Araştırmanın amacı, üniversite hastanelerinde çalışan hekimlere uygulanmakta olan performansa dayalı ek ödeme sistemi hakkında, öğretim üyelerinin görüşlerini boyutlar bazında ortaya koymak ve demografik özelliklere göre görüşlerin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Bu amaçla literatür araştırması sonucunda 78 soruluk bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin genelinin iç tutarlılık katsayısı 0.93 olarak bulunmuştur. Araştırmanın evrenini Süleyman Demirel Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi ile Akdeniz Üniversitesi Hastanesinde görev yapan öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçilmemiş evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Anket yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulanmış ve 361 öğretim üyesi çalışmaya katılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 yardımıyla, tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ile Kruskal-Wallis H testi ve Mann-Whitney U testleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda hekimlerin ek ödeme sisteminden memnuniyetsizliklerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Boyut ortalamaları dikkate alınarak yapılan analizde; ek ödeme miktarı değişkeni açısından 7, çalışılan üniversite ve çalışılan bölüm değişkenleri açısından 6, akademik unvan değişkeni açısından 4, kurum dışı çalışma değişkeni açısından ise 3 boyutta, gruplar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Performansa Dayalı Ek Ödeme Sistemi, Hastanedeki Öğretim Üyeleri, Hekim, Üniversite Hastaneleri, Performans Yönetimi.
Jel Kodları:M52, M10
ABSTRACT
The purpose of this study is to determine the dimensions of the performance- based payment system according to the teaching staff of these university hospitals. This study also aims to find out whether these views differ according to demographic characteristics or not. In order to achieve these aims a questionnaire consisting of 78 questions have been developed and carried out to the teaching staff of both Suleyman Demirel University Faculty of Medicine and Akdeniz University Faculty of Medicine. Instead of calculating a sample; reaching to the whole universe was aimed. As a result the questionnaire was applied face to face to 361 teaching staff who accepted to join the study. Data obtained from the participants were examined by using SPSS 16.0. Descriptive statistical methods, Kruskall-Wallis H Test and Mann-Whitney U Test were the tests applied to the data in order to test the hypothesis. The measuring device’s overall internal consistency was found to be 0.93. According to the results, dissatisfaction of the physicians with the payment system has been found to be high. In the analysis carried out considering the dimension averages, significant differences were determined between the groups, that is, in 7 dimensions in terms of payment system variable, 6 in terms of the university and the department variables, 4 in terms of academic title variable, 3 in terms of working in another health-care center variable.
Keywords: Performance-Based Payment System, Teaching Staff in Universities, Lecturer, Physician, University Hospitals, Performance Management.
Jel Codes: M52, M10
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 3 |