BibTex RIS Cite

Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi

Year 2007, Volume: 11 Issue: 2, 110 - 115, 09.04.2009

Abstract

Fizik dersinde, kullanılan laboratuvar yönteminin amaçlarından biri, laboratuvar çalısmalarında görülen olgular ile teorik bilgi arasındaki anlamlı iliskiyi gelistirerek ve bunun sonucunda gerçek ve anlamlı ögrenmeye yardımcı olmaktır. Laboratuvar çalısmalarında kullanılan anlamlı ögrenme stratejilerinden biri de V-diyagramları'dır. Yapılan bu çalısmanın amacı, V-diyagramları yardımıyla ikinci yıl fizik ögrencilerinin Dalgalar ve Titresim dersindeki konularla ilgili kavram yanılgılarını belirlemek ve Vdiyagramlarının ögrencilerin, Dalgalar Laboratuvarı dersine karsı tutumlarına etkisini arastırmaktır. Bu çalısmada ögrencilere Vdiyagramları hazırlatılmıs, sonra bu V-diyagramları incelenerek, ögrencilerin Dalgalar ve Titresim dersindeki kavram yanılgıları belirlenmistir. Fizik Laboratuvarı Tutum Ölçegi ögrencilere öntest ve sontest olarak uygulanmıstır. V-diyagramı uygulamasından sonra ögrencilerin derse karsı daha fazla olumlu tutum sergiledikleri gözlenmistir.

Year 2007, Volume: 11 Issue: 2, 110 - 115, 09.04.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section TEMEL BİLİMLER
Authors

Hasan Tortop This is me

Nalan Bezir This is me

Mehmet Uzunkavak This is me

Nuri Özek This is me

Publication Date April 9, 2009
Published in Issue Year 2007 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Tortop, H., Bezir, N., Uzunkavak, M., Özek, N. (2009). Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(2), 110-115. https://doi.org/10.19113/sdufbed.81226
AMA Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N. Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. J. Nat. Appl. Sci. April 2009;11(2):110-115. doi:10.19113/sdufbed.81226
Chicago Tortop, Hasan, Nalan Bezir, Mehmet Uzunkavak, and Nuri Özek. “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı Ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11, no. 2 (April 2009): 110-15. https://doi.org/10.19113/sdufbed.81226.
EndNote Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N (April 1, 2009) Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11 2 110–115.
IEEE H. Tortop, N. Bezir, M. Uzunkavak, and N. Özek, “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”, J. Nat. Appl. Sci., vol. 11, no. 2, pp. 110–115, 2009, doi: 10.19113/sdufbed.81226.
ISNAD Tortop, Hasan et al. “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı Ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11/2 (April 2009), 110-115. https://doi.org/10.19113/sdufbed.81226.
JAMA Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N. Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. J. Nat. Appl. Sci. 2009;11:110–115.
MLA Tortop, Hasan et al. “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı Ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 11, no. 2, 2009, pp. 110-5, doi:10.19113/sdufbed.81226.
Vancouver Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N. Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. J. Nat. Appl. Sci. 2009;11(2):110-5.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.