Tasarım süreci içerisinde stant dizilimi dikkate alınarak ve doğru şekilde planlanan ambalajlar, ürünün görünürlüğünü artırırken, tüketicinin ürünü fark etmesini ve markanın mesajı doğrudan ve tez zamanda iletmesini sağlayabilir. Aynı zamanda bu tasarım hamlesi, ürünün daha geniş reklam alanlarına sahip olmasını sağlayacaktır. Bu araştırma ile; amacı yalnızca ürünü pazarlamak olan tasarımların dışında, estetiği ve sanatı da tüketici ile buluşturan tasarımların önemine dikkat çekmek, ambalaj tasarımında yenilikçi bir perspektif açığa çıkarmak ve alan yazına katkı sağlanmak istenmiştir.
Araştırmada stant dizilimi dikkate alınarak tasarlanan 5 farklı ürün ambalajı, renk, biçim, tipografi ve illüstrasyon tercihi içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bulgulara göre bu yaklaşım, pazarda markayı prestijli ve estetik olarak konumlandırırken, markanın hedef kitle ile olan duygusal etkileşimini de artırabileceği öngörülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34 |