Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Arayüz Renk Tasarımı Seçimlerinde Kişiliğin Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 23, 43 - 64, 30.06.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.515727

Öz

Bu
araştırmada, üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım arayüz renk tercihlerinin
ve bu tercihlerin öğrencilerin kişilik özelliklerine göre farklılaşma durumu
incelenmiştir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada 3 farklı
üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenimlerini sürdürmekte olan 545 öğrenci
ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olan araştırmacı
tarafından geliştirilen arayüz tasarım seçim yazılımı ve “Sıfatlara Dayalı
Kişilik Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcılar açık mavi, açık pembe ve pembe,
beyaz gibi açık ve pastel renk tonlarını arka plan rengi olarak daha çok tercih
etmişlerdir.  Katılımcılar yazı rengi
olarak, siyah, mavi ve lacivert gibi soğuk renkler ve nötr renk değeri olan
beyazı çok daha fazla tercih etmişlerdir. Katılımcıların kişilik özelliklerine
göre eğitsel yazılım arayüz renk seçimlerinin farklılaşma durumunun
sorgulanması sonucunda, dışa dönük/içe dönük (x2(12)=32.33,
p<0.05) ve duygusal denge/dengesizlik (x2(12)=33.19,
p<0.05) kişilik boyutlarında yazılım arayüz arka plan rengi seçimlerinin
farklılaştığı bulunmuştur. Diğer kişilik boyutlarına göre arayüz tasarımı renk
seçimlerinin anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Akhan, L. U. (2012). Psikopatolojik Sanat ve Psikiyatrik Tedavide Sanatın Kullanılışı. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 2(2).
  • Altun, E.; Ünal, Ö.; Uysal, E., Göktaş, S; Harmanlı Z. (1999). Elektronik Ekranda Renk ve Biçem Tasarımı: Farklı Cinsiyet ve Kişilikteki Öğrencilerin Renk, Metin, Grafik Boyut ve Biçemi Tercihleri. 14-16 Ekim 1999, Uludağ Üniversitesi:I. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Bursa.
  • Arabacı, İ. B. (2005). Öğretme-öğrenme sürecine öğrencilerin katılımı ve sınıfta demokrasi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 316, 21-27.
  • Atasoy, B. (2004). Bilgisayar destekli öğretim ortamlarında farklı bilişsel stillere sahip öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma durumlarının akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, A. (1999). Gelişim Öğrenme Psikolojisi. Anı yayınları, Ankara.Bacanli, H., İlhan, T., & Aslan, S. (2017). Beş faktör kuramına dayalı bir kişilik ölçeğinin geliştirilmesi: sıfatlara dayalı kişilik testi (SDKT). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 261-279.
  • Bhattacharyya, D., Chowdhury, B., Chatterjee, T., Pal, M., & Majumdar, D. (2014). Selection of character/background colour combinations for onscreen searching tasks: An eye movement, subjective and performance approach. Displays, 35(3), 101-109.
  • Birren, F. (2016). Color psychology and color therapy; a factual study of the influence of color on human life. Pickle Partners Publishing.
  • Bonnardel, N., Piolat, A., & Le Bigot, L. (2011). The impact of colour on Website appeal and users’ cognitive processes. Displays, 32(2), 69-80.
  • Clariana, R. B. (2004). An interaction of screen colour and lesson task in CAL. British Journal of Educational Technology, 35(1), 35-43.
  • Çabuk, G., & Yeğin, M. (2006). İlköğretim binalarının renk açısından değerlendirilmesi. Unpublished master’s thesis, University of Çukurova, Adana.
  • Çetin, O. (2010). Fen ve teknoloji dersinde" çoklu ortam tasarım modeli" ne göre hazırlanmış web tabanlı öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Çınar, S., & Çetindağ, K. (2009). Görsel algılamada ışık ve renk faktörü: Sultanahmet meydanı ve çevresi örneği. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University| İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 59(2), 103-124.
  • Demir, Ü. (2004). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin eğitsel yazılım ekran tasarım seçimlerinin ve ekran tasarımında dikkat ettikleri noktaların değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Demir, N. (2007). Okul öncesi ögrencilerine renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemlerinin karşılaştırılması (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Demir, Ü. (2015). Üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım ekran tasarımı seçimlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 198-214.
  • Elliot, A. J., & Maier, M. A. (2014). Color psychology: Effects of perceiving color on psychological functioning in humans. Annual review of psychology, 65, 95-120.
