Research Article
BibTex RIS Cite

Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı

Year 2023, Volume: 16 Issue: 32, 901 - 915, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1355569

Abstract

Çağdaş sanat ve çağdaş estetik genellemesine tek bir estetik kapsam ya da tür ile karşılık vermenin mümkün olmadığı günümüzde, “hiper-estetik” üzerinde durulması gereken bir içerik ile dikkat çekmektedir. Teknolojik ve tekno kültürel kapsamlar, doğrudan olmasa da dolaylı ve çeşitli estetik türleri gündeme getirmekte ve daha dağınık olarak sunmaktadır. Söz konusu dağınıklığı toparlama ve estetik temayülleri belirli bir kapsam çatısı altında kavuşturma gereği açısından hiper-estetik ve yeni sanat algısı üzerinde tartışılması gereken bir değerlendirme doğrultusunu karşımıza çıkarmaktadır.

References

  • Kaynakça Artun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bourriaud , N. (2005). İlişkisel Estetik, çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Burnett, R. (2018). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
  • Cubitt , S. (2009). ‘’Digital Aesthetics’’, Digital Culture, ed. S. Cubitt, G. Creeber, R. Martin , Milton Keynes: Open University Press.
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Demir, F., G.,İ. (2009). Kiç ve Plastik Sanatlar Üzerine, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kroker, A., Cook, D. (2001). The Postmodern Scene Excremental Culture And Hyper- Aesthetics, Canada: Ctheory Books.
  • Kuspit, D. (2000). Redeeming Art: Critical Reveries, New York: Allworth Press.
  • Mitchell, W.J. (1992). The Reconfigured Eye: Visual Truth İn The Post-Photographic Era, Cambridge: The Mıt Press.
  • Paul, C. (2007). ‘’The Database as System and Cultural Form: Anatomies of Cultural Narratives’’. Database Aesthetics: Art İn The Age Of Information Overflow, ed. Victoria Vesna, Minneapolis: University Of Minnesota Press.
  • Quaranta, D. (2006). ‘’Game Aesthetics: How Videogames Are Transforming Contemporary Art’’, Gamescenes: Art İn The Age Of Videogames, ed. M. Bittanti, D. Quaranta, Monza: Johan & Levi.
  • Robertson, J. ve Mcdanıel, C. (2010). Themes Of Contemporary Art Visual Art After 1980, New York: Oxford Unıversıty Press.
  • Shusterman, Richard (2003). ‘’Aesthetics And Postmodernism’’, The Oxford Handbook Of Aesthetics, ed. Jerrold Levinson, New York: Oxford University Press.
  • Stallabrass, J. (2016). Sanat Aş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Wollf, J. (2000). Sanatın Toplumsal Üretimi, çev: Ayşegül Demir. İstanbul: Özne Yayınları.
  • İnternet Kaynakları Dalmasso, A., C. (2019). ‘’Techno-Aesthetic Thinking. Technicity And Symbolism İn The Body’’, Aisthesis, Firenze: Firenze University Press, https://doi.org/10.13128/Aisthesis- 25623, Erişim tarihi: 09.02.2022.
  • Goatley, W. (2019). Critical Data Aesthetics: Towards A Critically Reflexive Practice Of Data Aestheticisation, Doctoral Thesis, London: University of Sussex, Creative and Critical Practice, https://hdl.handle.net/10779/uos.23470133.v1, Erişim tarihi: 12.04.2022.
  • Kerruish, E. (2012). ‘’Benjamin’s Shock And İmage: Critical Responses To Hyperaesthetic Culture’’, Transformatıons Journal Of Media & Culture, Southern Cross University, http://www.transformationsjournal.org/issue-22/, Erişim tarihi:28.11.2020.
  • Morss, S.B. (1992). ‘’Aesthetics And Anaesthetics: Walter Benjamin's Artwork Essay Reconsidered’’, October, Cambridge: The Mıt Press, https://doi.org/10.2307/778700, Erişim tarihi: 19.01.2023.
Year 2023, Volume: 16 Issue: 32, 901 - 915, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1355569

