Bu araştırmanın amacı Toplam Kalite Yönetimi ile örgütsel performans arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada İzmir İlindeki restoran işletmelerinin işletme sahip/yöneticilerine anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda Toplam Kalite Yönetimi kritik faktörlerinden sürekli iyileştirme, kalite ve faaliyet sonuçlarının değerlendirilmesi, süreç kalitesinin sağlanması, stratejik planlama, liderlik ve İnsan Kaynakları Yönetiminde doğru uygulamaların örgütsel performans ile aralarında pozitif yönde ve anlamlı ilişkiler olduğu, ayrıca bu kritik faktörlerin örgütsel performanstaki değişimi yüksek oranda etkilediği ortaya çıkmıştır. TKY’ye ilişkin kritik faktörlere önem veren ve bunları bünyesinde taşıyan KOBİ’ler üretim ve hizmette kaliteyi yakalayacak, kaliteli ürün ve hizmet bulan müşteriler tercihlerini o işletmelerden yana kullanacak, müşteri sadakati yakalanacak, satışlar artacak ve diğer işletmelere göre rekabet avantajı elde edilecektir. Bu bağlamda KOBİ’lerin, TKY’ye ilişkin başarı faktörlerini ne ölçüde taşıdıkları ile örgütsel performans arasında sıkı bir bağ vardır
KOBİ'ler Toplam Kalite Yönetimi TKY Kritik Faktörleri Örgütsel Performans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 2 |