Sosyal medya, geleneksel tek taraflı iletişimden, karşılıklı ve interaktif iletişime geçilmesini sağlayan medya sistemi olarak tanımlanmaktadır. Gündelik hayatta iletişim ve eğlence amaçlı kullanımı dışında sosyal medya, özel teşebbüsler ve kamu kurumları tarafından da kurumsal iletişimi güçlendirmek ve benzeri amaçlarla yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada bir kamu kuruluşu olarak üniversitelerin sosyal medya kullanımı incelenmiş ve Gazi Üniversitesi’nin sosyal medya stratejisi bir örnek olay olarak sunulmuştur. Araştırmada Gazi Üniversitesi’nin Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ile görüşülerek sosyal medya hesaplarını yöneten ilgili kişi ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiş ve üniversitenin sosyal medya ile ilgili izlediği strateji anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda; üniversitelerin sosyal medya politikası ve stratejileri üzerine sonuçlar ve geliştirici öneriler sunulmuştur.
Sosyal Medya Üniversiteler Facebook Twitter Gazi Üniversitesi
Social media is a media tool that enables mutual and interactive communication from one-sided traditional media, which is becoming increasingly common all over the world. Apart from finding a common use area in everyday life, social media is also used by companies, private enterprises and public institutions; to strengthen corporate communication, to increase brand loyalty, and to reach service buyers more easily and quickly. This study examines social media usage of universites as public institutions in Turkey. The social media strategy of Gazi University is presented as a case study. In-depth interviews were conducted with Gazi University's Media and Public Relations Department and the university's strategy for social media has been tried to be understood. As a result of research, has provided to developing suggestions on universities' social media policy and strategies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı |