Fizik dersinde, kullanılan laboratuvar yönteminin amaçlarından biri, laboratuvar çalısmalarında görülen olgular ile teorik bilgi arasındaki anlamlı iliskiyi gelistirerek ve bunun sonucunda gerçek ve anlamlı ögrenmeye yardımcı olmaktır. Laboratuvar çalısmalarında kullanılan anlamlı ögrenme stratejilerinden biri de V-diyagramları'dır. Yapılan bu çalısmanın amacı, V-diyagramları yardımıyla ikinci yıl fizik ögrencilerinin Dalgalar ve Titresim dersindeki konularla ilgili kavram yanılgılarını belirlemek ve Vdiyagramlarının ögrencilerin, Dalgalar Laboratuvarı dersine karsı tutumlarına etkisini arastırmaktır. Bu çalısmada ögrencilere Vdiyagramları hazırlatılmıs, sonra bu V-diyagramları incelenerek, ögrencilerin Dalgalar ve Titresim dersindeki kavram yanılgıları belirlenmistir. Fizik Laboratuvarı Tutum Ölçegi ögrencilere öntest ve sontest olarak uygulanmıstır. V-diyagramı uygulamasından sonra ögrencilerin derse karsı daha fazla olumlu tutum sergiledikleri gözlenmistir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | TEMEL BİLİMLER |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2009 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 11 Issue: 2 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.