Infographics that are used in very different areas like education, health, company presentations gain importance also in museums. Today, the concepts like visitor experience, new exhibitions techniques, and information transitions are shaping modern museums approaches. And also in the last years, visitors’ positive museums experience that shaped by exhibitions techniques, level of knowledge of museums staff, additional services, information transition becomes an important research area of art marketing literature.
Bodrum Castle and Underwater Archaeology Museum is the case of this study. First, three different graphic design works were designed. After, a questionnaire was made to 35 local and foreign visitors in order to measure the functionality, performance and effects on visitor experience of these design works, this study aimed at raising brand value of this worldwide known museum as well as emphasizing the need to use infographic design in public sector. Accordingly, infographics maps effects visitors’ museum experience positively, contribute and facilitate information transition simple and memorable manner in knowledge intensive places were some of the findings of the research.
Eğitim, sağlık, ulaşım, şirket sunumları gibi çok
farklı alanlarda kullanılan bilgi grafikleri, müzeler için de önem
kazanmaktadır. Günümüzde yeni sergi teknikleri ve bilgi geçişleri gibi
kavramlar, ziyaretçi deneyimlerini dolayısıyla modern müze yaklaşımlarını
şekillendirmektedir. Ayrıca son yıllarda, müzelerdeki sergi tekniklerinin, müze
personelinin bilgi donanımının, ek hizmetlerin ve bilginin görsel desteklerle
yalın ve basit sunumlarının, ziyaretçilerin müze deneyimlerini olumlu
şekillendirmesi sanat pazarlama literatürünün önemli bir araştırma alanı haline
getirmektedir.
Bu çalışmanın konusu, Bodrum Kalesi ve Sualtı
Arkeoloji Müzesi için önerilen bilgilendirme tasarımlarıdır. İlk olarak, kurum
için üç farklı alanda grafik tasarım çalışması önerilmiş ve bunların gereklilik
ve üretim süreci tanımlanmıştır. Daha sonra, bu tasarım çalışmalarının
işlevselliğini, performansını ve etkilerini ölçmek amacıyla 35 yerli ve yabancı
ziyaretçiye bir anket yapılmiş ve dünya çapında bilinen bu müzenin marka
değerinin yükseltilmesi ve kamu sektöründe infografik tasarım kullanım
ihtiyacının vurgulanması amaçlanmıştır. Buna göre, infografik haritaları
ziyaretçilerin müze deneyimini olumlu etkiler, bilgi geçişine katkıda bulunur
ve kolaylaştırır Araştırmanın bulguları arasında bilginin yoğun olduğu
yerlerde, bilgi görsel olarak özetlenebilirse paydaşların bu bilgiyi anlayıp
hatırlamalarının çok daha kolay olduğudur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20 |