Post-modernizm; maksimalizm, kendine mal etme, postminimalizm, post-endüstriyalizm ve kökeni reddenler olsa da dekonstrüktivizmi de içeren, sanata yönelik bir dizi stil, teori ve yaklaşım üretmiştir. Maksimalizm, fikir ve sanat hareketi olarak minimalizme karşıt değerlerle gösterim oluşturur. Minimalizmin yalınlığından uzaklaşılmış, abartıya ve karmaşaya yönelinmiştir. Maksimalizmin kökenleri araştırıldığında 70’li yılların ortalarında, ‘Desen ve Dekorasyon’ eğilimi ve çalışmaları ile bağlantı kurulabilir. Bu hareket 1980'lerde yeniden canlanmış olup dekoratif yaklaşımlarla çok etnikli ve çoğulcu, küresel geleneklerden ve kaynaklardan gelen maksimalist bir estetik görünümünün benimsenmesinde rol oynamıştır. Maksimalizmi anlayabilmek için geri dönerek incelemek gerekir. Bu çalışmada Maksimalizm hareketinin seramik sanat ve tasarımı alanındaki etkileri araştırılmakta olup, özellikle son dönem maksimalist eğilimlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda; maksimalizm hakkında kaynak taraması yapılmış, bu alanda üretim yapan sanatçılar ve eserleri araştırılmış, kişisel internet siteleri ve mevcut kaynaklardaki bilgiler incelenmiş olup, sonuç bölümünde maksimalist eğilimlerin genel bir değerlendirmesi yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Plastik Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32 |