The Turkish course aims to transform the individual
into a carrier of Turkish culture. Folk literature products, which have an important place in
terms of Turkish language and culture, draw attention with its rich products
within the Aegean region. It is the aim of this research to make scientific
suggestions for the use of Aegean folk literature products in the Turkish
Education in the context of 2017 Turkish Education Curriculum themes, and to
raise awareness in terms of other studies to be done in the field. The method
of study is descriptive analysis. Yıldırım and Şimşek (2008) describe the
method of descriptive analysis as organizing and interpreting the findings. In
this study, examples of the folk literature products belonging to the Aegean
region were evaluated in terms of the themes of 2017 Turkish Lesson Curriculum.
Suggestions on the appropriateness of the use of the Aegean region folk
literature products for Turkish education in terms of the 2017 Turkish Lesson
Curriculum themes, were introduced.
Türkçe
dersi temaları ile bireyi Türk kültürünün taşıyıcısı haline getirmeyi de
hedefler. Türk dili ve kültürü bakımından önemli bir yere sahip olan halk
edebiyatı ürünleri Ege bölgesi içerisinde de zengin ürünleri ile dikkat çeker.
2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı temaları bakımından Ege bölgesi halk
edebiyatı ürünlerinin Türkçe Eğitimi içerisinde kullanılmasına dair bilimsel
önerilerde bulunmak ve alanda yapılacak diğer çalışmalar bakımından farkındalık
oluşturmak bu araştırmanın amacıdır. Çalışmanın yöntemi betimsel analiz
yöntemidir. Yıldırım ve Şimşek (2008) betimsel analiz yöntemini elde edilen
bulguları düzenlemek ve yorumlamak olarak açıklar. Çalışma kapsamında Ege
bölgesine ait halk edebiyatı ürünlerinden örnekler 2017 Türkçe Dersi Öğretim
Programı temaları bakımından değerlendirilmiştir. Ege bölgesi halk edebiyatı
ürünlerinin 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı temaları bakımından Türkçe
eğitimi için kullanılma uygunluğuna dair öneriler verilmiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2017 |
Submission Date | October 4, 2017 |
Acceptance Date | October 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |