The creation of ethical awareness has a great importance in terms of competitiveness and social responsibility for policy-makers in macro plan, and for each employee in strategic, tactical and operational level as well as for all stakeholders. In this study was examined the relationship between audit quality standards that identified and examined by JCI and ethical issues that may occur in hospitals. In this way, aimed to create an awareness about ethical values for Health Management which aiming to reach a good quality health care each one. In addition, quality, accreditation, patient safety and ethics are inseparable, like the other, in the past, and in fact have a whole system approach to these concepts in all of these concepts will be addressed and in what way each of the other factors that affect the issue of development will be presented
Öncelikle makro planda politika koyucular olmak üzere; stratejik, taktik ve operasyonel kademede bulunan her bir çalışan için olduğu kadar tüm paydaşlar için de etik farkındalığının oluşturulması rekabetçilik ve sosyal sorumluluk açısından çok büyük bir öneme sahiptir. Yapılan bu çalışma ile hastanelerde oluşabilecek etik sorunlar ile JCI tarafından belirlenen ve denetlenen kalite standartları arasında nasıl bir ilişki olduğu incelenmiştir. Bu sayede kaliteli bir sağlık hizmetine ulaşmayı hedefleyen her bir sağlık isletmesi için etik değerler konusunda bir farkındalık oluşturabilmek amaçlanmıştır. Ayrıca, kalite, akreditasyon, hasta güvenliği ve etik gibi birbiri içerisine geçmiş ve aslında birbirinden ayrılmaz bir bütün olmuş tüm bu kavramlara değinilecek ve bu kavramların sistem yaklaşımı içerisinde her birinin gelişiminin diğer faktörleri ne şekilde etkileyeceği hususu ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Rekabetçilik Etik Kalite Akreditasyon JCI Akreditasyon Kriterleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 18 Sayı: 1 |