Abstract

References

  • Kaynakça Artun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bourriaud , N. (2005). İlişkisel Estetik, çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Burnett, R. (2018). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
  • Cubitt , S. (2009). ‘’Digital Aesthetics’’, Digital Culture, ed. S. Cubitt, G. Creeber, R. Martin , Milton Keynes: Open University Press.
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Demir, F., G.,İ. (2009). Kiç ve Plastik Sanatlar Üzerine, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Kroker, A., Cook, D. (2001). The Postmodern Scene Excremental Culture And Hyper- Aesthetics, Canada: Ctheory Books.
  • Kuspit, D. (2000). Redeeming Art: Critical Reveries, New York: Allworth Press.
  • Mitchell, W.J. (1992). The Reconfigured Eye: Visual Truth İn The Post-Photographic Era, Cambridge: The Mıt Press.
  • Paul, C. (2007). ‘’The Database as System and Cultural Form: Anatomies of Cultural Narratives’’. Database Aesthetics: Art İn The Age Of Information Overflow, ed. Victoria Vesna, Minneapolis: University Of Minnesota Press.
  • Quaranta, D. (2006). ‘’Game Aesthetics: How Videogames Are Transforming Contemporary Art’’, Gamescenes: Art İn The Age Of Videogames, ed. M. Bittanti, D. Quaranta, Monza: Johan & Levi.
  • Robertson, J. ve Mcdanıel, C. (2010). Themes Of Contemporary Art Visual Art After 1980, New York: Oxford Unıversıty Press.
  • Shusterman, Richard (2003). ‘’Aesthetics And Postmodernism’’, The Oxford Handbook Of Aesthetics, ed. Jerrold Levinson, New York: Oxford University Press.
  • Stallabrass, J. (2016). Sanat Aş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Wollf, J. (2000). Sanatın Toplumsal Üretimi, çev: Ayşegül Demir. İstanbul: Özne Yayınları.
  • İnternet Kaynakları Dalmasso, A., C. (2019). ‘’Techno-Aesthetic Thinking. Technicity And Symbolism İn The Body’’, Aisthesis, Firenze: Firenze University Press, https://doi.org/10.13128/Aisthesis- 25623, Erişim tarihi: 09.02.2022.
  • Goatley, W. (2019). Critical Data Aesthetics: Towards A Critically Reflexive Practice Of Data Aestheticisation, Doctoral Thesis, London: University of Sussex, Creative and Critical Practice, https://hdl.handle.net/10779/uos.23470133.v1, Erişim tarihi: 12.04.2022.
  • Kerruish, E. (2012). ‘’Benjamin’s Shock And İmage: Critical Responses To Hyperaesthetic Culture’’, Transformatıons Journal Of Media & Culture, Southern Cross University, http://www.transformationsjournal.org/issue-22/, Erişim tarihi:28.11.2020.
  • Morss, S.B. (1992). ‘’Aesthetics And Anaesthetics: Walter Benjamin's Artwork Essay Reconsidered’’, October, Cambridge: The Mıt Press, https://doi.org/10.2307/778700, Erişim tarihi: 19.01.2023.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Plastic Arts (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Ece Büşra Eryılmaz 0000-0001-8706-2420

Metin Eker 0000-0002-3054-9198

Early Pub Date November 30, 2023
Publication Date January 8, 2024
Submission Date September 5, 2023
Acceptance Date November 30, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 16 Issue: 32

Cite

APA Eryılmaz, E. B., & Eker, M. (2024). Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı. Art-E Sanat Dergisi, 16(32), 901-915. https://doi.org/10.21602/sduarte.1355569
AMA Eryılmaz EB, Eker M. Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı. Art-e. January 2024;16(32):901-915. doi:10.21602/sduarte.1355569
Chicago Eryılmaz, Ece Büşra, and Metin Eker. “Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı”. Art-E Sanat Dergisi 16, no. 32 (January 2024): 901-15. https://doi.org/10.21602/sduarte.1355569.
EndNote Eryılmaz EB, Eker M (January 1, 2024) Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı. Art-e Sanat Dergisi 16 32 901–915.
IEEE E. B. Eryılmaz and M. Eker, “Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı”, Art-e, vol. 16, no. 32, pp. 901–915, 2024, doi: 10.21602/sduarte.1355569.
ISNAD Eryılmaz, Ece Büşra - Eker, Metin. “Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı”. Art-e Sanat Dergisi 16/32 (January 2024), 901-915. https://doi.org/10.21602/sduarte.1355569.
JAMA Eryılmaz EB, Eker M. Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı. Art-e. 2024;16:901–915.
MLA Eryılmaz, Ece Büşra and Metin Eker. “Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 16, no. 32, 2024, pp. 901-15, doi:10.21602/sduarte.1355569.
Vancouver Eryılmaz EB, Eker M. Hiper- Estetik: Çoklu Donanımların Dönüştürücü Ekseninde Sanat Algısı. Art-e. 2024;16(32):901-15.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.