Öğretmen yetiştirme ve öğretmen istihdamı ülkemizin
öncelikli ve önemli sorunlarından biri olarak ön plana çıkmaktadır. Özel
gereksinimi olan bireylerin eğitim hakkından gerçek anlamda yararlanabilmeleri kendilerine
sunulan eğitim hizmetinin niteliği kadar yeterli sayıda öğretmen istihdamını da
gerekli kılmaktadır. Özellikle yetersizliği olan öğrencilerle çalışacak
öğretmenlerin sınıftaki öğretim etkinliklerini etkili şekilde sürdürebilmeleri
ve bu bireylere sunulacak eğitim hizmetinin niteliğinin arttırılabilmesi için
yardımcı öğretmen istihdamının düşünülmesi ve öncelikli eğitim politikası
olarak ele alınması gerekmektedir.
Türkiye’deki yasal
düzenlemelerde yardımcı öğretmen tanımlamasına rastlanmamaktadır. Türkiye’de
özel eğitim alanına öğretmen yetiştirme ve bu alanda çalışacak yeterli sayıda
öğretmeni istihdam edebilme üzerinde tartışılması gereken çok yönlü bir
konudur. Ülkemizde bu sorununun ciddiye alındığını ve ihtiyaç duyulan
kadroların gerçekçi bir şekilde planlandığını ve karşılandığını söylemek
güçtür. Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme ve istihdam politikaları dikkate
alındığında, yardımcı öğretmenlerin yetiştirilmesi, seçilmesi, atanması,
yeterliliklerinin belirlenmesi, yeni politik yaklaşımları ve uygulamaları
gerektirmektedir.
Teacher training and teacher recruitment are the priorities of our
country as one of the priority and important problems. Individuals with special
needs need to employ a sufficient number of teachers as well as the quality of
the education provided to them in order to be able to truly benefit from the
right to education. In particular, it is necessary to consider helping teacher
employment as a priority education policy so that teachers who work with
inadequate students can effectively carryout the teaching activities in the
class and increase the quality of the education service to be offered to these
individuals.
There are no
definitions of assistant teachers in the legal regulations in Turkey. It is a
multi-faceted issue that needs to be discussed in order to train teachers in
the field of special education in Turkey and to employ enough teachers to work
in this area. It is difficult to say that this problem is taken seriously in
our country and that the necessary staff are planned and met realistically. Taking
into consideration the teacher training and employment policies in our country,
it requires new political approaches and practices for training, selection,
assignment, qualification of auxiliary teachers.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2017 |
Submission Date | August 28, 2017 |
Acceptance Date | November 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |