Amaç: Bu çalışma hemşirelik
öğrencilerinde problem çözme becerisinin klinik karar verme düzeylerine
etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Method: Tanımlayıcı
ve korelasyonel nitelikte olan araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin
sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde eğitim gören 231 öğrenci
oluşturmuştur. Veriler, problem çözme envanteri ve hemşirelikte
klinik karar verme ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş
ortalaması 21.07 ± 1.64, % 68.4’ü kadın, %39’u ikinci sınıf öğrencisi olarak
bulunmuştur. Öğrencilerin problem çözme becerilerinin yüksek olduğu,
cinsiyet ve sınıf düzeyinin problem çözme becerileri anlamında fark yaratmadığı
buna karşın bölümü isteyerek seçme, mesleği sevme, teorik bilgiyi uygulamaya
yansıtma ve klinik uygulamada sorun yaşama durumlarına göre farklılıklar olduğu
bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin
klinik karar verme durumlarının iyi düzeyde olduğu, problem çözme becerileri ile hemşirelikte
klinik karar verme ölçeği puan ortalamaları arasında güçlü, negatif yönde, istatistiksel
olarak ileri düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (r = -.565, p =
.000). Öğrencilerinin problem çözme
becerilerin klinik karar verme becerilerini olumlu yönde etkilediği bulunmuştur.
Sonuç: Elde edilen bulgular çerçevesinde hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerilerin klinik karar
verme becerilerini etkilediği, öğrencinin klinik karar verme becerilerini
arttırmak için eğitim müfredatlarında problem çözme becerilerini geliştirmek
adına girişimler planlanması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 4, 2019 |
Submission Date | May 9, 2018 |
Acceptance Date | September 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.