ÖZ
Dünyanın
küreselleşmesiyle birlikte ortaya çıkan kültürlerarası etkileşimler sonucunda, “marka
kent” ya da “şehir kimliği” kavramları gündeme gelerek, tasarımcılar tarafından
tartışılan yeni kavramlar arasında yer almaya başlamıştır. Değişen sosyal, kültürel, ekonomik ve
teknolojik gelişmeler,
dünya toplumlarını etkileyerek
kentlerin farklı niteliklerde
biçimlenmesine neden olabilmektedir. İnsanları toplu halde yaşamaya zorunlu
kılan şehir yaşantısı ve fiziki koşullar, şehirlere ve yaşayanlarına farklı kimlikler
kazandırmıştır. “Her kentin, her dönemin bir kimliği vardır”
varsayımıyla şehirler, belirli bir zaman içerisinde kontrollü ya da
kendiliğinden markalaşmıştır. Modern pazarlama
yöntemlerinden de yararlanılarak, şehirlere veya ülkelere yönelik marka
değerinin oluşturulması, tüketicilerin marka değerine bakış açısını belirlemekte
ve oluşturulan bakış açısı, söz konusu şehir veya ülkeye yönelik artı değer kazandırmaktadır.
Bir kentin refah ve gelişmişlik düzeyinin artırılması ve diğer şehirlerden
ayrılması açısından kentlerin marka kimliğinin uzman kişiler tarafından oluşturulması önem taşımaktadır.
Bir görsel iletişim aracı olarak grafik
tasarım; kullanıldığı her alanda estetik duygular oluşturup, dokunduğu her
ayrıntıyı görsel iletişim açısından fonksiyonel hale getirebilmektedir.
Dolayısıyla grafik tasarım, şehir kimliğinin kazanması ve marka kent oluşumu
açısından önemli katkılar sağlayacak disiplinlerden biridir.
Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Marka Kent, Kent ve Çevre,
Markalaşma, Kimlik.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 19 |