Capital accumulation in the process of restructuring, forcing the content and form of educational policy to change. The newly establishing process of accumulation based on the knowledge economy emphasizes education as a service only within the relationship with labor markets. In other words, the content and form of educational service, is being restructured according to the demands of the labor market
Sermaye birikim sürecindeki yeniden yapılanma, eğitim politikasını değişime zorlamaktadır. Bilgi ekonomisi temelli birikim sürecinde eğitim, işgücü piyasaları ile ilişkisi içinde varlık kazanmaktadır. Diğer bir deyişle, eğitimin içeriği ve yapısı, işgücü piyasasının talepleri doğrultusunda yeniden yapılandırılmaktadır. Eğitim politikalarındaki dönüşüm, taşıyıcı yönetsel yapıyı da şekillendirmektedir. Çalışmanın amacı da bilgi-temelli ekonomide, işgücü piyasası tarafından yönlendirilen eğitim hizmetinin yönetsel yeniden yapılanmasının nasıl ve ne yönde gerçekleştiği sorusuna yanıt verebilmektir. Çalışma kapsamında, eğitim ve işgücü piyasasının kurumsallaşan ilişkisinin kuramsal temellerine ve Türkiye’deki uygulamaya geçiş sürecine kısaca değinilmiştir. Bu süreç içerisinde ortaya çıkan yönetsel dönüşüm iki ana kategori altında incelenebilir: Eğitim ile işgücü piyasası arasında yeni ilişkilerin kurumsallaşması, eğitimin merkezi örgütlenmesinde biçimsel dönüşüm. 2000’li yıllarda başlayan ilk aşama, 2011 yılında 652 sayılı KHK’nın kabulü ile belli bir aşamaya varmıştır. Son adım olarak 652 sayılı KHK ile eğitim yönetiminin dümeni olan Milli Eğitim Bakanlığı’nda fonksiyonel örgütlenme ilkesi terk edilerek, tema esaslı örgütlenmeye gidilmiştir
Eğitim Yönetimi Fonksiyonel Örgütlenme Tema Esaslı Örgütlenme Milli Eğitim Bakanlığı 652 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 2 |