BibTex RIS Cite

Marka - Maskot Bütünleşmesi Turkcell Örneği

Year 2014, Volume: 19 Issue: 1, 159 - 166, 01.03.2014

Abstract

Visual promotion activities have a significant impact on consumers remembering the brands. Mascots in brands which integrated with brands emerge as an important communication tool. Companies prevail in a highly competitive environment and to communicate directly with the target groups, a good positioning of their brands is required. Therefore, with the brand personality by providing an integrated brand mascot provides persistence in mind of the target audience

References

  • ATEġOĞLU, Ġ. (2003). Türkiye‟nin Ġhracatında Marka Ġmajının Etkisi, Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • BĠNGHAM, J.R. ve RAFFĠELD F.B. (1990). Business to Business Marketing Management, Homewood, Richard D. Irwin.
  • COġKUN, M. ve ARSLAN, C.K. (2005). “Marka Değeri Kavramı, Değerleme Metotları ve Marka Değerinin Bazı Finansal Performans Göstergeleri Üzerine Etkisi”, Marka Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Yayın NO: E/2005/367, Gaziantep, 83- 89.
  • ÇEVĠKBAġ, E. (2007). “Marka Bilinirliğinin Tüketici Satın Alma DavranıĢı Üzerine Etkileri Ve Elektrikli Küçük Ev Aletleri Üzerine Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġstanbul.
  • GEMCĠ, R., GÜLġEN, G. ve KABASAKAL, F.M. (2009). “Markalar ve MarkalaĢma ġartları”, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 14(1): 105-114.
  • http://hazirmaskot.com/maskotum.html, 15.03.2013.
  • http://www.ambalajsektoru.com/markalasma-ve-reklam/marka-maskotlari.html,20.03.2013.
  • http://www.grafikerler.net/reklamlarda-marka-maskot-iliskisi-t6050.html, 10.08.2011.
  • ĠLĠSULU, T.Ġ. ( 2012), “Reklamlarda Yükselen Değer: Marka Maskotları”, Sanat Dergisi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 20: 155-169.
  • KELLER, K.L. (1998). Strategic Brand Managemet, Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey.
  • KOTLER, P. ve AMSTRONG, G. (1989). Priciples of Marketing, 4.ed., New York.
  • TEK, B.Ö. (2004). 'BütünleĢik Pazarlama ĠletiĢiminde ve Markaların YerleĢiminde Maskotların Rolü ve Önemi', Pazarlama Dünyası Dergisi, 18(2004-4): 28-32.
  • WEBSTER, F.S. (1992). “The Changing Role of Marketing in The Corporation”, Journal of Marketing, 56: 1-17.
  • YILMAZ, N.F., ÇAKIR, M.V. ve GÜNEġ, M.H. (2005). “Makine Ġmalat Sanayinde MarkalaĢma ve Marka Tescili”, Marka Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Yayın NO: E/2005/367, Gaziantep, 277-282.

MARKA - MASKOT BÜTÜNLEŞMESİ TURKCELL ÖRNEĞİ

Year 2014, Volume: 19 Issue: 1, 159 - 166, 01.03.2014

Abstract

Tüketicilerin markaları hatırlamasında görsel tutundurma faaliyetlerinin etkisi büyüktür. Bu
faaliyetler içerisinde marka ile bütünleşmiş maskotlar önemli bir iletişim aracı olarak karşımıza
çıkmaktadır. Yoğun rekabet ortamında firmaların öne çıkmaları, hedef kitlelerle doğrudan iletişim
kurabilmeleri için markalarını iyi konumlandırmaları gerekmektedir. Dolayısıyla marka ile
bütünleşmiş maskot markaya kişilik kazandırarak hedef kitlede aklında kalıcılığı sağlamaktadır.
Bu makalede maskot kavramı ile maskotun kısa tarihi açıklanarak marka – maskot bütünleşmesi
incelenmiştir. Bu amaçla Dumlupınar Üniversitesinin Lisans Öğrencilerine uygulanan anketten elde
edilen veriler ile yapılan analizler sonucunda marka ile bütünleşmiş maskotun, ürünün reklam
kampanyasının etkili destekleyicisi olduğu, doğru seçilmiş, iyi tasarlanmış ve üretilmiş bir maskotun,
marka için büyük bir ilgi ve sempati kaynağı olduğu anlaşılmıştır.

References

  • ATEġOĞLU, Ġ. (2003). Türkiye‟nin Ġhracatında Marka Ġmajının Etkisi, Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • BĠNGHAM, J.R. ve RAFFĠELD F.B. (1990). Business to Business Marketing Management, Homewood, Richard D. Irwin.
  • COġKUN, M. ve ARSLAN, C.K. (2005). “Marka Değeri Kavramı, Değerleme Metotları ve Marka Değerinin Bazı Finansal Performans Göstergeleri Üzerine Etkisi”, Marka Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Yayın NO: E/2005/367, Gaziantep, 83- 89.
  • ÇEVĠKBAġ, E. (2007). “Marka Bilinirliğinin Tüketici Satın Alma DavranıĢı Üzerine Etkileri Ve Elektrikli Küçük Ev Aletleri Üzerine Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġstanbul.
  • GEMCĠ, R., GÜLġEN, G. ve KABASAKAL, F.M. (2009). “Markalar ve MarkalaĢma ġartları”, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 14(1): 105-114.
  • http://hazirmaskot.com/maskotum.html, 15.03.2013.
  • http://www.ambalajsektoru.com/markalasma-ve-reklam/marka-maskotlari.html,20.03.2013.
  • http://www.grafikerler.net/reklamlarda-marka-maskot-iliskisi-t6050.html, 10.08.2011.
  • ĠLĠSULU, T.Ġ. ( 2012), “Reklamlarda Yükselen Değer: Marka Maskotları”, Sanat Dergisi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 20: 155-169.
  • KELLER, K.L. (1998). Strategic Brand Managemet, Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey.
  • KOTLER, P. ve AMSTRONG, G. (1989). Priciples of Marketing, 4.ed., New York.
  • TEK, B.Ö. (2004). 'BütünleĢik Pazarlama ĠletiĢiminde ve Markaların YerleĢiminde Maskotların Rolü ve Önemi', Pazarlama Dünyası Dergisi, 18(2004-4): 28-32.
  • WEBSTER, F.S. (1992). “The Changing Role of Marketing in The Corporation”, Journal of Marketing, 56: 1-17.
  • YILMAZ, N.F., ÇAKIR, M.V. ve GÜNEġ, M.H. (2005). “Makine Ġmalat Sanayinde MarkalaĢma ve Marka Tescili”, Marka Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Yayın NO: E/2005/367, Gaziantep, 277-282.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  yrd.doç.dr. Cemalettin Demireli This is me

Doç.Dr.Ercan Taşkın This is me

Bilim Uzm.merve Çetinkasap This is me

Publication Date March 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Demireli, .C., Taşkın, D., & Çetinkasap, B. U. (2014). MARKA - MASKOT BÜTÜNLEŞMESİ TURKCELL ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 159-166.