Amaç:
Bu çalışmanın amacı, hemşirelik eğitiminde simülasyon eğitimi alan ve almayan
öğrencilerin simülasyon eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemek ve
karşılaştırmaktır.
Materyal - metod:
Araştırmanın örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden toplam 88 öğrenci
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrenci tanıtım formu ve araştırmacı
tarafından literatür doğrultusunda öğrencilerin simülasyon eğitimi ile ilgili
görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen simülasyon eğitimi değerlendirme
formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzdelik ve ki kare analizleri
kullanılmıştır.
Bulgular:
Üniversitelerinde Simülasyon Laboratuvarı bulunmayan öğrencilerin %86.4’ü bu
durumun mesleki becerilerini olumsuz etkilediğini, %63.6’sı mevcut
laboratuvardaki maket ve materyallerin yeterli olmadığını, %93.2’si
üniversitesinde simülasyon laboratuvarı olan öğrenciler ile aralarında klinik
uygulamada farklılıklar olacağını ifade etmişlerdir. Üniversitelerinde
simülasyon laboratuvarı bulunan ve bulunmayan öğrencilerin simülasyon eğitimine
gereksinim duyulan klinik alanlar hakkındaki görüşleri karşılaştırıldığında,
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında istatistiksel olarak bir fark olup,
simülasyon laboratuvarı bulunan üniversitedeki öğrencilerin, diğer öğrencilere göre bu alanda simülasyon
eğitimine daha az gereksinim duydukları saptanmıştır. Diğer alanlara yönelik
benzer cevaplar vermişlerdir.
Sonuç:
Simülasyon eğitimi alan ve almayan öğrencilerin görüşleri değerlendirilmiş, her
iki grup öğrenci de kendi yaşadıkları sorunlarına yönelik ifadelerde
bulunmuşlardır. Simülasyon eğitimi hemşirelik eğitiminde önemli bir eğitim
yöntemi olup, simülasyon laboratuvarı olmayan üniversitelerin mümkün olduğunca standart
hasta gibi kullanabilecekleri diğer yöntemlere ağırlık vermeleri önerilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |