Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 32, 1044 - 1062, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1355000

Öz

Post-modernizm; maksimalizm, kendine mal etme, postminimalizm, post-endüstriyalizm ve kökeni reddenler olsa da dekonstrüktivizmi de içeren, sanata yönelik bir dizi stil, teori ve yaklaşım üretmiştir. Maksimalizm, fikir ve sanat hareketi olarak minimalizme karşıt değerlerle gösterim oluşturur. Minimalizmin yalınlığından uzaklaşılmış, abartıya ve karmaşaya yönelinmiştir. Maksimalizmin kökenleri araştırıldığında 70’li yılların ortalarında, ‘Desen ve Dekorasyon’ eğilimi ve çalışmaları ile bağlantı kurulabilir. Bu hareket 1980'lerde yeniden canlanmış olup dekoratif yaklaşımlarla çok etnikli ve çoğulcu, küresel geleneklerden ve kaynaklardan gelen maksimalist bir estetik görünümünün benimsenmesinde rol oynamıştır. Maksimalizmi anlayabilmek için geri dönerek incelemek gerekir. Bu çalışmada Maksimalizm hareketinin seramik sanat ve tasarımı alanındaki etkileri araştırılmakta olup, özellikle son dönem maksimalist eğilimlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda; maksimalizm hakkında kaynak taraması yapılmış, bu alanda üretim yapan sanatçılar ve eserleri araştırılmış, kişisel internet siteleri ve mevcut kaynaklardaki bilgiler incelenmiş olup, sonuç bölümünde maksimalist eğilimlerin genel bir değerlendirmesi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Bekleyen, A. (2007). “Mimari Yüzeyi Biçimlendiren Diyalektiğin Karşıt Tezleri: Minimalizm ve Maksimalizm”, Arkitekt Dergisi, İstanbul: Şafak Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. , Sayı 511, s. 20-29.
  • Bingham, C. (2019). More is More: Memphis, Maximalism, and New Wave Design, Almanya, Kempen:teNeues Publishing UK.
  • Erzen, J. N. (1997). “Sanatta Post-Modernizm”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Yem yayınları, Cilt 3, s. 1507-1508.
  • Kalelioğlu, M. (2021). “Göstergebilim Kuramının Genel Bir Değerlendirmesi, Türkiye’deki Yeri ve Önemi”. Söylem Filoloji Dergisi, 6 (1), s.189-200.
  • Vecchio, M. D. (2001). Postmodern Ceramics, NewYork: Thames & Hudson.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Plastik Sanatlar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Figen Işıktan 0000-0003-3869-9649

Erken Görünüm Tarihi 14 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2023
Kabul Tarihi 6 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Işıktan, F. (2024). Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler. Art-E Sanat Dergisi, 16(32), 1044-1062. https://doi.org/10.21602/sduarte.1355000
AMA Işıktan F. Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler. Art-e. Ocak 2024;16(32):1044-1062. doi:10.21602/sduarte.1355000
Chicago Işıktan, Figen. “Çağdaş Seramik Sanat Ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler”. Art-E Sanat Dergisi 16, sy. 32 (Ocak 2024): 1044-62. https://doi.org/10.21602/sduarte.1355000.
EndNote Işıktan F (01 Ocak 2024) Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler. Art-e Sanat Dergisi 16 32 1044–1062.
IEEE F. Işıktan, “Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler”, Art-e, c. 16, sy. 32, ss. 1044–1062, 2024, doi: 10.21602/sduarte.1355000.
ISNAD Işıktan, Figen. “Çağdaş Seramik Sanat Ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler”. Art-e Sanat Dergisi 16/32 (Ocak 2024), 1044-1062. https://doi.org/10.21602/sduarte.1355000.
JAMA Işıktan F. Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler. Art-e. 2024;16:1044–1062.
MLA Işıktan, Figen. “Çağdaş Seramik Sanat Ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler”. Art-E Sanat Dergisi, c. 16, sy. 32, 2024, ss. 1044-62, doi:10.21602/sduarte.1355000.
Vancouver Işıktan F. Çağdaş Seramik Sanat ve Tasarımında Maksimalist Eğilimler. Art-e. 2024;16(32):1044-62.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.