BibTex RIS Kaynak Göster

Tarım Ürünleri İhracatını Olumsuz Etkileyen FAktör Olarak Fiyat İstikrarsızlığı: Kayısı Örneği

Yıl 2011, Cilt: 16 Sayı: 2, 399 - 408, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • ABBOTT J. C. (1962), The Role of Marketing in the Development of Backward Agricultural Economies, Journal of Farm Economics, Vol. 44, No. 2 (May, 1962), pp. 349-362 http://www.jstor.org/stable/1235835
  • AKAT, Ömer (2003), Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Yayın, Bursa.
  • AKSÖZ, İbrahim (1973), Tarımsal Fiyat Politikası, Genel Esasları ve Muhtelif Memleketlerdeki Tatbikatı, Baylan Matbaası, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:186 Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak (2006), Pazarlamaya Giriş, Sakarya Yayıncılık, İstanbul.
  • ARISAL, İbrahim (2009), Kayısı İhracatının Geliştirilmesinde Malatya’daki İşletmelerin Yeri ve Önemi(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • ATALAN, Cevdet (1995), Malatya’da Kuru Kayısı İhracat Pazarlaması ve Sorunları(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1986), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi(yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1994), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi ve Sorunları, MAGİAD Akademik Araştırmalar, Malatya.
  • DELLAL, İlkay ve A. Ali Koç (2003), An Econometric Analysis of Apricot Supply and Export Demand in Turkey, Tarımsal Ekonomi Araştırma Enstitüsü, Ankara.
  • DİNLER, Zeynel (2000), Tarım Ekonomisi, Ekin Kitabevi Yayınları, 5. Baskı, Bursa.
  • KARAFAKIOĞLU Mehmet (2000), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KİRTİŞ, A. Kâzım (2001), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel yaklaşım, Evin ofset, Malatya.
  • KOTLER Philip (2009), Kotler ve Pazarlama, Lifecycle Yayıncılık, İstanbul.
  • MUCUK İsmet (2003), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 14. Baskı, İstanbul.
  • OREİLLY J. Aidan (1985), İnternational Marketing, M&E Higher Busıness Education Series, London.
  • TENEKECİOĞLU Birol (2008), Uluslararası Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No:745 Ekim Eskişehir.

TARIM ÜRÜNLERİ İHRACATINI OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖR OLARAK FİYAT İSTİKRARSIZLIĞI: KAYISI ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 16 Sayı: 2, 399 - 408, 01.06.2011

Öz

Tarım ürünlerindeki en önemli sorunlardan biri arz-talep dengesizliği ile birlikte fiyat istikrarsızlığı ve sert fiyat dalgalanmalarıdır. Kayısıda da bu durum çok belirgin olup, yıllar itibariyle ihracat fiyatları; 4.000.- 1.500. Dolar arasında değişmekte ve düşüş temayülü göstermektedir. Yüzde doksana yakını ihraç edilen Malatya kuru kayısısındaki fiyat dalgalanmaları ihracatı ve ihracatçıyı olumsuz etkilemektedir. Kayısı ihracatçısı işletmelerde yapılan araştırmada; ihracatı olumsuz etkileyen faktörlerde fiyat dalgalanması % 45 olarak belirtilmiştir. Fiyat dalgalanmasının nedenleri olarak da; rekabet, arz, döviz kurundaki dalgalanmalar, talep, maliyet ve diğerleri, olarak belirlenmiştir

Kaynakça

  • ABBOTT J. C. (1962), The Role of Marketing in the Development of Backward Agricultural Economies, Journal of Farm Economics, Vol. 44, No. 2 (May, 1962), pp. 349-362 http://www.jstor.org/stable/1235835
  • AKAT, Ömer (2003), Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Yayın, Bursa.
  • AKSÖZ, İbrahim (1973), Tarımsal Fiyat Politikası, Genel Esasları ve Muhtelif Memleketlerdeki Tatbikatı, Baylan Matbaası, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:186 Ankara.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, Şuayip Özdemir ve Ömer Torlak (2006), Pazarlamaya Giriş, Sakarya Yayıncılık, İstanbul.
  • ARISAL, İbrahim (2009), Kayısı İhracatının Geliştirilmesinde Malatya’daki İşletmelerin Yeri ve Önemi(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • ATALAN, Cevdet (1995), Malatya’da Kuru Kayısı İhracat Pazarlaması ve Sorunları(Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1986), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi(yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • CÖMERT, Yavuz (1994), Kuru Kayısı Pazarlama Sistemi ve Sorunları, MAGİAD Akademik Araştırmalar, Malatya.
  • DELLAL, İlkay ve A. Ali Koç (2003), An Econometric Analysis of Apricot Supply and Export Demand in Turkey, Tarımsal Ekonomi Araştırma Enstitüsü, Ankara.
  • DİNLER, Zeynel (2000), Tarım Ekonomisi, Ekin Kitabevi Yayınları, 5. Baskı, Bursa.
  • KARAFAKIOĞLU Mehmet (2000), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • KİRTİŞ, A. Kâzım (2001), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel yaklaşım, Evin ofset, Malatya.
  • KOTLER Philip (2009), Kotler ve Pazarlama, Lifecycle Yayıncılık, İstanbul.
  • MUCUK İsmet (2003), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 14. Baskı, İstanbul.
  • OREİLLY J. Aidan (1985), İnternational Marketing, M&E Higher Busıness Education Series, London.
  • TENEKECİOĞLU Birol (2008), Uluslararası Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları No:745 Ekim Eskişehir.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Yrd.Doç.Dr.Yavuz Cömert Bu kişi benim

Öğr.Gör.İbrahim Arısal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cömert, .Y., & Arısal, Ö. (2011). TARIM ÜRÜNLERİ İHRACATINI OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖR OLARAK FİYAT İSTİKRARSIZLIĞI: KAYISI ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 399-408.