Visual promotion activities have a significant impact on consumers remembering the brands. Mascots in brands which integrated with brands emerge as an important communication tool. Companies prevail in a highly competitive environment and to communicate directly with the target groups, a good positioning of their brands is required. Therefore, with the brand personality by providing an integrated brand mascot provides persistence in mind of the target audience
Tüketicilerin markaları hatırlamasında görsel tutundurma faaliyetlerinin etkisi büyüktür. Bu
faaliyetler içerisinde marka ile bütünleşmiş maskotlar önemli bir iletişim aracı olarak karşımıza
çıkmaktadır. Yoğun rekabet ortamında firmaların öne çıkmaları, hedef kitlelerle doğrudan iletişim
kurabilmeleri için markalarını iyi konumlandırmaları gerekmektedir. Dolayısıyla marka ile
bütünleşmiş maskot markaya kişilik kazandırarak hedef kitlede aklında kalıcılığı sağlamaktadır.
Bu makalede maskot kavramı ile maskotun kısa tarihi açıklanarak marka – maskot bütünleşmesi
incelenmiştir. Bu amaçla Dumlupınar Üniversitesinin Lisans Öğrencilerine uygulanan anketten elde
edilen veriler ile yapılan analizler sonucunda marka ile bütünleşmiş maskotun, ürünün reklam
kampanyasının etkili destekleyicisi olduğu, doğru seçilmiş, iyi tasarlanmış ve üretilmiş bir maskotun,
marka için büyük bir ilgi ve sempati kaynağı olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 1 |