BibTex RIS Cite

Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi

Year 2006, Volume: 10 Issue: 3, 404 - 408, 10.04.2009

Abstract

Karayolu geometrisinin trafik kazalarının olusumunda etkisinin oldugu bilinmektedir. Bu çalısmada, iki seritli sehirlerarası bölünmemis karayollarında trafik kazalarının olusumunda payı olan yatay kurba yarıçapının, karayolu güvenligine etkisi bulanık mantık (fuzzy) yaklasımı ile degerlendirilmektedir. Karayolu güvenligi denildiginde, içerisine birden fazla degiskenin katıldıgı karmasık bir kavram ortaya çıkmaktadır. Bu kavram üzerinde etkili olan degiskenlerin, ne kadar etkisinin oldugunu belirlemek de oldukça zordur. Trafik kazalarının olusumunda en önemli pay, sürücü hatalarına verilmektedir. Karayolu geometrisinin, karayolu üst yapısının, hava kosullarının, yolun çevresinin vb. kazalarda ne kadar paya sahip oldugunu tam olarak söylemek oldukça zordur. Karayolu güvenliginde etkili olan degiskenlerin etkisini sayısal olarak söyleyebilmek için daha önceki verilerden yararlanarak tahmin yapılabilmektedir. Örnegin, sehirlerarası bölünmemis bir karayolu yapımı planlanmaktadır. “Bu karayolunun güvenligi için en etkili degisken ya da degisken grupları ne olacaktır?”. “Yatay kurba yarıçapının hangi degerleri karayolu güvenliginde ne kadar etkili olacaktır?”. Tüm bunlar oldukça karmasık bir durumdur. Üstelik her ülkenin kendi kültürlerinin de karayolu güvenliginde etkili oldugu bilinmektedir. Karayolu güvenligi konusundaki karmasıklık ve belirsizlikler, bu konunun bulanık mantık ile çözümlenmesinin yarar saglayacagını düsündürmektedir.

Year 2006, Volume: 10 Issue: 3, 404 - 408, 10.04.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ
Authors

Mustafa Karaşahin This is me

Nuran Bağırgan This is me

Publication Date April 10, 2009
Published in Issue Year 2006 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Karaşahin, M., & Bağırgan, N. (2009). Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(3), 404-408. https://doi.org/10.19113/sdufbed.02303
AMA Karaşahin M, Bağırgan N. Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. J. Nat. Appl. Sci. April 2009;10(3):404-408. doi:10.19113/sdufbed.02303
Chicago Karaşahin, Mustafa, and Nuran Bağırgan. “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10, no. 3 (April 2009): 404-8. https://doi.org/10.19113/sdufbed.02303.
EndNote Karaşahin M, Bağırgan N (April 1, 2009) Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 3 404–408.
IEEE M. Karaşahin and N. Bağırgan, “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”, J. Nat. Appl. Sci., vol. 10, no. 3, pp. 404–408, 2009, doi: 10.19113/sdufbed.02303.
ISNAD Karaşahin, Mustafa - Bağırgan, Nuran. “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10/3 (April 2009), 404-408. https://doi.org/10.19113/sdufbed.02303.
JAMA Karaşahin M, Bağırgan N. Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. J. Nat. Appl. Sci. 2009;10:404–408.
MLA Karaşahin, Mustafa and Nuran Bağırgan. “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 3, 2009, pp. 404-8, doi:10.19113/sdufbed.02303.
Vancouver Karaşahin M, Bağırgan N. Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. J. Nat. Appl. Sci. 2009;10(3):404-8.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.