  • Erdem, S. (2007). Aydınlatma Mühendisliğinde İleri Yöntemlerle Çözüm Teknikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Hall, R. H., & Hanna, P. (2004). The impact of web page text-background colour combinations on readability, retention, aesthetics and behavioural intention. Behaviour & information technology, 23(3), 183-195.
  • Hill, A. L. (1997). Readability of screen displays with various foreground-background color combinations, font styles, and font types. In Proceedings of the Eleventh National Conference on Undergraduate Research (pp. 742-746).
  • Hidayetoglu, M. L., Yildirim, K., & Akalin, A. (2012). The effects of color and light on indoor wayfinding and the evaluation of the perceived environment. Journal of environmental psychology, 32(1), 50-58.
  • İzgören, A. Ş.(2000). Dikkat Vücudunuz Konuşuyor. Acedemyplus Yayınları, İstanbul.
  • Kamış, T. (1994). Ürünü Renk Satar Teorisi ve Bugün (Günümüzde Renk Satışına Etki Eden Yeni Faktörler) Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, S. (2003). Öğretim amaçlı web sayfası tasarımında renk kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Kaya, N & Epps H. H. (2014) Relationship between color and emotion: A study of college students. College Student J, 38(3), 396-405.
  • Kayacık, E. (2013). Öğrencilerin kolb öğrenme stillerine göre çalışma alışkanlıkları, ödev yapma motivasyonları ve stilleri üzerine bir çalışma (Master's thesis, ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6).
  • Knuth, R. A., & Cunningham, D. J. (1993). Tools for constructivism. In Designing environments for constructive learning (pp. 163-188). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Kurt, S., & Osueke, K. K. (2014). The effects of color on the moods of college students. SAGE Open, 4(1), 1-12.
  • Kutlu, R. (2018). Çevresel faktörlerin mekan kalitesi ve insan sağlığına etkileri. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(1), 67-78.
  • Lin, C. C. (2003). Effects of contrast ratio and text color on visual performance with TFT-LCD. International Journal of Industrial Ergonomics, 31(2), 65-72.
  • Oktay, S., & Çakır, R. (2013). Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları, hatırlama düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(3), 3-23.
  • Özer, B. (2007). Öğrenci merkezli karma öğretim yönteminin öğretimde planlama değerlendirme dersinde akademik başarı ve eleştirel düşünmeye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Peterson, M. (1998). Creating hypermedia learning environments: Guidelines for designers. Computer assisted language learning, 11(2), 115-124.
  • Pingping, L., Xiaodi, C., Guopeng, C., & Difeng, X. (2012). Abstract Color Preference and Its Relationship with Personality Characteristics among Female College Students. Psychological Research, 6, 015.
  • Ruffini, M. F. (2000). Systematic planning in the design of an educational web site. Educational Technology, 40(2), 58-64.
  • Sağocak, D. (2005). Mehtap; Ergonomik Tasarımda Renk. Trakya Ünv. J Sci, 6(1), 77-83.
  • Sarıkaya, N., & Sütütemiz, N. (2004). Tüketicilerin Satın Alma Davranışı ve Yaşam Tarzı Üzerinde Renklerin Etkisine Yönelik Bir Araştırma. Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 221-229.
  • Sezgin, D. (2017). Okul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama önerisi(Master's thesis, Işık Üniversitesi).
  • Shieh, K. K., & Lin, C. C. (2000). Effects of screen type, ambient illumination, and color combination on VDT visual performance and subjective preference. International Journal of Industrial Ergonomics, 26(5), 527-536.
  • Singh, S. (2006). Impact of color on marketing. Management decision, 44(6), 783-789.
  • Stone, N. J. (2003). Environmental view and color for a simulated telemarketing task. Journal of Environmental Psychology, 23(1), 63-78.
  • Teyfur, E. (2010). Yapılandırmacı teoriye göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğretimin 9. sınıf coğrafya dersinde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 85-106.
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekân. Milli Eğitim Dergisi, 29, 153-154.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye’de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ünlü, M. (2016). Coğrafya ders kitaplarında hazırlık çalışmalarının temel özellikleri.Marmara Coğrafya Dergisi, 34,1-8.
  • Ünsal, H. (2004). Web destekli eğitim, elektronik öğrenme ve web destekli öğretim programlarındaki çeşitli ders modelleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 375-388.
  • Yalın, H. İ. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.Yetik, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yoto, A., Katsuura, T., Iwanaga, K., & Shimomura, Y. (2007). Effects of object color stimuli on human brain activities in perception and attention referred to EEG alpha band response. Journal of Physiological Anthropology, 26(3), 373-379.

