BibTex RIS Kaynak Göster

Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi

Yıl 2006, Cilt: 10 Sayı: 3, 404 - 408, 10.04.2009

Öz

Karayolu geometrisinin trafik kazalarının olusumunda etkisinin oldugu bilinmektedir. Bu çalısmada, iki seritli sehirlerarası bölünmemis karayollarında trafik kazalarının olusumunda payı olan yatay kurba yarıçapının, karayolu güvenligine etkisi bulanık mantık (fuzzy) yaklasımı ile degerlendirilmektedir. Karayolu güvenligi denildiginde, içerisine birden fazla degiskenin katıldıgı karmasık bir kavram ortaya çıkmaktadır. Bu kavram üzerinde etkili olan degiskenlerin, ne kadar etkisinin oldugunu belirlemek de oldukça zordur. Trafik kazalarının olusumunda en önemli pay, sürücü hatalarına verilmektedir. Karayolu geometrisinin, karayolu üst yapısının, hava kosullarının, yolun çevresinin vb. kazalarda ne kadar paya sahip oldugunu tam olarak söylemek oldukça zordur. Karayolu güvenliginde etkili olan degiskenlerin etkisini sayısal olarak söyleyebilmek için daha önceki verilerden yararlanarak tahmin yapılabilmektedir. Örnegin, sehirlerarası bölünmemis bir karayolu yapımı planlanmaktadır. “Bu karayolunun güvenligi için en etkili degisken ya da degisken grupları ne olacaktır?”. “Yatay kurba yarıçapının hangi degerleri karayolu güvenliginde ne kadar etkili olacaktır?”. Tüm bunlar oldukça karmasık bir durumdur. Üstelik her ülkenin kendi kültürlerinin de karayolu güvenliginde etkili oldugu bilinmektedir. Karayolu güvenligi konusundaki karmasıklık ve belirsizlikler, bu konunun bulanık mantık ile çözümlenmesinin yarar saglayacagını düsündürmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ
Yazarlar

Mustafa Karaşahin Bu kişi benim

Nuran Bağırgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karaşahin, M., & Bağırgan, N. (2009). Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(3), 404-408. https://doi.org/10.19113/sdufbed.02303
AMA Karaşahin M, Bağırgan N. Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. SDÜ Fen Bil Enst Der. Nisan 2009;10(3):404-408. doi:10.19113/sdufbed.02303
Chicago Karaşahin, Mustafa, ve Nuran Bağırgan. “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10, sy. 3 (Nisan 2009): 404-8. https://doi.org/10.19113/sdufbed.02303.
EndNote Karaşahin M, Bağırgan N (01 Nisan 2009) Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 3 404–408.
IEEE M. Karaşahin ve N. Bağırgan, “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”, SDÜ Fen Bil Enst Der, c. 10, sy. 3, ss. 404–408, 2009, doi: 10.19113/sdufbed.02303.
ISNAD Karaşahin, Mustafa - Bağırgan, Nuran. “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10/3 (Nisan 2009), 404-408. https://doi.org/10.19113/sdufbed.02303.
JAMA Karaşahin M, Bağırgan N. Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. SDÜ Fen Bil Enst Der. 2009;10:404–408.
MLA Karaşahin, Mustafa ve Nuran Bağırgan. “Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 3, 2009, ss. 404-8, doi:10.19113/sdufbed.02303.
Vancouver Karaşahin M, Bağırgan N. Şehirlerarası Bölünmemiş Karayollarında Yatay Kurba Yarıçapının Karayolu Güvenliğine Etkisi. SDÜ Fen Bil Enst Der. 2009;10(3):404-8.

e-ISSN: 1308-6529