Amaç:
Bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin yaşlı bireylere yönelik
tutumları ve empatik yaklaşım becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırma kesitsel ve tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın
verileri Ekim-Kasım 2017 tarihleri arsında toplanmış olup, örneklemini araştırmaya katılmaya gönüllü olan 220 son sınıf hemşirelik öğrencisi
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Öğrenci Tanıtım Formu, Kogan’ın Yaşlı
İnsanlara Karşı Tutum Ölçeği ve Temel Empati Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde sayı, yüzdelik dağılım, t
testi ve ANOVA testi kullanılmıştır
Bulgular:
Öğrencilerin Kogan Yaşlı Tutum Ölçeği toplam puan ortalamasının 136.18±9.17,
Temel Empati Ölçeği puan ortalamasının ise 74.87±9.41 olduğu saptanmıştır. Kogan Yaşlı Tutum Ölçeği puan ortalamaları öğrencilerin yaşlı bakım
biriminde çalışmayı isteme durumuna ve geriatri dersi alma durumuna göre
anlamlı farklılık göstermiştir (p<0,05). Temel Empati Ölçeği puan
ortalamaları öğrencilerin cinsiyetlerine, yaşlı bakım biriminde çalışmayı
isteme durumuna, geriatri dersi alma durumuna ve en uzun yaşadığı bölgeye göre
anlamlı farklılık göstermiştir (p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin empatik yaklaşım becerilerinin ve yaşlı tutumlarının kısmen
olumlu olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin empatik yaklaşım becerileri; cinsiyet,
yaşlı bakım ünitesinde çalışmaya istekli olma, geriatri dersleri alma ve uzun
süre yaşanılan bölge gibi faktörlerden etkilenmektedir. Ayrıca yaşlı bakım
biriminde çalışmayı isteyen ve geriatri dersi alan öğrencilerin yaşlılara karşı
tutumları anlamlı düzeyde yüksektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |