Sağlık kurumları faaliyetlerini yerine getirirken geniş bir işgücünden yararlanır. Farklı birimlerde farklı uzmanlık alanlarında kişiler yer alır. Bunların görevlerinin etkileşimi ve eşgüdümü ile kurulmuş bir organizasyon karşımıza çıkar. Çalışanların geniş bir alanda uzmanlaşmıştır. Sağlık kurumlarında personelin organizasyon içindeki rollerin etkin ve verimli şekilde oturtulması gerekmektedir. Bunun için uygun bir yönetim anlayışının oluşması gerekmektedir. Son yıllarda, sağlık kurumlarında verilen sağlık hizmetlerinde ve organizasyon yapılarında hızlı bir değişim göze çarpmaktadır. Sağlık kurumu yöneticileri ve organizasyondaki tüm bireyler, sağlık kurumlarının geleceğini sekilendirmek ve değişimi yönlendirebilmek için, yönetim ve organizasyon biliminin ilkelerine dönük olarak kendilerini yenilemektedir. Sağlık kurumlarındaki yöneticilerin de kurumsallaşmak için temel fonksiyonları yerine getirmeleri gerekmektedir. Bu fonksiyonlar; planlama, örgütleme, yöneltme, kontrol ve karar alma olarak belirtilebilir. Bu amaçlara ne kadar ulaşılabildiğini belirlemek için maliyetlerin belirlenmesi önemli hale gelmektedir. Maliyetlerin ve çıktıların belirlenmesi çok iyi işleyen bir muhasebe ve kontrol sistemini gerektirmektedir. Bu çalışmada, sağlık kurumlarında merkezi web muhasebe ve diğer kayıt modüllerinde yönetimin genel kabul görmüş işlevlerinin yeri incelenmektedir. Çalışmada Sağlık Bakanlığının web sitesi üzerinden kullanıma sunduğu yönetim modüllerinin hangi amaçlarla kullanıldığı araştırılmakta ve bu modüllerin hangi yönetim işlevlerini yerine getirdiğine dair teorik analiz yapılmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 1 |