Chris Ofili; geleneksel sanat
yöntemlerine karşı yine gelenekleri kullanan Turner ödüllü Siyahi bir İngiliz sanatçıdır.
Hemen hemen her çalışmasında kullandığı köklerinin yapılı doğasını sunan fil
dışkısı sürekli karşımıza çıkmaktadır. Kültür ve doğa ikililiği, Afrika ve Asya
kolonilerinin köklerinin anlatısını içeren fil dışkısı Ofili’ nin kültürel
alanlarının, kökenin ifadesi, ırkçı yaklaşımlara ve çok kültürlülüğe karşı
duruştur. Mizahi bir karşı saldırıya geçen Ofili’nin vurgulu temaları dikkat
çekicidir. Kimliği ve ırkı üzerinde duran ötekileştirilmiş siyahi halkının
resmini yaptığını belirten ve bunu alımlayıcıyı rahatsız etme çabası içinde
gerçekleştiren; Ofili, bedenin yapı bozumunu, kimliğini ve kavramsal yapısını
sorgulayan eserleriyle öteki konumundaki bedenleri kutsallaştırır. Araştırmada
incelenen eserler, Postkolonyalizmin de önem kazandığı yıllarda sanatçının üretmiş
olduğu farklı eserlerinden seçilmiştir. Araştırmada ele alınan eserler;
postmodern eleştiriye açık eserler olmakla birlikte yapısöküm ile de
incelenmiştir. Literatür taraması, sanatçıyla yapılan video röportajların
incelenmesi ve sanatçının kendi yazıları da incelenerek elde edilen veriler
kullanılarak eserler kavramsal çerçevede tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 24 |