Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE'DE ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 2405 - 2423, 30.12.2017

Abstract

Sosyal medya, geleneksel tek taraflı iletişimden, karşılıklı ve interaktif iletişime geçilmesini sağlayan medya sistemi olarak tanımlanmaktadır. Gündelik hayatta iletişim ve eğlence amaçlı kullanımı dışında sosyal medya, özel teşebbüsler ve kamu kurumları tarafından da kurumsal iletişimi güçlendirmek ve benzeri amaçlarla yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada bir kamu kuruluşu olarak üniversitelerin sosyal medya kullanımı incelenmiş ve Gazi Üniversitesi’nin sosyal medya stratejisi bir örnek olay olarak sunulmuştur. Araştırmada Gazi Üniversitesi’nin Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ile görüşülerek sosyal medya hesaplarını yöneten ilgili kişi ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiş ve üniversitenin sosyal medya ile ilgili izlediği strateji anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda; üniversitelerin sosyal medya politikası ve stratejileri üzerine sonuçlar ve geliştirici öneriler sunulmuştur.

References

  • BENSKI, T. ve diğerleri (2013). “From the Streets and Squares to Social Movement Studies: What Have We Learned?” Current Sociology, 61(4): 541–561.
  • BERCOVICI, J. (2010). “Who Coined ‘Social Media’? Web Pioneers Compete for Credit.” Forbes. Erişim Tarihi: 12.08.2017; Erişim adresi: http://blogs.forbes.com/jeffbercovici/2010/12/09/who-coined-social-media-web-pioneers-compete-for-credit/.
  • BOUMARAFI, B. (2015). Social Media Use in Algerian Universites: Universty of Consantine 2 Case Study, The IAFOR Journal Education, Summer: 31-41.
  • FUTURARTS (2011). Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı, Erişim tarihi: 24.08.2017, Erişim adresi: https://futurarts.wordpress.com/. GÖRÜŞMECİ-1 (G-1): Gazi Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Birimi Sosyal Medya Sorumlusu, 07.09.2017.5.
  • GÜMÜŞ, N. ve Diğerleri (2015). “Üniversite Tercihlerinde Öğrencilerin Yararlandıkları Bilgi Kaynaklarının Belirlenmesine Yönelik Kastamonu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (2), 43-65.
  • HESEL, R. A. (2013). The Influence of Social Media Sites on the College Search Process. StudentPoll Published by Art & Science Group, LLC September 2013, https://static1.squarespace.com/static/5810fea5e58c62bd729121cc/t/58b0642ea5790a22724108fa/1487954991642/studentPOLL_V10.1_Sept.2013.pdf.
  • MERKEZ BANKASI (2016). “Merkez Bankalarının Sosyal Medya Kullanımı”, Merkez Bankası Bülten, Aralık, Sayı:44.
  • PERUTA, A., SHIELDS, A. (2017). “Social Media in Higher Education: Understanding How Colleges and Universities Use Facebook”, Journal of Marketing for Higher Education, Vol. 27, No. 1, s. 131-143.
  • TANOVA, C., AMCA, H. (2016). “Role of Social Media Community in Strengthening Trust and Loyalty for a University”, Computers Computers in Human Behavior, (65) 550-55.
  • TREEM, J., DAILEY, S.L., PIERCE, C.S, BIFFL, D. (2016). “What We are Talking About When We are Talking About Social Media: A Framework Study”, Sociology Compass, 10 (9), 768-784.
  • TWIPLOMACY STUDY (2017). http://twiplomacy.com/blog/twiplomacy-study-2017/ (Erişim Tarihi: 12.08.2017).
  • TWITTER (2017). https://twitter.com/inc (Erişim Tarihi: 24.08.2017).
  • UNIVERSITY OF CINCINNATI (2017). https://www.uc.edu/content/dam/uc/ucomm/ docs/UC-Social-Media-Strategy.pdf, Erişim Tarihi: 16.10.2017.
  • VURAL, Z. ve BAT, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 3348‐3382.
  • YOUTUBE (2017). Youtube for Press, Erişim Tarihi: 24.08.2017; Erişim adresi: https://www.youtube.com/intl/en-GB/yt/about/press/.
  • ZEPHORIA (2017). The Top 20 Valuable Facebook Statistics – Updated August 2017, Erişim tarihi: 04.08.2017; Erişim adresi: https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/.

