Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı: Öğrencilerin Görüşleri

Yıl 2018, , 13 - 18, 01.08.2018
https://doi.org/10.22312/sdusbed.414083

Öz

Amaç:
Bu çalışmanın amacı, hemşirelik eğitiminde simülasyon eğitimi alan ve almayan
öğrencilerin simülasyon eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemek ve
karşılaştırmaktır.



Materyal - metod:
Araştırmanın örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden toplam 88 öğrenci
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrenci tanıtım formu ve araştırmacı
tarafından literatür doğrultusunda öğrencilerin simülasyon eğitimi ile ilgili
görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen simülasyon eğitimi değerlendirme
formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzdelik ve ki kare analizleri
kullanılmıştır.



Bulgular:
Üniversitelerinde Simülasyon Laboratuvarı bulunmayan öğrencilerin %86.4’ü bu
durumun mesleki becerilerini olumsuz etkilediğini, %63.6’sı mevcut
laboratuvardaki maket ve materyallerin yeterli olmadığını, %93.2’si
üniversitesinde simülasyon laboratuvarı olan öğrenciler ile aralarında klinik
uygulamada farklılıklar olacağını ifade etmişlerdir. Üniversitelerinde
simülasyon laboratuvarı bulunan ve bulunmayan öğrencilerin simülasyon eğitimine
gereksinim duyulan klinik alanlar hakkındaki görüşleri karşılaştırıldığında,
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanında istatistiksel olarak bir fark olup,
simülasyon laboratuvarı bulunan üniversitedeki öğrencilerin,  diğer öğrencilere göre bu alanda simülasyon
eğitimine daha az gereksinim duydukları saptanmıştır. Diğer alanlara yönelik
benzer cevaplar vermişlerdir.



Sonuç:
Simülasyon eğitimi alan ve almayan öğrencilerin görüşleri değerlendirilmiş, her
iki grup öğrenci de kendi yaşadıkları sorunlarına yönelik ifadelerde
bulunmuşlardır. Simülasyon eğitimi hemşirelik eğitiminde önemli bir eğitim
yöntemi olup, simülasyon laboratuvarı olmayan üniversitelerin mümkün olduğunca standart
hasta gibi kullanabilecekleri diğer yöntemlere ağırlık vermeleri önerilir. 

Kaynakça

  • 1. Morgan R. Using clinical skills laboratories to promote theory–practice integration during first practice placement: an Irish perspective. Journal of Clinical Nursing, 2006;15:155–161.
  • 2. Mete S, Uysal N. Hemşirelik mesleksel beceri eğitiminde bir model uygulaması. DEUHYO ED, 2009; 2(3):115-123.
  • 3. Wilford A, Doyle TJ. Integrating simulation training into the nursing curriculum. British Journal of Nursing, 2006;15(11):604–607.
  • 4. Sarmasoğlu Ş, Dinç L, Elçin M. Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016;13(2):107-115.
  • 5. Rhodes LM, Curran C. Use of the human patient simülatör to teach clinical judgment skills in a baccalaureate nursing program. Computer Informatics Nursing, 2005;23(5): 256-262.
  • 6. Göriş S, Bilgi N, Bayındır Korkut S. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2014;4(2):25-29.
  • 7. Kapucu S, Bulut H. Turkish nursing students’ views of their clinical learning environment: A focus group study. Pak J Med Sci 2011;27(5):1149-1153.
  • 8. Edeer D A, Sarıkaya A. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon tipleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2015;12(2):121-125.
  • 9. Medley CF, Horne C. Using simulation technology for undergraduate nursing education. J Nurs Educ, 2005;44(1):31-34.
  • 10. Şendir M, Doğan P. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyonun Kullanımı: Sistematik İnceleme. F.N. Hemşirelik Dergisi, 2015;23(1):49-56.
  • 11. Canbulat N Ş, Türkmen,A S, Kuğuoğlu S. Ülkemizde Çocuk Hemşireliği Eğitiminde Simülasyon Nerede? Turkiye Klinikleri J Pediatr Nurs-Special Topics 2017;3(1), 39-43
  • 12. Gündoğdu H, Dikmen Y. Hemşirelik eğitiminde simülasyon.. Sanal gerçeklik ve haptik sistemler. J hum Rhythm. December 2017; 3(4): 172-176.
  • 13. Karaoğlu, N, Şeker M. (2009). İlaç uygulama becerilerinin önemi ve bu konuda öğrenci geribildirimleri üzerine Selçuk Üniversitesi’nde bir analiz. Genel Tıp Dergisi, 19 (3), 121-127.
  • 14. Terzioğlu F, Kapucu S, Özdemir L, Boztope H, Duygulu S, Tuna Z ve ark. Simülasyon Yöntemine İlişkin Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşleri. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2012;16-23.
  • 15. Ricketts B. The role of simulation for learning within pre-registration nursing education -A literature review. Nurse Education Today, 2011;31:650-4.
  • 16. Mete M, Gümüş F, Zengin L, Erkan M, Arda Sürücü H, Yiğitalp G ve ark. Mesleki beceri laboratuvarında uygulanan simülasyon yönteminin öğrencilerin sorun çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Jaren, 2017;3(2):92-96.
  • 17. Gürol A, Balcı Akpınar R, Ejder Apay S. Simülasyon uygulamalarının Öğrencilerin beceri düzeylerine etkisi. Kocatepe Tıp Dergisi, Temmuz 2016;17:99-104.
  • 18. Butter J, McGaghie WC, Cohen ER, Kaye M, Wayne DB. Simulation-based mastery learning improves cardiac auscultation skills in medical students. Journal of General Internal Medicine, 2010;25(8):780-5.
  • 19. Liaw SY, Scherpbier A, Rethans JJ, Klainin-Yobas P. A comparison of knowledge and self-reported confidence with observed clinical performance. Nurse Education Today 2012;32:35-39.
  • 20. Karadağ M, Çalışkan N, İşeri Ö. Simüle Hasta Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Journal of Contemporary Medicine, 2015;5(1):36-44.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esin Çetinkaya Uslusoy

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

Vancouver Çetinkaya Uslusoy E. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı: Öğrencilerin Görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;9(2):13-8.

Cited By













Cc-by-nc-nd-icon-svg

Creative Commons Attribution 4.0 International License 

Atıf gereklidir, ticari olmayan amaçlarla kullanılabilir ve değişiklik yapılarak türev eser üretilemez.