BibTex RIS Cite

Tarım Ürünleri İhracatını Olumsuz Etkileyen FAktör Olarak Fiyat İstikrarsızlığı: Kayısı Örneği

Year 2011, Volume: 16 Issue: 2, 399 - 408, 01.06.2011

Abstract

References

  • ABBOTT J. C. (1962), The Role of Marketing in the Development of Backward Agricultural Economies, Journal of Farm Economics, Vol. 44, No. 2 (May, 1962), pp. 349-362 http://www.jstor.org/stable/1235835
  • AKAT, Ömer (2003), Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Yayın, Bursa.
  • AKSÖZ, İbrahim (1973), Tarımsal Fiyat Politikası, Genel Esasları ve Muhtelif Memleketlerdeki Tatbikatı, Baylan Matbaası, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:186 Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak (2006), Pazarlamaya Giriş, Sakarya Yayıncılık, İstanbul.
  • ARISAL, İbrahim (2009), Kayısı İhracatının Geliştirilmesinde Malatya’daki İşletmelerin Yeri ve Önemi(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • ATALAN, Cevdet (1995), Malatya’da Kuru Kayısı İhracat Pazarlaması ve Sorunları(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1986), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi(yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1994), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi ve Sorunları, MAGİAD Akademik Araştırmalar, Malatya.
  • DELLAL, İlkay ve A. Ali Koç (2003), An Econometric Analysis of Apricot Supply and Export Demand in Turkey, Tarımsal Ekonomi Araştırma Enstitüsü, Ankara.
  • DİNLER, Zeynel (2000), Tarım Ekonomisi, Ekin Kitabevi Yayınları, 5. Baskı, Bursa.
  • KARAFAKIOĞLU Mehmet (2000), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KİRTİŞ, A. Kâzım (2001), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel yaklaşım, Evin ofset, Malatya.
  • KOTLER Philip (2009), Kotler ve Pazarlama, Lifecycle Yayıncılık, İstanbul.
  • MUCUK İsmet (2003), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 14. Baskı, İstanbul.
  • OREİLLY J. Aidan (1985), İnternational Marketing, M&E Higher Busıness Education Series, London.
  • TENEKECİOĞLU Birol (2008), Uluslararası Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No:745 Ekim Eskişehir.

TARIM ÜRÜNLERİ İHRACATINI OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖR OLARAK FİYAT İSTİKRARSIZLIĞI: KAYISI ÖRNEĞİ

Year 2011, Volume: 16 Issue: 2, 399 - 408, 01.06.2011

Abstract

Tarım ürünlerindeki en önemli sorunlardan biri arz-talep dengesizliği ile birlikte fiyat istikrarsızlığı ve sert fiyat dalgalanmalarıdır. Kayısıda da bu durum çok belirgin olup, yıllar itibariyle ihracat fiyatları; 4.000.- 1.500. Dolar arasında değişmekte ve düşüş temayülü göstermektedir. Yüzde doksana yakını ihraç edilen Malatya kuru kayısısındaki fiyat dalgalanmaları ihracatı ve ihracatçıyı olumsuz etkilemektedir. Kayısı ihracatçısı işletmelerde yapılan araştırmada; ihracatı olumsuz etkileyen faktörlerde fiyat dalgalanması % 45 olarak belirtilmiştir. Fiyat dalgalanmasının nedenleri olarak da; rekabet, arz, döviz kurundaki dalgalanmalar, talep, maliyet ve diğerleri, olarak belirlenmiştir

References

  • ABBOTT J. C. (1962), The Role of Marketing in the Development of Backward Agricultural Economies, Journal of Farm Economics, Vol. 44, No. 2 (May, 1962), pp. 349-362 http://www.jstor.org/stable/1235835
  • AKAT, Ömer (2003), Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Yayın, Bursa.
  • AKSÖZ, İbrahim (1973), Tarımsal Fiyat Politikası, Genel Esasları ve Muhtelif Memleketlerdeki Tatbikatı, Baylan Matbaası, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:186 Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak (2006), Pazarlamaya Giriş, Sakarya Yayıncılık, İstanbul.
  • ARISAL, İbrahim (2009), Kayısı İhracatının Geliştirilmesinde Malatya’daki İşletmelerin Yeri ve Önemi(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • ATALAN, Cevdet (1995), Malatya’da Kuru Kayısı İhracat Pazarlaması ve Sorunları(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1986), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi(yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1994), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi ve Sorunları, MAGİAD Akademik Araştırmalar, Malatya.
  • DELLAL, İlkay ve A. Ali Koç (2003), An Econometric Analysis of Apricot Supply and Export Demand in Turkey, Tarımsal Ekonomi Araştırma Enstitüsü, Ankara.
  • DİNLER, Zeynel (2000), Tarım Ekonomisi, Ekin Kitabevi Yayınları, 5. Baskı, Bursa.
  • KARAFAKIOĞLU Mehmet (2000), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KİRTİŞ, A. Kâzım (2001), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel yaklaşım, Evin ofset, Malatya.
  • KOTLER Philip (2009), Kotler ve Pazarlama, Lifecycle Yayıncılık, İstanbul.
  • MUCUK İsmet (2003), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 14. Baskı, İstanbul.
  • OREİLLY J. Aidan (1985), İnternational Marketing, M&E Higher Busıness Education Series, London.
  • TENEKECİOĞLU Birol (2008), Uluslararası Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No:745 Ekim Eskişehir.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Yrd.Doç.Dr.Yavuz Cömert This is me

Öğr.Gör.İbrahim Arısal This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Cömert, .Y., & Arısal, Ö. (2011). TARIM ÜRÜNLERİ İHRACATINI OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖR OLARAK FİYAT İSTİKRARSIZLIĞI: KAYISI ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 399-408.