UNIVERSITIES’ SOCIAL MEDIA USAGE IN TURKEY: GAZI UNIVERSITY CASE

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 2405 - 2423, 30.12.2017

Abstract

Social media is a media tool that enables mutual and interactive communication from one-sided traditional media, which is becoming increasingly common all over the world. Apart from finding a common use area in everyday life, social media is also used by companies, private enterprises and public institutions; to strengthen corporate communication, to increase brand loyalty, and to reach service buyers more easily and quickly. This study examines social media usage of universites as public institutions in Turkey. The social media strategy of Gazi University is presented as a case study. In-depth interviews were conducted with Gazi University's Media and Public Relations Department and the university's strategy for social media has been tried to be understood. As a result of research, has provided to developing suggestions on universities' social media policy and strategies.

References

  • BENSKI, T. ve diğerleri (2013). “From the Streets and Squares to Social Movement Studies: What Have We Learned?” Current Sociology, 61(4): 541–561.
  • BERCOVICI, J. (2010). “Who Coined ‘Social Media’? Web Pioneers Compete for Credit.” Forbes. Erişim Tarihi: 12.08.2017; Erişim adresi: http://blogs.forbes.com/jeffbercovici/2010/12/09/who-coined-social-media-web-pioneers-compete-for-credit/.
  • BOUMARAFI, B. (2015). Social Media Use in Algerian Universites: Universty of Consantine 2 Case Study, The IAFOR Journal Education, Summer: 31-41.
  • FUTURARTS (2011). Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı, Erişim tarihi: 24.08.2017, Erişim adresi: https://futurarts.wordpress.com/. GÖRÜŞMECİ-1 (G-1): Gazi Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Birimi Sosyal Medya Sorumlusu, 07.09.2017.5.
  • GÜMÜŞ, N. ve Diğerleri (2015). “Üniversite Tercihlerinde Öğrencilerin Yararlandıkları Bilgi Kaynaklarının Belirlenmesine Yönelik Kastamonu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (2), 43-65.
  • HESEL, R. A. (2013). The Influence of Social Media Sites on the College Search Process. StudentPoll Published by Art & Science Group, LLC September 2013, https://static1.squarespace.com/static/5810fea5e58c62bd729121cc/t/58b0642ea5790a22724108fa/1487954991642/studentPOLL_V10.1_Sept.2013.pdf.
  • MERKEZ BANKASI (2016). “Merkez Bankalarının Sosyal Medya Kullanımı”, Merkez Bankası Bülten, Aralık, Sayı:44.
  • PERUTA, A., SHIELDS, A. (2017). “Social Media in Higher Education: Understanding How Colleges and Universities Use Facebook”, Journal of Marketing for Higher Education, Vol. 27, No. 1, s. 131-143.
  • TANOVA, C., AMCA, H. (2016). “Role of Social Media Community in Strengthening Trust and Loyalty for a University”, Computers Computers in Human Behavior, (65) 550-55.
  • TREEM, J., DAILEY, S.L., PIERCE, C.S, BIFFL, D. (2016). “What We are Talking About When We are Talking About Social Media: A Framework Study”, Sociology Compass, 10 (9), 768-784.
  • TWIPLOMACY STUDY (2017). http://twiplomacy.com/blog/twiplomacy-study-2017/ (Erişim Tarihi: 12.08.2017).
  • TWITTER (2017). https://twitter.com/inc (Erişim Tarihi: 24.08.2017).
  • UNIVERSITY OF CINCINNATI (2017). https://www.uc.edu/content/dam/uc/ucomm/ docs/UC-Social-Media-Strategy.pdf, Erişim Tarihi: 16.10.2017.
  • VURAL, Z. ve BAT, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), 3348‐3382.
  • YOUTUBE (2017). Youtube for Press, Erişim Tarihi: 24.08.2017; Erişim adresi: https://www.youtube.com/intl/en-GB/yt/about/press/.
  • ZEPHORIA (2017). The Top 20 Valuable Facebook Statistics – Updated August 2017, Erişim tarihi: 04.08.2017; Erişim adresi: https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ezgi Bingöl This is me

Hava Tahtalıoğlu This is me

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı

Cite

APA Bingöl, E., & Tahtalıoğlu, H. (2017). TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 2405-2423.