The Use of Election Posters for Political Communication and Persuasion in 31 March 2024 Local Elections: A Semiological Analysis of Ekrem İmamoğlu’s Posters
Year 2024,
Volume: 6 Issue: 2, 64 - 83, 31.12.2024
Rabia Ereser
,
Salih Gürbüz
,
Elif Arslan
Abstract
Semiotics can be defined as a discipline that analyzes the meanings, functions, and effects of all visual, auditory, and written signs and images. In political communication and political campaign processes, politicians and campaign teams aim to use visual elements effectively to influence voters’ perceptions and convey their messages. In political communication, the processes of persuasion and consent among the masses continue to increase, especially with the use of digital platforms. In particular, advertising channels such as Google Ads play a critical role in providing direct access to the electorate and ensuring that candidates communicate their messages effectively. In this study, Ekrem İmamoğlu’s digital advertisement posters titled “İsrafı Bitirdik, Hizmeti Getirdik” used for the local elections on 31 March 2024 were analyzed by the semiotic method. This analysis holds significance in comprehending the use of visual elements in political communication and assessing the factors that could influence voters' perceptions. The posters showcased concrete examples of public services, made positive and hopeful promises for the future, and emphasized transparency and accountability.
References
- Akdal, T. (2019). Siyasal ikna: 23 Haziran 2019 İstanbul yerel seçiminde adayların Facebook kullanımı. Turkish Studies, 15(2), 684-702.
- Akgül, M. (2016). Bir siyasal iletişim yöntemi olan siyasal reklamların göstergebilimsel olarak analiz "Ak Parti/CHP/MHP örneği". Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1314-1328.
- Bircan, U. (2013). Roland Barthes ve göstergebilim. Sbard(26), 17-41.
- Civelek, M., & Türkay, O. (2020). Göstergebilimin kuramsal açıdan incelenmesine yönelik bir araştırma. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 4(3), 771-787.
- Demir, S. (2009). Göstergebilim, Umberto Eco ve yapıtları bağlamında göstergebilime katkıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi.
- Doğan, A., & Aslantaş, A. G. (2015). Bir ikna yöntemi olarak siyasal reklamlarda millet ve hizmetin temsili. Akademik Bakış Dergisi(47), 35-52.
- Doğu Öztürk, İ., & Zeybek, B. (2020). Siyasal iletişim kampanya aracı olarak video içerik paylaşım ağı YouTube: 23 Haziran 2019 İstanbul yerel seçimi üzerine bir değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 92-114. https://doi.org/10.17829/turcom.600528.
- Göker, G., & Alpman, P. S. (2010). İktidarın yeniden üretiminde ideolojik bir araç olarak siyasal reklamcılık. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 28-44.
- Gülsünler, M. E., Tosunlu, Ş., Yayla, M., & Yalçın, Y. G. (2017). 1 Kasım 2015 genel seçiminde kullanılan siyasal afişlerin göstergebilimsel analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(37), 32-46.
- Güneş, A. (2013). Göstergebilim tarihi. E-Journal Of New World Sciences Academy, 333-348.
- Güngör, N. (2011). İletişim, kuramlar ve yaklaşımlar . Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Karacaoğlu, Ç. (2019). Hıldebrands tarafından 1900’lerin başında bastırılan görsellerin göstergebilimsel açıdan incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
- Kaya, S. (2024). ‘Dijital Siyaset’ bağlamında 23 Haziran 2019 İBB Seçimlerinde Ekrem 617 İmamoğlu'nun yürüttüğü seçim sürecinin Twitter özelinde incelenmesi. Mülkiye Dergisi, 48(4), 619-653.
- Kılıçaslan, E. (2008). Siyasal iletişimde ideolojik dil. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Trakya Üniversitesi.
- Kıran, A. (2010). Çağdaş bir düşünme biçimi olarak göstergebilim. (Yayınlanmamış Yüsek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi.
- Kırkıncıoğlu, Z. (2015, Temmuz). Ege bölgesi kadın giyim-kuşamının göstergebilimsel yöntem ile çözümlenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Gazi Üniversitesi.
- Okumuş, A. (2023). Siyasal ikna bağlamında Türkiye'de seçim şarkıları: 1980 öncesi ve sonrası karşılaştırmalı bir analiz. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi.
- Özdemir, Ö. C., & Taşcıoğlu, R. (2023). Türkiye’de siyasal reklamcılık uygulamaları: 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimleri örneğinde gazete reklamları üzerine bir inceleme. Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 74-81.
- Rıfat, M. (2009). Göstergebilim a,b,c'si. İstanbul: Say Yayınları.
- Sağlık , G. (2020). Siyasal iletişim yöntemi olarak siyasal reklamların göstergebilimsel analizi: 23 Haziran 2019 seçimi CHP ve Ak Parti örnekleri. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7(2), 207-227.
- Saklı, E. (2020). Murat Uluk ve hakikat sonrası çağda yeni medya & yalan haber kitabı üzerine bir değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 1-11.
- Silsüpür, Ö. (2021). Siyasal katılım, siyasal iletişim ve medya. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 163-173.
- Taşmurat, T. (2019). Siyasal iletişim süreci ve siyasal mesaj stratejileri. Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, 64-79.
- Uslu Divanoğlu, S. (2017). Siyasal iletişim sürecinin belirleyicileri. The Journal of Academic Social Science Studies(62), 399-415.
- Ünal, M. F. (2016). Göstergebilimin serüveni. Mütefekkir Aksaray Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 3(6), 379-398.
- Yeniçeri Alemdar, M., & Köker, N. E. (2011). Siyasi partilerin 2007- 2011 Türkiye genel seçimlerinde web sitesi kullanımı ve karşılaştırmalı analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31), 225-254.
- Yılmaz, R., & Çakın, Ö. (2017). Reklamda süblatif kodlama üzerine bir inceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 532-539.
- Yılmaz, M., & Karakaş, O. (2019). Siyasal Değerler Açısından 23 Haziran 2019 İstanbul Büyükşehir Belediyesi Seçiminin Analizi. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 10(38), 35-52. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2019.3.002.x
31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde Afişlerin Siyasal İletişim ve İkna Amaçlı Kullanımı: Ekrem İmamoğlu Afişleri Örneğinde Göstergebilimsel Bir Analiz
Year 2024,
Volume: 6 Issue: 2, 64 - 83, 31.12.2024
Rabia Ereser
,
Salih Gürbüz
,
Elif Arslan
Abstract
Göstergebilim, görsel, işitsel, yazılı tüm işaret ve imgelerin anlamlarını, işlevlerini ve etkilerini inceleyen bir disiplin olarak ifade edilebilir. Siyasal iletişimde ve siyasal kampanya süreçlerinde politikacılar ve kampanya ekipleri, seçmenlerin algılarını etkilemek ve mesajlarını iletmek için özellikle görsel unsurları etkili bir şekilde kullanmayı amaçlar. Siyasal iletişimde, kitlelerin ikna ve rızasını oluşturma süreçleri, özellikle dijital platformların kullanımıyla artarak devam etmektedir. Özellikle Google Ads gibi reklam mecraları, seçmen kitlesine doğrudan erişim sağlama ve adayların mesajlarını etkili bir şekilde iletimini sağlama konusunda kritik bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada Ekrem İmamoğlu’nun 31 Mart 2024 tarihli yerel seçimler için kullandığı “İsrafı Bitirdik, Hizmeti Getirdik” başlıklı dijital reklam afişleri göstergebilimsel yöntemle incelenmiştir. Bu analiz, siyasal iletişimde görsel unsurların nasıl kullanıldığını anlamak ve seçmenlerin algısını etkileyen faktörlerin neler olabileceğini değerlendirmek açısından önemli görülmektedir. Afişlerde halka sunulan hizmetlerin somut örnekleri gösterilmiş, pozitif ve umut dolu gelecek vaatleri yapılmış, şeffaflık ve hesap verebilirlik hususları da vurgulanmıştır.
Ethical Statement
Etik kurul gerektirmeyen yayındır.
Supporting Institution
YOK
References
- Akdal, T. (2019). Siyasal ikna: 23 Haziran 2019 İstanbul yerel seçiminde adayların Facebook kullanımı. Turkish Studies, 15(2), 684-702.
- Akgül, M. (2016). Bir siyasal iletişim yöntemi olan siyasal reklamların göstergebilimsel olarak analiz "Ak Parti/CHP/MHP örneği". Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1314-1328.
- Bircan, U. (2013). Roland Barthes ve göstergebilim. Sbard(26), 17-41.
- Civelek, M., & Türkay, O. (2020). Göstergebilimin kuramsal açıdan incelenmesine yönelik bir araştırma. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 4(3), 771-787.
