şehirler, belirli bir zaman içerisinde kontrollü ya da
kendiliğinden markalaşmıştır. Modern pazarlama
yöntemlerinden de yararlanılarak, şehirlere veya ülkelere yönelik marka
değerinin oluşturulması, tüketicilerin marka değerine bakış açısını belirlemekte
ve oluşturulan bakış açısı, söz konusu şehir veya ülkeye yönelik artı değer kazandırmaktadır.
Bir kentin refah ve gelişmişlik düzeyinin artırılması ve diğer şehirlerden
ayrılması açısından kentlerin marka kimliğinin uzman kişiler tarafından oluşturulması önem taşımaktadır.

Bir görsel iletişim aracı olarak grafik
tasarım; kullanıldığı her alanda estetik duygular oluşturup, dokunduğu her
ayrıntıyı görsel iletişim açısından fonksiyonel hale getirebilmektedir.
Dolayısıyla grafik tasarım, şehir kimliğinin kazanması ve marka kent oluşumu
açısından önemli katkılar sağlayacak disiplinlerden biridir.







Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Marka Kent, Kent ve Çevre,
Markalaşma, Kimlik.

References

  • BENZEL, K.F. (2007). Kent Rehberi. GRAFİST 11. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • BİLSEL, G. (2002). “Kent Kültürü-Kültürel Süreklilik-Kimlik Sorunsalı ve Yaşanılası Kentsel Mekân Kavramı Üzerine”, Kentleşme ve Yerel Yönetimler Sempozyumu Bildirileri, Adana Kent Konseyi Yerel Gündem 21 yay. No:5, Adana.
  • DÜNDAR, B. (2011). Babylon İçin Afişler. GRAFİST XV. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • TWEMLOW A. (2006). Grafik Tasarım Ne İçindir? İstanbul: YEM Yayın.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 19, 136 - 159, 17.07.2017
https://doi.org/10.21602/sduarte.309825

Abstract

References

  • BENZEL, K.F. (2007). Kent Rehberi. GRAFİST 11. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • BİLSEL, G. (2002). “Kent Kültürü-Kültürel Süreklilik-Kimlik Sorunsalı ve Yaşanılası Kentsel Mekân Kavramı Üzerine”, Kentleşme ve Yerel Yönetimler Sempozyumu Bildirileri, Adana Kent Konseyi Yerel Gündem 21 yay. No:5, Adana.
  • DÜNDAR, B. (2011). Babylon İçin Afişler. GRAFİST XV. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • TWEMLOW A. (2006). Grafik Tasarım Ne İçindir? İstanbul: YEM Yayın.
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Murat Çeliker

Ahmed Abdusselam Tokoğlu

Publication Date July 17, 2017
Submission Date April 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 19

Cite

APA Çeliker, M., & Tokoğlu, A. A. (2017). Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği. Art-E Sanat Dergisi, 10(19), 136-159. https://doi.org/10.21602/sduarte.309825
AMA Çeliker M, Tokoğlu AA. Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği. Art-e. June 2017;10(19):136-159. doi:10.21602/sduarte.309825
Chicago Çeliker, Murat, and Ahmed Abdusselam Tokoğlu. “Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü Ve Gaziantep Örneği”. Art-E Sanat Dergisi 10, no. 19 (June 2017): 136-59. https://doi.org/10.21602/sduarte.309825.
EndNote Çeliker M, Tokoğlu AA (June 1, 2017) Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği. Art-e Sanat Dergisi 10 19 136–159.
IEEE M. Çeliker and A. A. Tokoğlu, “Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği”, Art-e, vol. 10, no. 19, pp. 136–159, 2017, doi: 10.21602/sduarte.309825.
ISNAD Çeliker, Murat - Tokoğlu, Ahmed Abdusselam. “Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü Ve Gaziantep Örneği”. Art-e Sanat Dergisi 10/19 (June 2017), 136-159. https://doi.org/10.21602/sduarte.309825.
JAMA Çeliker M, Tokoğlu AA. Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği. Art-e. 2017;10:136–159.
MLA Çeliker, Murat and Ahmed Abdusselam Tokoğlu. “Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü Ve Gaziantep Örneği”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 10, no. 19, 2017, pp. 136-59, doi:10.21602/sduarte.309825.
Vancouver Çeliker M, Tokoğlu AA. Marka Kent Oluşturulmasında Grafik Tasarımın Rolü ve Gaziantep Örneği. Art-e. 2017;10(19):136-59.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.