Investigation of The Effect of Personality on The University Students’ Educational Software Interface Color Design Choices

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 23, 43 - 64, 30.06.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.515727

Öz










In
this research, educational software interface color preferences of the
university students and the differentiation of these preferences according to
the students’ personality characteristics were examined. In this study,
descriptive research method was used. 545 students who are studying in
education faculties of 3 different universities have been researched. The
interface design selection software developed by the researchers and the
“Adjective Based Personality Scale were used in the data collection process.
The participants preferred light colors as light blue, light pink, pink and
white for the background color. Participants preferred neutral colors as black,
blue and navy blue for the text color. In the question of the differentiation
status based on the personality traits of the participants' educational
software interface color choices;  in
extraverted /inward and emotional balance/imbalance personality traits,
software interface background color selections found to be differentiated.
According to the other personality traits, it was found that the interface
design color choices did not show a significant difference.

Kaynakça

  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Akhan, L. U. (2012). Psikopatolojik Sanat ve Psikiyatrik Tedavide Sanatın Kullanılışı. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 2(2).
  • Altun, E.; Ünal, Ö.; Uysal, E., Göktaş, S; Harmanlı Z. (1999). Elektronik Ekranda Renk ve Biçem Tasarımı: Farklı Cinsiyet ve Kişilikteki Öğrencilerin Renk, Metin, Grafik Boyut ve Biçemi Tercihleri. 14-16 Ekim 1999, Uludağ Üniversitesi:I. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Bursa.
  • Arabacı, İ. B. (2005). Öğretme-öğrenme sürecine öğrencilerin katılımı ve sınıfta demokrasi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 316, 21-27.
  • Atasoy, B. (2004). Bilgisayar destekli öğretim ortamlarında farklı bilişsel stillere sahip öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma durumlarının akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, A. (1999). Gelişim Öğrenme Psikolojisi. Anı yayınları, Ankara.Bacanli, H., İlhan, T., & Aslan, S. (2017). Beş faktör kuramına dayalı bir kişilik ölçeğinin geliştirilmesi: sıfatlara dayalı kişilik testi (SDKT). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 261-279.
  • Bhattacharyya, D., Chowdhury, B., Chatterjee, T., Pal, M., & Majumdar, D. (2014). Selection of character/background colour combinations for onscreen searching tasks: An eye movement, subjective and performance approach. Displays, 35(3), 101-109.
  • Birren, F. (2016). Color psychology and color therapy; a factual study of the influence of color on human life. Pickle Partners Publishing.
  • Bonnardel, N., Piolat, A., & Le Bigot, L. (2011). The impact of colour on Website appeal and users’ cognitive processes. Displays, 32(2), 69-80.
  • Clariana, R. B. (2004). An interaction of screen colour and lesson task in CAL. British Journal of Educational Technology, 35(1), 35-43.
  • Çabuk, G., & Yeğin, M. (2006). İlköğretim binalarının renk açısından değerlendirilmesi. Unpublished master’s thesis, University of Çukurova, Adana.
  • Çetin, O. (2010). Fen ve teknoloji dersinde" çoklu ortam tasarım modeli" ne göre hazırlanmış web tabanlı öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Çınar, S., & Çetindağ, K. (2009). Görsel algılamada ışık ve renk faktörü: Sultanahmet meydanı ve çevresi örneği. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University| İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 59(2), 103-124.
  • Demir, Ü. (2004). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin eğitsel yazılım ekran tasarım seçimlerinin ve ekran tasarımında dikkat ettikleri noktaların değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Demir, N. (2007). Okul öncesi ögrencilerine renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemlerinin karşılaştırılması (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Demir, Ü. (2015). Üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım ekran tasarımı seçimlerinin değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 198-214.
  • Elliot, A. J., & Maier, M. A. (2014). Color psychology: Effects of perceiving color on psychological functioning in humans. Annual review of psychology, 65, 95-120.
  • Erdem, S. (2007). Aydınlatma Mühendisliğinde İleri Yöntemlerle Çözüm Teknikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Hall, R. H., & Hanna, P. (2004). The impact of web page text-background colour combinations on readability, retention, aesthetics and behavioural intention. Behaviour & information technology, 23(3), 183-195.