- Demir, S. (2009). Göstergebilim, Umberto Eco ve yapıtları bağlamında göstergebilime katkıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi.
- Doğan, A., & Aslantaş, A. G. (2015). Bir ikna yöntemi olarak siyasal reklamlarda millet ve hizmetin temsili. Akademik Bakış Dergisi(47), 35-52.
- Doğu Öztürk, İ., & Zeybek, B. (2020). Siyasal iletişim kampanya aracı olarak video içerik paylaşım ağı YouTube: 23 Haziran 2019 İstanbul yerel seçimi üzerine bir değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 92-114. https://doi.org/10.17829/turcom.600528.
- Göker, G., & Alpman, P. S. (2010). İktidarın yeniden üretiminde ideolojik bir araç olarak siyasal reklamcılık. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 28-44.
- Gülsünler, M. E., Tosunlu, Ş., Yayla, M., & Yalçın, Y. G. (2017). 1 Kasım 2015 genel seçiminde kullanılan siyasal afişlerin göstergebilimsel analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(37), 32-46.
- Güneş, A. (2013). Göstergebilim tarihi. E-Journal Of New World Sciences Academy, 333-348.
- Güngör, N. (2011). İletişim, kuramlar ve yaklaşımlar . Ankara: Siyasal Kitabevi.
- Karacaoğlu, Ç. (2019). Hıldebrands tarafından 1900’lerin başında bastırılan görsellerin göstergebilimsel açıdan incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
- Kaya, S. (2024). ‘Dijital Siyaset’ bağlamında 23 Haziran 2019 İBB Seçimlerinde Ekrem 617 İmamoğlu'nun yürüttüğü seçim sürecinin Twitter özelinde incelenmesi. Mülkiye Dergisi, 48(4), 619-653.
- Kılıçaslan, E. (2008). Siyasal iletişimde ideolojik dil. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Trakya Üniversitesi.
- Kıran, A. (2010). Çağdaş bir düşünme biçimi olarak göstergebilim. (Yayınlanmamış Yüsek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi.
- Kırkıncıoğlu, Z. (2015, Temmuz). Ege bölgesi kadın giyim-kuşamının göstergebilimsel yöntem ile çözümlenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi)Gazi Üniversitesi.
- Okumuş, A. (2023). Siyasal ikna bağlamında Türkiye'de seçim şarkıları: 1980 öncesi ve sonrası karşılaştırmalı bir analiz. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi.
- Özdemir, Ö. C., & Taşcıoğlu, R. (2023). Türkiye’de siyasal reklamcılık uygulamaları: 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimleri örneğinde gazete reklamları üzerine bir inceleme. Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 74-81.
- Rıfat, M. (2009). Göstergebilim a,b,c'si. İstanbul: Say Yayınları.
- Sağlık , G. (2020). Siyasal iletişim yöntemi olarak siyasal reklamların göstergebilimsel analizi: 23 Haziran 2019 seçimi CHP ve Ak Parti örnekleri. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7(2), 207-227.
- Saklı, E. (2020). Murat Uluk ve hakikat sonrası çağda yeni medya & yalan haber kitabı üzerine bir değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 1-11.
- Silsüpür, Ö. (2021). Siyasal katılım, siyasal iletişim ve medya. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 163-173.
- Taşmurat, T. (2019). Siyasal iletişim süreci ve siyasal mesaj stratejileri. Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi, 64-79.
- Uslu Divanoğlu, S. (2017). Siyasal iletişim sürecinin belirleyicileri. The Journal of Academic Social Science Studies(62), 399-415.
- Ünal, M. F. (2016). Göstergebilimin serüveni. Mütefekkir Aksaray Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 3(6), 379-398.
- Yeniçeri Alemdar, M., & Köker, N. E. (2011). Siyasi partilerin 2007- 2011 Türkiye genel seçimlerinde web sitesi kullanımı ve karşılaştırmalı analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31), 225-254.
- Yılmaz, R., & Çakın, Ö. (2017). Reklamda süblatif kodlama üzerine bir inceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(4), 532-539.
- Yılmaz, M., & Karakaş, O. (2019). Siyasal Değerler Açısından 23 Haziran 2019 İstanbul Büyükşehir Belediyesi Seçiminin Analizi. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 10(38), 35-52. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2019.3.002.x