Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF STUDENTS'JOB SAFETY AND JOB SAFETY TRAINING PERCEPTION

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: 2, 587 - 598, 30.04.2017

Öz

In this study, it was aimed to determine the difference in the perceptions of the Occupational Health and Work Safety lessons. The Labor Economics and Industrial Relations departments which were taught as mandatory courses with students who took courses and did not take the courses. For this purpose, 4th grade students who took lessons with the purposeful sampling method and 3th grade students who have not yet taken classes were selected as the sample. A scale consisting of 13 questions was applied on the perception of job security perception and job security education in total of 65 students from both groups. According to the results of the research, whether or not students take lessons on job security and job security training does not affect the level of perception they possess. However, students who attended the lessons learned that they are more knowledgeable about job security in their areas of interest. There is also a significant difference in the perception that sanctions are not sufficient for violations of work security between students who take courses and those who do not.

Kaynakça

  • AKSOY, A. ve ÇEVİK, B. (2013). Bazı Önlisans Programlarında Eğitim Gören Öğrencilerin İş Güvenliği Konusuna Yaklaşımlarının Belirlenmesi (Gümüşova Meslek Yüksekokulu Örneği). Electronic Journal of Vocational Colleges, 3(3), 47-53.
  • CEYLAN, H. (2012). Türkiye’deki İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale MYO.
  • DURSUN, S. (2013). İş Güvenliği Kültürünün Çalışanların Güvenli Davranışları Üzerine Etkisi. Sosyal Güvenlik Dergisi, 3(2), 61-75.
  • DURSUN, S. ve KESER, A. (2014). İş Güvenliği Farkındalığı ve İş Güvenliği Davranışları Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Uygulamalı Bir Araştırma, 5(2), 1-9.
  • ERASLAN, L. (2015). Sosyal Güvenliğin Sosyolojisi (Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Güvenlik Algıları). http://www.isghaftasi.gov.tr / 20.pdf, Erişim: 05.01.2017.
  • ÖZGÜLER, A. T. ve KOCA, T. (2013). Meslek Yüksekokullarında İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitiminin Gerekliliği. Electronic Journal of Vocational Colleges, UMYOS Özel Sayısı, 15-20.
  • PALA K. (2005). ISG Politikası ve Güvenlik kültürü. İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi, 5(25): 18-22.
  • SİVRİKAYA, O. (2016). Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitiminde Güncel Durum. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(2), 151-162.
  • TANIR, F. ve URAL, S.(2011). Üniversitelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi. Mühendis ve Makine, 52 (616), 80-85.
  • TOKUÇ B. (2016). Güvenlik Kültürü. http://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2016/02/DOC.DR_.BURCU-TOKUC-GUVENLIKKULTURU.pdf.
  • TÜRK-İŞ (2014). İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları. http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf
  • YILMAZ, F. (2009). İş Sağlığı ve Güvenliği’nde Okul Eğitiminin Önemi: Modern Örnekler Işığında İş Sağlığı ve Güvenliği Lisans Eğitiminin Ülkemizde Uygulanabilirliği. Kamu-İş Dergisi, 11(1), 107-138.

ÖĞRENCİLERİN İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ ALGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: 2, 587 - 598, 30.04.2017

Öz

Bu çalışmada Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümlerinde değişen isimlerle zorunlu ders olarak okutulan İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği dersinin, dersi alan ve almayan öğrencilerin algılarındaki farklılığın belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun için amaçlı örneklem yöntemi ile dersi alan 4. sınıf öğrencileri ve henüz dersi almamış olan 3. sınıf öğrencileri örneklem olarak seçilmiştir. Her iki gruptan toplam 65 öğrenciye iş güvenliği algısı ve iş güvenliği eğitimi algısı üzerine 13 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, iş güvenliği ve iş güvenliği eğitimi konusunda öğrencilerin dersi almaları ya da almamaları sahip oldukları algı düzeyini etkilememektedir. Ancak dersi alan öğrencilerin kendi ilgi alanlarında iş güvenliği ile ilgili olarak daha bilgili oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca dersi alan ve almayan öğrenciler arasında iş güvenliği ihlallerinde yaptırımların yeterli olmadığı algısında anlamlı bir fark bulunmaktadır.

Kaynakça

  • AKSOY, A. ve ÇEVİK, B. (2013). Bazı Önlisans Programlarında Eğitim Gören Öğrencilerin İş Güvenliği Konusuna Yaklaşımlarının Belirlenmesi (Gümüşova Meslek Yüksekokulu Örneği). Electronic Journal of Vocational Colleges, 3(3), 47-53.
  • CEYLAN, H. (2012). Türkiye’deki İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Kırıkkale: Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale MYO.
  • DURSUN, S. (2013). İş Güvenliği Kültürünün Çalışanların Güvenli Davranışları Üzerine Etkisi. Sosyal Güvenlik Dergisi, 3(2), 61-75.
  • DURSUN, S. ve KESER, A. (2014). İş Güvenliği Farkındalığı ve İş Güvenliği Davranışları Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Uygulamalı Bir Araştırma, 5(2), 1-9.
  • ERASLAN, L. (2015). Sosyal Güvenliğin Sosyolojisi (Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Güvenlik Algıları). http://www.isghaftasi.gov.tr / 20.pdf, Erişim: 05.01.2017.
  • ÖZGÜLER, A. T. ve KOCA, T. (2013). Meslek Yüksekokullarında İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitiminin Gerekliliği. Electronic Journal of Vocational Colleges, UMYOS Özel Sayısı, 15-20.
  • PALA K. (2005). ISG Politikası ve Güvenlik kültürü. İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi, 5(25): 18-22.
  • SİVRİKAYA, O. (2016). Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitiminde Güncel Durum. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(2), 151-162.
  • TANIR, F. ve URAL, S.(2011). Üniversitelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi. Mühendis ve Makine, 52 (616), 80-85.
  • TOKUÇ B. (2016). Güvenlik Kültürü. http://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2016/02/DOC.DR_.BURCU-TOKUC-GUVENLIKKULTURU.pdf.
  • TÜRK-İŞ (2014). İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları. http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf
  • YILMAZ, F. (2009). İş Sağlığı ve Güvenliği’nde Okul Eğitiminin Önemi: Modern Örnekler Işığında İş Sağlığı ve Güvenliği Lisans Eğitiminin Ülkemizde Uygulanabilirliği. Kamu-İş Dergisi, 11(1), 107-138.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Topgül Bu kişi benim

Çağatay Alan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topgül, S., & Alan, Ç. (2017). ÖĞRENCİLERİN İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ ALGISININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 587-598.