  • Hill, A. L. (1997). Readability of screen displays with various foreground-background color combinations, font styles, and font types. In Proceedings of the Eleventh National Conference on Undergraduate Research (pp. 742-746).
  • Hidayetoglu, M. L., Yildirim, K., & Akalin, A. (2012). The effects of color and light on indoor wayfinding and the evaluation of the perceived environment. Journal of environmental psychology, 32(1), 50-58.
  • İzgören, A. Ş.(2000). Dikkat Vücudunuz Konuşuyor. Acedemyplus Yayınları, İstanbul.
  • Kamış, T. (1994). Ürünü Renk Satar Teorisi ve Bugün (Günümüzde Renk Satışına Etki Eden Yeni Faktörler) Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, S. (2003). Öğretim amaçlı web sayfası tasarımında renk kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Kaya, N & Epps H. H. (2014) Relationship between color and emotion: A study of college students. College Student J, 38(3), 396-405.
  • Kayacık, E. (2013). Öğrencilerin kolb öğrenme stillerine göre çalışma alışkanlıkları, ödev yapma motivasyonları ve stilleri üzerine bir çalışma (Master's thesis, ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6).
  • Knuth, R. A., & Cunningham, D. J. (1993). Tools for constructivism. In Designing environments for constructive learning (pp. 163-188). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Kurt, S., & Osueke, K. K. (2014). The effects of color on the moods of college students. SAGE Open, 4(1), 1-12.
  • Kutlu, R. (2018). Çevresel faktörlerin mekan kalitesi ve insan sağlığına etkileri. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(1), 67-78.
  • Lin, C. C. (2003). Effects of contrast ratio and text color on visual performance with TFT-LCD. International Journal of Industrial Ergonomics, 31(2), 65-72.
  • Oktay, S., & Çakır, R. (2013). Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları, hatırlama düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(3), 3-23.
  • Özer, B. (2007). Öğrenci merkezli karma öğretim yönteminin öğretimde planlama değerlendirme dersinde akademik başarı ve eleştirel düşünmeye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Peterson, M. (1998). Creating hypermedia learning environments: Guidelines for designers. Computer assisted language learning, 11(2), 115-124.
  • Pingping, L., Xiaodi, C., Guopeng, C., & Difeng, X. (2012). Abstract Color Preference and Its Relationship with Personality Characteristics among Female College Students. Psychological Research, 6, 015.
  • Ruffini, M. F. (2000). Systematic planning in the design of an educational web site. Educational Technology, 40(2), 58-64.
  • Sağocak, D. (2005). Mehtap; Ergonomik Tasarımda Renk. Trakya Ünv. J Sci, 6(1), 77-83.
  • Sarıkaya, N., & Sütütemiz, N. (2004). Tüketicilerin Satın Alma Davranışı ve Yaşam Tarzı Üzerinde Renklerin Etkisine Yönelik Bir Araştırma. Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 221-229.
  • Sezgin, D. (2017). Okul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi ve uygulama önerisi(Master's thesis, Işık Üniversitesi).
  • Shieh, K. K., & Lin, C. C. (2000). Effects of screen type, ambient illumination, and color combination on VDT visual performance and subjective preference. International Journal of Industrial Ergonomics, 26(5), 527-536.
  • Singh, S. (2006). Impact of color on marketing. Management decision, 44(6), 783-789.
  • Stone, N. J. (2003). Environmental view and color for a simulated telemarketing task. Journal of Environmental Psychology, 23(1), 63-78.
  • Teyfur, E. (2010). Yapılandırmacı teoriye göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğretimin 9. sınıf coğrafya dersinde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 85-106.
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekân. Milli Eğitim Dergisi, 29, 153-154.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye’de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ünlü, M. (2016). Coğrafya ders kitaplarında hazırlık çalışmalarının temel özellikleri.Marmara Coğrafya Dergisi, 34,1-8.
  • Ünsal, H. (2004). Web destekli eğitim, elektronik öğrenme ve web destekli öğretim programlarındaki çeşitli ders modelleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 375-388.
  • Yalın, H. İ. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.Yetik, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yoto, A., Katsuura, T., Iwanaga, K., & Shimomura, Y. (2007). Effects of object color stimuli on human brain activities in perception and attention referred to EEG alpha band response. Journal of Physiological Anthropology, 26(3), 373-379.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ümit Demir 0000-0003-4899-4895

Eralp Altun 0000-0002-4309-7493

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2019
Kabul Tarihi 2 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Demir, Ü., & Altun, E. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Arayüz Renk Tasarımı Seçimlerinde Kişiliğin Etkisinin İncelenmesi. Art-E Sanat Dergisi, 12(23), 43-64. https://doi.org/10.21602/sduarte.515727
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.